Ιστορικά η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο λειτούργησε ως μέσο εξέλιξης της κοινωνίας και αξιοποιήθηκε ειδικά από τους μη προνομιούχους που δεν είχαν την δυνατότητα της μετανάστευσης στο εξωτερικό για να σπουδάσουν. Τα τελευταία 30 χρονιά ο χώρος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης «άνοιξε», ιδρύθηκαν Τμήματα σε όλη την Ελλάδα και γύρω από αυτά στηρίχθηκε όχι μόνο η εκπαίδευση και η έρευνα αλλά και η ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που έχουν διαμορφώσει ένα εξαιρετικής ποιότητας ακαδημαϊκό περιβάλλον στην Κρήτη με διεθνή αναγνώριση.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, στην αντικειμενικά πιο δύσκολη σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας, επέλεξε να θεσπίσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να «κόψει» χιλιάδες υποψήφιους από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τα σχολεία κλειστά και τους υποψηφίους σε παρατεταμένη τηλεκπαίδευση η κυβέρνηση αποφάσισε ότι δεν μπορούν να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους, ακόμα και αν έγραψαν καλά ή άριστα. Την ίδια στιγμή βέβαια, αφού πρώτα φρόντισε να «αναβαθμίσει» εργασιακά τους αποφοίτους των ιδιωτικών κολεγίων, ετοιμάζει την πελατεία τους, στέλνοντας εκεί όσους δεν κατάφεραν να περάσουν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Είναι απορίας άξιο πως μπορεί να εγγραφεί κάποιος σε ιδιωτικό κολέγιο με βαθμό κάτω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την ίδια στιγμή δεν μπορεί να διεκδικήσει τη θέση του σε ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Αυτές τις μέρες οι μαθητές υποβάλλουν τα μηχανογραφικά τους με κάποιους από αυτούς να μην έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν καμία σχολή, γιατί οριακά έμειναν κάτω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ή την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του ειδικού μαθήματος (π.χ. Αρχιτεκτονικές σχολές). Δεν είναι όλοι αυτοί μαθητές που ήθελαν με 3000 μόρια να γίνουν Μηχανικοί ή Μαθηματικοί, είναι τα παιδιά που όλο τον χρόνο μπροστά στην οθόνη ενός κινητού ή υπολογιστή προσπαθούσαν να παρακολουθήσουν το εξ αποστάσεως μάθημα. Δεν είναι όλοι αυτοί μαθητές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε ένα ιδιωτικό κολέγιο. Με την ανακοίνωση των βάσεων, τον Σεπτέμβρη πάνω από 20.000 μαθητές θα είναι εκτός ΑΕΙ δηλαδή περίπου 10.000 περισσότεροι από πέρυσι. Παράλληλα όμως με αυτό, αρκετά περιφερειακά Τμήματα σε όλη τη χώρα, όπως και στην Κρήτη, θα έχουν πολύ λιγότερους εισακτέους.
Η επιλογή της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του ίδιου του Πρωθυπουργού είναι να διαμορφώσει μια καινούργια πραγματικότητα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αφαιρώντας εισακτέους, αφαιρεί και από τα Τμήματα το δικαίωμα ύπαρξής τους με στόχο τη συρρίκνωση των Δημοσίων Πανεπιστημίων. Μειώνοντας τους εισακτέους με την χρήση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αυξάνεται η ζήτηση των «αναβαθμισμένων» κολεγίων, άρα η πελατεία προς την ιδιωτική εκπαίδευση των λίγων. Μόνο που ξέχασαν ότι τα παιδιά μας δεν είναι απλά ένας αριθμός, είναι νέοι με όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον, είναι η αναπτυξιακή δύναμη της χώρας.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει, έστω και τώρα, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να μην αδικήσει τους κόπους χιλιάδων νέων παιδιών, στην πιο δύσκολη και ιδιαίτερη σχολική χρονιά εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.