Όπως κάθε Πέμπτη, έτσι και σήμερα 30.09.2021, οι αρμόδιες Αρχές ενημέρωσαν για το πώς «κινείται» ο κορονοϊός στην Ελλάδα αλλά και για την πορεία του εμβολιαστικού προγράμματος στη χώρα μας.
Στην ενημέρωση συμμετέχουν η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου και ο Επίκουρος Καθηγητής Επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, ενώ όπως αναφέρθηκε στο ξεκίνημα της ενημέρωσης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, δεν βρίσκεται σήμερα στο πάνελ λόγω κωλύματος.
Όλα αυτά, την ώρα που ο ΕΟΔΥ έχει ανακοινώσει 2.232 νέα κρούσματα στην Ελλάδα το τελευταίο 24ωρο, με την Αττική να καταγράφει 511 και την Θεσσαλονίκη 314.
Τον λόγο πήρε αρχικά η Βάνα Παπαευαγγέλου, η οποία αναφέρθηκε αρχικά στον μεγάλο αριθμό τεστ κορονοϊού που γίνεται καθημερινά, πλέον, στην χώρα μας, ενώ ακολούθως μίλησε για το δείκτη θετικότητας.
«Σταθερά μειώνεται και το ποσοστό θετικότητας στις ανοιχτές δειγματοληψίες του ΕΟΔΥ. Η θετικότητα εκεί παραμένει κάτω από το 2%. Υψηλή η θετικότητα σε Πιερία, Καστοριά, Ημαθία, Μύκονο. Η επιδημιολογική εικόνα είναι σημαντικά διαφοροποιημένο ανά περιοχή. Αυξητικές τάσεις σε Δυτική Μακεδονία και Θεσσαλία», είπε συγκεκριμένα.
Ο κορονοϊός, οι ευάλωτοι και τα σχολεία
Ο αριθμός των νεκρών από κορονοϊό παρουσιάζει μια ελαφρώς πτωτική τάση, είπε η καθηγήτρια, με εξαίρεση όμως τους συμπολίτες μας ηλικίας 55-64 ετών.
«Να πείσουμε έναν – έναν τους συμπολίτες μας άνω των 50 να εμβολιαστούν. Ο χειμώνας κοντεύει και πρέπει να καταλάβουν ότι αν δεν εμβολιαστούν θα νοσήσουν και ίσως θα κινδυνεύσουν», είπε στην συνέχεια.
Αναφορικά με τα σχολεία και το τι… έφερε το άνοιγμά τους, είπε: «Η ανάλυση των δεδομένων ανά περιφέρεια, δείχνει ότι η αύξηση των κρουσμάτων παρατηρείται μόνο όπου υπάρχει μικρά ποσοστά εμβολιασμού στους ενήλικους. Τα σχολεία είναι καθρέφτης της κοινότητας. Επικρατεί ενδοοικογενειακή μετάδοση. Περιοχές με υψηλά κρούσματα στα σχολεία, έχουν και αυξημένα ποσοστά και στις ηλικίες των γονιών τους. Στην Αττική που το 61% έχει πλήρως εμβολιαστεί, δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση. Σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου, σταθερά χαμηλός ο αριθμός».