Χθες το απόγευμα ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπ. Παιδείας, με το οποίο εισάγεται ένα τιμωρητικό μοντέλο του δημοσίου σχολείου, μέσα από την αξιολόγηση και μια σειρά άλλων μέτρων που σύμφωνα με τον εισητητή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Ν. Φίλη, συμπικνώνονται στο ψευδεπίγραφο τρίπτυχο «αυτονομία – αξιολόγηση – επιμόρφωση».
Η συζήτηση συνεχίζεται στην Ολομέλεια σήμερα Τρίτη 27/7 και θα κορυφωθεί αύριο Τετάρτη 28/7 οπότε και το νομοσχέδιο θα τεθεί προς ψήφιση, κυριολεκτικά στο «παρά 5’» πριν τη θερινή διακοπή των εργασιών του Κοινοβουλίου.
Κ. Μητσοτάκης: «Δεν γίνεται να μην υπάρχει μία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ»
Ανένδοτος παρουσιάστηκε στη Βουλή ο πρωθυπουργός για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, προχωρώντας σε προσωπική επίθεση εναντίον του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος δεσμεύτηκε να διατηρηθούν οι βαθμοί όσων έμειναν εκτός των σχολών επιλογής τους λόγω της αντιμεταρρύθμισης που άφησε χιλιάδες παιδιά εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
«Δεν γίνεται να μην υπάρχει μία στοιχειώδης βάση εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια» επέμεινε από το βήμα της Βουλής ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που έχει προκαλέσει αναβρασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Ο πρωθυπουργός έβαλλε κατά του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καλώντας τον να σοβαρευτεί και να σταματήσει να δηλητηριάζει όσους επιμένουν να τον ακούν. «Ξανασκεφτείτε την άτοπη υπόσχεση ότι θα κρατήσουν τους βαθμούς τους όσοι εξετάσθηκαν φέτος και δεν τα κατάφεραν» συνέστησε και προέβλεψε πως αν υλοποιηθεί η υπόσχεση του πολιτικού του αντιπάλου, τότε θα διαβρωθεί η ακεραιότητα των εξετάσεων, ενώ θα αποτελέσει «κατάφωρη αδικία για την επόμενη γενιά που θα διεκδικήσει την εισαγωγή της στα ΑΕΙ».
Αγνοώντας επιδεικτικά τις σφοδρές αντιδράσεις γονέων και παιδιών (ακόμα και αριστούχων), ο Κυρ. Μητσοτάκης έκρινε σκόπιμο να προβεί σε ειρωνείες, προτείνοντας στον πολιτικό του αντίπαλο να διατηρήσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, αλλά για να εισάγονται στα ΑΕΙ όσοι δεν τα κατάφεραν.
Επισήμανε δε την ανάγκη να στραφούν οι νέοι στην τεχνική εκπαίδευση και στα δημόσια ΙΕΚ, αποφεύγοντας να μιλήσει για τα κολέγια που έχουν ευνοηθεί από αλλεπάλληλες ρυθμίσεις, όπως αυτή της εξίσωσης πτυχίων.
Αλ. Τσίπρας: Θα καταργήσουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής που στερεί τα όνειρα χιλιάδων μαθητών
Για κυνική εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων κατηγόρησε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ακόμα μία φορά την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι διαλύει τη δημόσια παιδεία και σκάβει το λάκκο της ελληνικής κοινωνίας.
Κατά τη συζήτηση του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας ο Αλέξης Τσίπρας κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει, έστω στο και πέντε, έστω για φέτος, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που στερεί τα όνειρα και το μεράκι χιλιάδων μαθητών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκτίμησε ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει και δεσμεύτηκε ξανά ότι, εάν γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, θα καταργήσει την αθλιότητα της ΕΒΕ και θα επιχειρήσει να θεραπεύσει τις αδικίες της φετινής χρονιάςΣύμφωνα με τον ίδιο, «τον Ιούλιο του 2022, εφόσον είμαστε στη διακυβέρνηση του τόπου», θα ανοίξει ένα παράλληλο μηχανογραφικό των υποψηφίων του 2021, πλαίσιο μεταγραφής σε ομοειδές τμήμα για όσους δεν μπήκαν σε τμήμα που ήθελαν και γεμάτες όλες τις θέσεις των ΑΕΙ.
Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε πως δεν πρόκειται για υπόσχεση του αέρα αλλά για πράξη αποκατάσταση δικαιοσύνης, που συνοδεύεται για δέσμευση και σχεδιασμό να δώσουμε βάρος στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην ομιλία του καταλόγισε δόλο και δολοπλοκία στον πρωθυπουργό και στην υπουργό Παιδείας, γιατί «ενώ είπατε ότι κόβονται μαθητές με 3 και με 4 λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τελικά κόβονται και άριστοι μαθητές».
«Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για 45 λεπτά αλλά δεν μίλησε για την ουσία, ότι χιλιάδες νέα παιδιά και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε ένα δραματικό δίλημμα: αν θα πρέπει να βρουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού ή να πάνε σε ένα αμφιβόλου αξίας κολλέγιο» είπε.
«Είσαστε η μοναδική κυβέρνηση που αλλάξατε το σύστημα εισαγωγής και το εφαρμόσατε την ίδια χρονιά, δίχως χρόνο προσαρμογής» πρόσθεσε για να προσθέσει ότι φυσικά η εμμονική κυβέρνηση δεν θέσπισε βάση και κριτήρια εισαγωγής στα ιδιωτικά κολλέγια, όπου μόνη βάση είναι η οικονομική δυνατότητα.
Καταλόγισε επίσης στους κ.κ. Μητσοτάκη και Κεραμέως ότι δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ελληνικό Πανεπιστήμιο και πανελλαδικές εξετάσεις. «Πήγατε στο κολλέγιο και σπουδάσατε στο εξωτερικό δίχως να περάσετε από το ελληνικό Πανεπιστήμιο και πανελλήνιες», ανέφερε.
Αναφέρθηκε σε επιστολή στην υπουργό Παιδείας από μαθήτρια του ΓΕΛ Αγρινίου, η οποία συγκέντρωσε 19.987 μόρια αλλά δεν περνάει στην σχολή επιλογής της, στο μεταφραστικό Κέρκυρας, γιατί στην αγγλική γλώσσα 17.8 αλλά δεν πέρασε την ειδική βάσης εισαγωγής στη γαλλική, την οποία δεν διδάχτηκε ποτέ στο σχολείο αλλά με τηλεκπαίδευση σε ιδιωτικό φροντιστήριο τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τον πρωθυπουργό να δώσει μια απάντηση στην Ελένη και σε όλα τα «θύματα ενός εκδικητικού συστήματος, που δεν έχει βασιστεί σε καμία μελέτη αλλά μονό σε σκοπιμότητα».
Επεσήμανε ακόμα ένα ψέμα του πρωθυπουργού, αναφορικά με την αντιστοιχία όσων μπαίνουν και όσων βγαίνουν από τα ελληνικά πανεπιστήμια, εξηγώντας πως στην πραγματικότητα βρίσκεται στο 75% και είναι απόλυτα συγκρίσιμη με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
«Δεν αποτύχατε, δεν είναι προσωπική σας ήττα» είπε απευθυνόμενος στα παιδιά που πετάχτηκαν στον «Καιάδα» για να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία των κολεγίων, προσθέτοντας πως αποτελούν θύματα ενός εκδικητικού συστήματος και της πολιτικής σκοπιμότητας. «Είστε θύματα μίας εμμονικής κυβέρνησης που νομίζει ότι διαλύοντας τη δημόσια παιδεία εκδικείται τους πολιτικούς της αντιπάλους» εξήγησε και κατέληξε με την εξής παρότρυνση προς τους νέους και τις νέες: «Κοιτάξτε μπροστά, το μέλλον σας ανήκει!»
Ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη για ιδεοληψία και αλαζονεία τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στους άλλους τομείς της πολιτικής του, αυτό που επιδιώκει είναι την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.
Σημείωσε ότι λόγω της κρισιμότητας του θέματος θα μιλήσει σε άλλο χρόνο «για την πανδημία που βρισκόμαστε από φιάσκο σε φιάσκο και από αδιέξοδο σε αδιέξοδο αλλά και για τα θέματα ισονομίας που δεν τηρείτε».
«Προσλαμβάνετε αστυνομικούς αντί για εκπαιδευτικούς» τόνισε και έκανε λόγο για εχθρότητα της κυβέρνησης απέναντι στους νέους, που αποδεικνύεται σε μια σειρά από ζητήματα: κόφτης στα ΑΕΙ, κοροϊδία με χαρτζιλίκι 150 ευρώ, ευθύνες για την πανδημία, ξύλο στις πλατείες.
Τέλος, εκτίμησε πως την ερχόμενη χρονιά θα υπάρξουν ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις αλλά η κυβέρνηση ζει σε άλλο κόσμο, έχει «τυφλωθεί από την αλαζονεία της εξουσίας και των αυλοκολάκων που λένε ότι καλπάζετε».
