Μαθητές από το Αρκαλοχώρι έστειλαν ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, όπου, μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι δεν μπορούν οι μαθητές να κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, καθώς πολλοί από αυτούς δεν έχουν σπίτια για να μείνουν.
Συγκεκριμένα στην επιστολή γράφουν ότι «η τηλεκπαίδευση πραγματοποιείται μέσα σε πρόχειρα καταλύματα, αυτοκίνητα ή σπίτια με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης», ενώ τονίζουν ότι πολλές από τις οικογένειες υποχρεώνονται να πληρώσουν δεδομένα για το διαδίκτυο.
Η επιστολή των μαθητών:
«Είμαστε μαθητές της Γ΄ τάξης του γυμνασίου Αρκαλοχωρίου, το οποίο πρόσφατα χτυπήθηκε από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου. Μια από τις συνέπειες που είχε ο σεισμός είναι ότι όλοι οι μαθητές του Αρκαλοχωρίου χάσαμε τα σχολεία μας, τα οποία έπαθαν φθορές.
Το δικό μας μάλιστα το Γυμνάσιο έπαθε τις πιο σοβαρές, γιατί ήταν και το πιο παλιό .Κάποια στιγμή ξεκίνησε η τηλε-εκπαίδευση. Παίρνοντας, λοιπόν, ως αφορμή το γεγονός αυτό αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτή την επιστολή έτσι ώστε να εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας για την τηλε- εκπαίδευση αλλά και να διατυπώσουμε και ένα βασικό αίτημα, να γυρίσουμε γρήγορα στη δια ζώσης διδασκαλία.
Αρχικά ας αναφέρουμε ότι είμαστε το πιο πολυάριθμο σχολείο της περιοχής. Τρία χρόνια τώρα κάνουμε τηλεκπαίδευση. Οι μικρότερες τάξεις δεν ξέρουν τι θα πει Γυμνάσιο. Η τρίτη Γυμνασίου δεν έχει δώσει εξετάσεις εδώ και δυο χρόνια. Του χρόνου θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις εξετάσεις της πρώτης Λυκείου μαζί με Τράπεζα Θεμάτων.
Ζητάμε την άμεση επιστροφή μας στη δια ζώσης διδασκαλία υποστηρίζοντας ότι η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι εφικτή για δύο πρόσθετους λόγους:
Αρχικά, η έντονη σεισμική δραστηριότητα που εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή δεν μας επιτρέπει να είμαστε ασφαλείς σε κλειστούς χώρους, ενώ η τηλεκπαίδευση, πραγματοποιείται μέσα σε πρόχειρα καταλύματα, αυτοκίνητα ή σπίτια με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Επιπλέον, άλλο ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν όλοι μαθητές την ίδια ευχέρεια να παρακολουθήσουν μαθήματα τηλεδιασκέψεων. Συνήθως από το σύνολο της τάξης συνδέονται πολύ λίγα παιδιά, ίσως και μόλις το 1/4. Πολλοί από τους συμμαθητές μας είναι ξεσπιτωμένοι, μένουν σε σπίτια φίλων, σε μετόχια που δεν έχουν ρεύμα, στο κλειστό Γυμναστήριο του Μπάσκετ στο Αρκαλοχώρι ή και μακριά από το Αρκαλοχώρι, σε ξενοδοχεία. κάποιοι δεν έχουν ίντερνετ, κάποιοι χρησιμοποιούν δεδομένα, τα οποία τώρα δεν είναι δωρεάν, αλλά τα πληρώνουν.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε από τους υπεύθυνους να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να έρθουν αίθουσες και να ξεκινήσουμε να κάνουμε μάθημα με τους συμμαθητές μας και τους δασκάλους μας ζωντανά κι όχι πίσω από μια ψυχρή και άψυχη οθόνη. Δεν αντέχουμε άλλο».