Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα ζητά την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και την ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών, με σχετική τροπολογία.
«Η θέσπιση του νέου εξεταστικού συστήματος εν μέσω πανδημίας και στο μέσο της σχολικής χρονιάς, όπως και η περικοπή των εισακτέων κατά 30% αποτελούν τιμωρητικά μέτρα για τους μαθητές και τις μαθήτριες που αντιμετώπισαν πρωτόγνωρες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνθήκες λόγω της πανδημίας», αναφέρεται στη σχετική τροπολογία.
Στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης τονίζουν ότι η ανάκληση του μέτρου της Ε.Β.Ε κρίνεται επιβεβλημένη «ειδικά για το τρέχον σχολικό έτος, συνυπολογίζοντας τις έκτακτες συνθήκες που προκύπτουν από την πανδημία».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κατέθεσαν συνολικά 6 τροπολογίες
«Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων»
Με την προτεινόμενη ρύθμιση καταργείται η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις (Α, Β, Γ) κάθε τύπου Λυκείου, καθώς κάθε μέτρο που αφορά την εκπαίδευση πρέπει να συνδέεται με τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που ευνοούν πρακτικές αποστήθισης ενώ ταυτόχρονα δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.
«Αποκατάσταση 88.746 αποφοίτων των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας»
Με την παρούσα ρύθμιση αποσαφηνίζεται ότι τα πτυχία των αποφοίτων όλων των ΕΠΑ.Σ. που λειτουργούσαν μέχρι και την ισχύ του ν. 4763/2020 είναι επιπέδου τέσσερα (4), το οποίο χορηγείται και στους μαθητευόμενους που φοιτούσαν στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. κατά την ισχύ του ν. 4763/2020. Η παρούσα δε ρύθμιση καθίσταται αναγκαία για την αποκατάσταση μιας αδικίας σε βάρος των αποφοίτων αλλά και των προκείμενων φοιτούντων των ΕΠΑ.Σ.
«Ποσοστό εισαγωγής μαθητών / μαθητριών που χάνουν τους γονείς τους κατά την περίοδο της πανδημίας»
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ένα μέγιστο ποσοστό, το οποίο συγκεκριμενοποιείται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών για τους μαθητές / μαθήτριες και απόφοιτους που έχασαν τους γονείς/γονέα τους από οποιαδήποτε αιτία κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
«Δικαίωμα απόσπασης εκπαιδευτικών ή μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω»
Με την παρούσα ρύθμιση τροποποιείται το ποσοστό αναπηρίας από 75% σε 67% ώστε να χορηγείται η δυνατότητα απόσπασης σε νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως. Η παρούσα ρύθμιση κρίνεται αναγκαία σε αποκατάσταση της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, καθώς στην πλειοψηφία των κοινωνικών παροχών/μέτρων λόγω αναπηρίας του διοικούμενου, όπως σύνταξη, διευκολύνσεις στους υπαλλήλους κ.ο.κ., το ποσοστό αναπηρίας ισούται με 67% και άνω.
«Ανάκληση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής – Ευθυγράμμιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό στόχο για 45% αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ηλικίες 25-34 ετών»
Με τις διατάξεις του Μέρους Α’ του ν. 4777/2021 θεσμοθετήθηκε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) προκειμένου να ισχύσει από τις πανελλαδικές εξετάσεις του τρέχοντος σχολικού έτους 2020-2021. Ωστόσο, η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση, επιβάλλοντας την αναδρομική κατάργηση από το χρόνο ισχύος της ΕΒΕ σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, καθώς και της/των Ε.Β.Ε. ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών.
«Κατάργηση της δυνατότητας μη κατανομής ποσοστού 20% της τακτικής επιχορήγησης στα Α.Ε.Ι.»
Με την προτεινόμενη ρύθμιση καταργείται η δυνατότητα μείωσης της κατανομής της τακτικής επιχορήγησης στα Α.Ε.Ι. σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) βάσει υποκειμενικών κριτηρίων προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των Α.Ε.Ι. Δεδομένου ότι η οικονομική ενίσχυση των ΑΕΙ αποτελεί τόσο δικαίωμα των τελευταίων όσο και υποχρέωση του κράτους σύμφωνα με το Σύνταγμα, η κατανομή της οικονομικής ενίσχυσης πρέπει να ερείδεται σε αντικειμενικούς – ποσοτικούς δείκτες που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.