Δ. Κουτσούμπας: Τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν θα γίνουν καύσιμη ύλη για τα σχέδιά σας
«Μνημείο σκοταδισμού το νομοσχέδιο που βαδίζει στον αδιέξοδο δρόμο που μας έφερε ως εδώ» χαρακτήρισε ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που συζητείται στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου.
Από το βήμα της Βουλής ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε πως το σχέδι νόμου «δεν έχει καμία σχέση με το σύγχρονο, το ουσιαστικά αναβαθμισμένο σχολείο. Δεν δίνει απάντηση στην αγωνία του εκπαιδευτικού να κάνει καλύτερο το μάθημά του».
«Εσείς τον μετατρέπετε σε άβουλο υπάλληλο, που θα τρέμει μήπως πει κάτι παραπάνω ή κάτι διαφορετικό από αυτά που επιβάλλουν τα αντιδραστικά, αντιεπιστημονικά σας βιβλία και προγράμματα. Το νομοσχέδιο δε δίνει απάντηση στο άγχος των γονιών να δουν τα παιδιά τους να προκόβουν. Εσείς τους αποκλείετε ακόμα περισσότερο από το να έχουν λόγο για τα ζητήματα του σχολείου, στο σχολικό συμβούλιο. Αλλά από την άλλη, τούς ζητάτε να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη» πρόσθεσε.
Και επεσήμανε πως το «νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση στην ανάγκη των μαθητών να δημιουργήσουν, να εκφραστούν, να ανοίξουν τα φτερά τους. Εσείς τους κόβετε τα φτερά και βάζετε ταμπέλες σε σχολεία, τάξεις και μαθητές, από την πιο τρυφερή ηλικία. Άλλωστε, αυτό θέλατε να κάνετε και με το κατάπτυστο άρθρο για την επιλογή μαθητών, που τελικά δεχτήκατε τέτοια κατακραυγή και το πήρατε πίσω. Εσείς φοβάστε την πρόοδο, την καινοτομία αλλά και την πραγματική αριστεία των πολλών. Γιατί πραγματική αριστεία υπάρχει όταν είναι μόνο των πολλών και πραγματικά ξεχωριστών».
Ο γ.γ. του ΚΚΕ είπε ένα ένα μεγάλο και ηχηρό «όχι» στο νομοσχέδιο σήμερα και αύριο λέγοντας πως το κόμμα θα βοηθήσει «να το πετάξουμε στον σκουπιδοτενεκέ, εκεί όπου πραγματικά ανήκει».
Ο κ. Κουτσούμπας θύμησε πως πως «έφτασε ο κ. πρωθυπουργός να πει ότι δεν μπορούν και δεν πρέπει όλοι να γίνουν επιστήμονες! Κατ΄ αρχάς κανένας δεν ισχυρίζεται ότι όλοι & όλες θα γίνουν πανεπιστήμονες».
«Μόνο που αυτό το λέει για τα παιδιά των λαϊκών εργαζόμενων οικογενειών, που κάνουν ό,τι μπορούν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, για να ζήσουν καλύτερα. Δεν το έχουμε ακούσει αυτό να λέγεται στα καθωσπρέπει σαλόνια της αστικής τάξης» συμπλήρωσε.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «σας μάραναν, κι εσάς και τους προηγούμενους, οι μαθητές που δίκαια αγωνίζονται επειδή λέει κάνουν και καταλήψεις. Αλλά την πραγματική κατάληψη του δημόσιου σχολείου από τον κάθε τυχάρπαστο ιδιώτη την προωθείτε μια χαρά με το νομοσχέδιο που φέρνετε».
Ο γ.γ. του ΚΚΕ υποστήριξε πως αν η κυβέρνηση ήθελε οι αριστούχοι μαθητές να εισάγονται στα τμήματα που επιθυμούν, θα μπορούσε να τους δώσει τη δυνατότητα να κατοχυρώνουν τη βαθμολογία των μαθημάτων που έγραψαν καλά, όπως είχε προτείνει το κόμμα του και είχαν αρνηθεί Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνοντας πως το υπουργείο Παιδείας επί θητείας της έλεγε «ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να καθορίζουν το προφίλ των εισαχθέντων; Μην παριστάνετε λοιπόν τους τόσο ευαίσθητους σήμερα. Γιατί δεν σας πιστεύει ο κόσμος. Όσο για τα κολέγια, εδώ γελάνε και οι πέτρες. Σας έδωσε και συγχαρητήρια η κ. Κεραμέως για το ότι τα αναγνωρίσατε, επειδή ήταν οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
«Δεν έχετε καταφέρει να οργανώσετε, με κρατική ευθύνη, μια επιστημονική αποτίμηση των τεράστιων μορφωτικών κενών των μαθητών, των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της πανδημίας. Και αντί γι’ αυτό το αναθέτετε σε μια ιδιωτική εταιρεία δημοσκοπήσεων. Έλεος!» είπε.
