Η ένταξη της Κρήτης στο πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ν. 4606/19, άρθρο 14), ήταν η απτή απόδειξη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης για τα νησιά, αφού το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.
Μετά από πιέσεις και αλλεπάλληλες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, η Κυβέρνηση με καθυστέρηση 2 ετών, προχώρησε στην έκδοση δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (Κ.Υ.Α.), κατ εφαρμογή του ν. 4606/19, για την ένταξη όλων των επιχειρήσεων της Κρήτης στο Πρόγραμμα.
Ωστόσο, οι βουλευτές Κρήτης του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Μανόλης Θραψανιώτης, Χάρης Μαμουλάκης, Ανδρέας Ξανθός και Παύλος Πολάκης κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ζητώντας να εφαρμοστεί το πρόγραμμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου και για τους Επιβάτες. Να υπενθυμίσουμε ότι ερώτηση για το ίδιο θέμα, είχε κατατεθεί με πρωτοβουλία του Σωκράτη Βαρδάκη και τον Μάιο του 2020, χωρίς να έχει δοθεί απάντηση έως σήμερα, από τους αρμόδιους.
Όπως υποστηρίζουν οι βουλευτές, από τον προϋπολογισμό του προγράμματος τα προηγούμενα έτη, υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη, δηλαδή και για τους επιβάτες.
Ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο που διανύουμε, λόγω της υγειονομικής κρίσης, απαιτείται η λήψη ενισχυτικών πολιτικών για τα νησιά μας, προκειμένου να τονωθεί η τοπική οικονομία.
Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, καλούν τον αρμόδιο -Κρητικό-Υπουργό, να αποσαφηνίσει αν προτίθεται να θεσμοθετήσει την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος για την Κρήτη και σε φυσικά πρόσωπα, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι.