Επώνυμο κείμενο μάς στέλνει συνταξιούχος του Ηρακλείου για την κατάργηση των ταμείων στις Τράπεζες και την απίστευτη ταλαιπωρία που θα επακολουθήσει για τους ηλικιωμένους, ταλαιπωρία που η ίδια ήδη υπέστη,
Ονομάζομαι Μαρία Φατσή, συνταξιούχος ΟΓΑ, κάτοικος Αγ. Ιωάννου Ηρακλείου, ετών 88. Έχω να σας θέσω υπόψη τα εξής:
Συνεργάζομαι με την Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ από όπου λαμβάνω και την κύρια σύνταξή μου εδώ και 25 χρόνια. Πέρσι λοιπόν, τέτοιο καιρό μου ανακοίνωσαν από την τράπεζα, κατάστημα Πειραιώς Κνωσσού, όπισθεν Δ.Ο.Υ., ότι η κάρτα αναλήψεως από το ΑΤΜ του καταστήματος θα γίνει υποχρεωτική και ότι από τις 1/07/2021 δε θα μας εξυπηρετούν πλέον από το ταμείο, το οποίο και θα καταργηθεί. Για την ανάληψη της σύνταξής μου, μου ζητήθηκαν φωτοτυπία ταυτότητας, εκκαθαριστικό τρέχουσας χρήσης και ένας λογαριασμός κοινής ωφελείας (ΔΕΗ, τηλ., κιν. Τηλ.) για επικαιροποίηση.
Πράγματι με δυσκολία, λόγω του ότι δεν μπορώ να κινούμαι, έγιναν αυτά και στη συνέχεια πάμε, εγώ και ο γιος μου Νικόλαος, να βγάλουμε κάρτα αλλά λόγω πανδημίας ο κόσμος περίμενε έξω από κατάστημα στην αφόρητη ζέστη. Μετά από αρκετή ώρα αναμονής μια υπάλληλος καλούσε στο ταμείο μόνο για πληρωμές επιταγών επιχειρηματιών. Επιπλέον είχαν καταργηθεί και τα αυτόματα μηχανήματα ενημέρωσης βιβλιάριων και δεν μπορούσαμε να εξυπηρετηθούμε. Όταν επιτέλους ήλθε η σειρά μας, μετά από πολύωρη αναμονή μέσα στη ζέστη, μας ενημέρωσαν ότι κάρτες δεν υπάρχουν και να πάμε σε άλλο κατάστημα (!) Όπότε φύγαμε άπραγοι.
Στη συνέχεια πήραμε τηλέφωνο για να επιβεβαιώσουμε ότι υπάρχουν νέες κάρτες αναλήψεως και πήγαμε πάλι. Εκεί αντιμετωπίσαμε την ίδια κατάσταση. Φτάσαμε 9.00΄και υπήρχε μια τεράστια ουρά μέσα στον καύσωνα, όρθιοι στον ήλιο. Έβγαινε που και που μια υπάλληλος και καλούσε για ταμείο όπως και την προηγούμενη φορά. Μας ενημέρωσε ότι θα έχει αναμονή. Ζητήσαμε να καθίσω λόγω του προχωρημένου της ηλικίας μου μέσα στο κατάστημα, πράγμα που έγινε. Ο γιος μου που πάσχει από την καρδιά του έμεινε έξω στη ζέστη να περιμένει.
Εξυπηρετούσαν κάθε 1.30΄ώρα έως 3 άτομα από ένα γραφείο. Τελικά 13.30΄βάζουν μέσα και το γιο μου και μας εξυπηρέτησαν σε 10 λεπτά (!) Απελπιστήκαμε !!!
Διερωτώμαι : Αυτή είναι η πολιτική της Τράπεζας εις βάρος των ηλικιωμένων ανθρώπων ? Γιατί να καταργηθούν τα ταμεία που μας εξυπηρετούσαν καλύτερα επειδή λόγω της ηλικίας και των προβλημάτων υγείας που επακολουθούν, δεν μπορούμε να εξυπηρετηθούμε από τα μηχανήματα ανάληψης ? Πώς θα αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο των μακριών ουρών αναμονής μέσα στο κρύο και την αφόρητη ζέστη γέροι άνθρωποι ?
Αυτή η πολιτική είναι απαράδεκτη και αντιεπαγγελματική καθώς οι Τράπεζες ωφελήθηκαν μέχρι τρεις φορές με αναχρηματοδότηση (capital control) ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες τους, αντιθέτως κλείνουν υποκαταστήματα, απολύουν εργαζόμενους και κάνουν τη ζωή των συνταξιούχων πιο δύσκολη. Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει τους αρμόδιους και να βρεθεί μια λύση. Ας επιστρέψουμε στην προηγούμενη κατάσταση που ήταν πιο εύκολη για μας !
Αυτή την πρόοδο και την ανάπτυξη επιθυμούμε ? Λυπάμαι πολύ αλλά η κοινωνία μας πρέπει να μας χωρά και να μας φροντίζει όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, χρώματος κλπ.
Τελικά αποδεικνύεται στην πράξη ότι δεν υπάρχει καμία κοινωνική πολιτική πρόνοιας για μας τους μεγαλύτερους, πόσω δε μάλλον από τον ιδιωτικό τομέα και σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν . . .
Με εκτίμηση,