Φώφη Γεννηματά: Αντί για καινοτομία και μεταρρύθμιση, έχουμε μια αντιμεταρρύθμιση με τη δημιουργία κομματικού στρατού
Οξεία ήταν η κριτική της προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά, στην κυβέρνηση για το νομοσχέδιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη νέα δομή στη διοίκηση της Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα έντονα επέκρινε την κυβέρνηση για τη διαχείριση της πανδημίας και την επέκταση του εμβολιασμού, κάνοντας λόγο για διχαστική τακτική απέναντι στους πολίτες αντί να γίνει καμπάνια ενημέρωσής και πειθούς τους. «Είναι λανθασμένοι οι χειρισμοί σας, αγνοήσατε τις προτάσεις μας, καλλιεργείτε τον εφησυχασμό και κάνετε τα ίδια λάθη», τόνισε η Φώφη Γεννηματά και προσέθεσε: «Το δικό μας μήνυμα στην καμπάνια που ξεκινήσαμε είναι: Ακούμε τους επιστήμονες. Νοιάζομαστε – Εμβολιαζόμαστε»
Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε «αποσπασματικό» το νομοσχέδιο για τη Παιδεία και «δείγμα της συντηρητικής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση». «Έχουμε αντιμεταρρύθμιση με τη δημιουργία κομματικού στρατού. Πρόκειται για μια ακόμη χαμένη ευκαιρία για τη αναβάθμιση της Παιδείας. Τίθεται υπό αυταρχικό και ασφυκτικό υπερσυγκεντρωτικό έλεγχο», τόνισε η κυρία Γεννηματά κι έθεσε το ερώτημα: «Πού είναι η αξιοκρατία;» .
Επέκρινε την κυβέρνηση ότι απέφυγε τη συνεννόηση για άλλη μια φορά και μίλησε για προχειρότητες που δεν προωθούν τις μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται η Παιδεία. «Κάθε νομοθεσία, κάθε υπουργική απόφαση, έχει ένα σταθερό μοτίβο. Την επιβολή και τον έλεγχο. Τη συμμόρφωση. Η ψηφιακή επανάσταση απαιτεί αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο σύστημα εκπαίδευσης, ώστε να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους νέους ανθρώπους, “ πάνω και κάτω από το ποτάμι”. Αλλαγές που έπρεπε να αποτελούν την συνέχεια και την προσαρμογή στις σύγχρονες εξελίξεις των μεγάλων θεσμικών μεταρρυθμίσεων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Εσείς όμως πάτε με την όπισθεν ολοταχώς. Κυριαρχούν αντιλήψεις παλιές, ξεπερασμένες, βαθιά αυταρχικές. Ταυτόχρονα με την ανικανότητα και την αναποτελεσματικότητα όπως φάνηκε μέσα στην πανδημία», είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ.
Τόνισε ότι το Κίνημα Αλλαγής θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο επί της αρχής ωστόσο θα ψηφίσει άρθρα που επαναφέρουν έστω και με ελλειμματικό τρόπο ρυθμίσεις που είχε ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ το 2011.
«Όταν λέμε ότι είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, το εννοούμε. Όμως οφείλουμε να τονίσουμε ότι για μας αξιολόγηση πέρα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σημαίνει και
– αξιολόγηση προγραμμάτων, δομών και στελεχών.
– διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης, με στόχο την βελτίωση της σχολικής λειτουργίας.
– εφαρμογή ενός συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης για την ενίσχυση της παρεχόμενης παιδείας.
Εμείς θεωρούμε την αξιολόγηση ως ένα μέσο για να πετύχουμε εκπαιδευτικούς στόχους», υπογράμμισε η κυρία Γεννηματά.
