Μετά τις ντροπιαστικές εικόνες από το πλημμυρισμένο σχολείο στη Νέα Φιλαδέλφεια και την προσπάθεια των μαθητών να βγουν από τις αίθουσες σκαρφαλώνοντας πάνω σε θρανία, μία ακόμα απογοητευτική εικόνα έρχεται να προστεθεί, από την Κέρκυρα.
Από τις ισχυρές βροχοπτώσεις εξαιτίας της κακοκαιρίας «Μπάλλος» που σάρωσε το νησί πλημμύρισαν σχολεία με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να κρατούν στην αγκαλιά τους μαθητές προκειμένου να τους απομακρύνουν από τις πλημμυρισμένες τάξεις.
«Χρειάστηκε να φιλοξενήσουμε σε ξενοδοχεία 50 μαθητές, καθώς δεν ήταν εφικτή η μεταφορά τους στη Νότια Κέρκυρα με κανένα οδικό μέσο, μετά και το “κλείσιμο» από την κακοκαιρία, της κεντρικής οδικής αρτηρίας του νησιού. Οι μαθητές θα μεταφερθούν σήμερα στα σπίτια τους», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, Πέτρος Αγγελόπουλος.
Πρόκειται για τους ίδιους εκπαιδευτικούς που η κυβέρνηση έχει βάλει στο στόχαστρο το τελευταίο διάστημα και κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τις προηγούμενες μέρες, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» για την αξιολόγηση.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας σε επιστολή του ευχαριστεί τους εκπαιδευτικούς για το έργο τους και τη στάση ευθύνης που έδειξαν απέναντι στους μαθητές.
Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρουν:
Θέμα: Η στάση ευθύνης των συναδέλφων και η ωριμότητα των μαθητών
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας χαιρετίζουμε την εξαιρετική επαγγελματική συμπεριφορά και στάση ευθύνης των συναδέλφων αλλά και την ωριμότητα και ψυχραιμία που επέδειξαν οι μαθητές μας κατά τη διάρκεια των έντονων βροχοπτώσεων και των πλημμυρικών φαινομένων που ακολούθησαν. Κάποιοι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να παραμείνουν ως αργά το βράδυ αποκλεισμένοι στα σχολεία τους και άλλοι να ψάχνουν να φιλοξενηθούν στις περιοχές που έχουν πληγεί επειδή δεν μπόρεσαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
Εναντίον αυτών των εκπαιδευτικών κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή η υπουργός Παιδείας τις προηγούμενες μέρες, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» για την αξιολόγηση ξεχνώντας όμως ότι η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ξεκινά από τις υποδομές και τις συνθήκες που γίνεται το μάθημα. Εν μέσω πανδημίας και κλειστών σχολείων εξαιτίας μιας προαναγγελθείσας κακοκαιρίας, προτεραιότητα πρέπει να έχει η στήριξη των εκπαιδευτικών και η κάλυψη των τεράστιων μαθησιακών κενών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές, κι όχι η επιβολή μιας ψευδούς και τιμωρητικής γραφειοκρατικής διαδικασίας, που θα στιγματίσει εκπαιδευτικούς και θα χωρίσει τα σχολεία σε διαφορετικές ταχύτητες.
Οι εικόνες με τους μαθητές να φεύγουν στην αγκαλιά των νηπιαγωγών ή να φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία, με δεκάδες συμπολίτες μας εγκλωβισμένους, σπίτια πλημμυρισμένα, κλειστούς δρόμους, κτλ κατέδειξαν επίσης τη γύμνια του κρατικού μηχανισμού, τις διαχρονικές ευθύνες για τα τραγικά προβλήματα των σχολικών υποδομών και την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων στην Κέρκυρα, παρά τις επανειλημμένες διακηρύξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης ότι έχουν δήθεν ληφθεί μέτρα για την επερχόμενη κακοκαιρία.
Ευχόμαστε δύναμη και αντοχή σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και να συνεχίσουμε να προσέχουμε, έτσι ώστε να επανέλθουμε από τη Δευτέρα στην κανονικότητα. Θέλουμε επίσης να εκφράσουμε σε ολόκληρη την κερκυραϊκή κοινωνία τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη μας, την ευχή να είναι όλοι καλά στην υγεία τους, αλλά και την ανάγκη τα προβλήματα γρήγορα να ξεπεραστούν και να αντιμετωπιστούν με άμεσες ενέργειες της τοπικής αυτοδιοίκησης και της κυβέρνησης.