Στη Βουλή κατέθεσαν οι βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Ηγουμενίδης, Σωκράτης Βαρδάκης και Χάρης Μαμουλάκης την ανοιχτή επιστολή των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου το οποίο πρόσφατα χτυπήθηκε από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου και όπου υπογραμμίζονται από τους μαθητές οι ανισότητες της τηλε-εκπαίδευσης και η βούληση να επιστρέψουν στη δια ζώσης εκπαίδευση.
Οι βουλευτές καταθέτουν προς την Υπουργό Παιδείας την ανοιχτή επιστολή όπως ακριβώς αυτή δημοσιεύεται στον Τύπο, όπου μεταξύ άλλων οι μαθητές του Γυμνασίου σημειώνουν: «Η έντονη σεισμική δραστηριότητα που εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή δεν μας επιτρέπει να είμαστε ασφαλείς σε κλειστούς χώρους, ενώ η τηλεκπαίδευση, πραγματοποιείται μέσα σε πρόχειρα καταλύματα, αυτοκίνητα ή σπίτια με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο».
Στην επιστολή οι μαθητές τονίζουν τα σοβαρά ζητήματα της συνεχιζόμενης τηλεδιάσκεψης και τις ανισότητες που ακόμη δεν έχουν επιλυθεί: «δεν έχουν όλοι οι μαθητές την ίδια ευχέρεια να παρακολουθήσουν μαθήματα τηλεδιασκέψεων. Συνήθως από το σύνολο της τάξης συνδέονται πολύ λίγα παιδιά, ίσως και μόλις το 1/4. Πολλοί από τους συμμαθητές μας είναι ξεσπιτωμένοι, μένουν σε σπίτια φίλων, σε μετόχια που δεν έχουν ρεύμα, στο κλειστό Γυμναστήριο του Μπάσκετ στο Αρκαλοχώρι ή και μακριά από το Αρκαλοχώρι, σε ξενοδοχεία, κάποιοι δεν έχουν Ιντερνετ, κάποιοι χρησιμοποιούν δεδομένα, τα οποία τώρα δεν είναι δωρεάν, αλλά τα πληρώνουν».
Οι μαθητές ζητούν «από τους υπεύθυνους να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να έρθουν αίθουσες και να ξεκινήσουμε να κάνουμε μάθημα με τους συμμαθητές μας και τους δασκάλους μας ζωντανά κι όχι πίσω από μια ψυχρή και άψυχη οθόνη. Δεν αντέχουμε άλλο».
Από την πλευρά τους, οι 3 βουλευτές ζητούν την άμεση απάντηση της Υπουργού Παιδείας και τις σχετικές ενέργειες, καθώς και να ενημερωθούν αναλυτικά για τη στάση της ηγεσίας του Υπουργείου.