Ζήτησε την ενανασύσταση και λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και έθεσε επιτακτικά το ερώτημα πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τη νέα χρονιά. Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ πρότεινε την ολοκλήρωση των εμβολιασμών των εκπαιδευτικών και των μαθητών κι όπου είναι εφικτό να αποφευχθεί ο συνωστισμός με νέες αίθουσες διδασκαλίας. Επισήμανε ταυτόχρονα την ανάγκη να ενισχυθεί η διδασκαλία με ειδικά προγράμματα για να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά ώστε να μην γίνουν μαθησιακό
Παρακολουθήστε ζωντανά την συζήτηση στην Ολομέλεια
Κατά την πρώτη μέρα της συζήτησης του σχεδίου νόμου, του αποκλεισμού χιλιάδων μαθητών από το δημόσιο πανεπιστήμιο λόγω των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής υπεραμύνθηκε ο εισηγητής της ΝΔ και βουλευτής Καρδίτσας Γ. Κωτσός κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και συγκεκριμένα τον Αλέξη Τσίπρα για λαϊκισμό μετά την δήλωσή του περί κατάργησης του άδικου μέτρου των ΕΒΕ.
Μάλιστα, ο εισηγητής της ΝΔ ανακοίνωσε με καθυστέρηση ενός έτους μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης με το σχέδιο, τα χρήματα και το σύστημα επιλογής που είχε νομοθετήσει και δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αξιοσημείωτο είναι δε, πως ο Γ. Κωτσός επικαλείτο επιδοκιμασία του νομοσχεδίου του υπ. Παιδείας από το σύνολο της κοινωνίας, αγνοώντας επιδεικτικά τις αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί αφενός στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ρητά απορρίπτουν το προς συζήτηση νομοσχέδιο, και αφετέρου στο μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας που παρακολουθεί τον άκρατο αποκλειμό χιλιάδων υποψηφίων από την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Δραματική ανατροπή των κατακτήσεων της μεταπολιτευτικής περιόδου» χαρακτήρισε το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ο εισηγητής και Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Ν. Φίλης. Για συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου κατηγόρησε ο Ν. Φίλης την κυβέρνηση της ΝΔ, οδηγώντας χιλιάδες παιδιά στην εργασία ανηλίκων. «Ακούω προπαγάνδα και όχι επιχειρήματα», σημείωσε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς συστηματικά η κυβέρνηση υποβαθμίζει την δημόσια εκπαίδευση.
«Πήραμε σειρά μέτρων για τον μορφωτικό ρόλο των σχολείων, ώστε να μην υποκαθίσταται από τα φροντιστήρια» υπογράμμισε από το βήμα της Βουλής ο Ν. Φίλης αναφερόμενος στις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, σημείωσε ότι το παρόν νομοσχέδιο βασίζεται στο ψευδεπίγραφο τρίπτυχο «αυτονομία – επιμόρφωση – αξιολόγηση».
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, άλλωστε, έχει ασκήσει έντονη κριτική στο νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως, η οποία μετά την επίθεση στο Πανεπιστήμιο (με το νόμο, πλέον, που φέρνει την πανεπιστημιακή αστυνομία) και τον περιορισμό της πρόσβασης στα ΑΕΙ (όπως φάνηκε περίτρανα τις τελευταίες μέρες, με την ίδια να παραδέχεται ότι τουλάχιστον 9.500 μαθητές θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τώρα χτυπά το δημόσιο σχολείο.
Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ με τροπολογία του
Σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών.
Η σχετική τροπολογία που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει χαρακτηριστικά: Η θέσπιση του νέου εξεταστικού συστήματος εν μέσω πανδημίας και στο μέσο της σχολικής χρονιάς, όπως και η περικοπή των εισακτέων κατά 30% αποτελούν τιμωρητικά μέτρα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που αντιμετώπισαν πρωτόγνωρες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες λόγω της πανδημίας.
Επίσης, πλήθος οικογενειών θα αναγκαστούν να δαπανήσουν μεγάλο μέρος των εισοδημάτων τους για σπουδές στο εξωτερικό ή για εγγραφή στα ιδιωτικά Κολλέγια, τη στιγμή που δεκάδες πανεπιστημιακά Τμήματα, ιδίως στην Περιφέρεια, θα στερηθούν σημαντικό αριθμό φοιτητών με κίνδυνο να οδηγηθούν στην υπολειτουργία, τη συγχώνευση ή/και το κλείσιμο.
Κατά συνέπεια, η ανάκληση του μέτρου της Ε.Β.Ε. κρίνεται επιβεβλημένη, ειδικά για το τρέχον σχολικό έτος, συνυπολογίζοντας τις έκτακτες συνθήκες που προκύπτουν από την πανδημία.
Η παρούσα ρύθμιση προτείνεται με σκοπό να θεραπεύσει τις αστοχίες και τις αδικίες που έχουν προκύψει από τη νομοθέτηση του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.