Απέχουν από τις εργασίες αποξήλωσης ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων
Οργή έχει προκαλέσει η έναρξη του ξηλώματος των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη. Οι εικόνες με τα μηχανήματα να μεταφέρουν τυλιγμένες σε νάιλον τις πρώτες αρχαιότητες προκάλεσε σοκ στους πολίτες που εδώ και χρόνια αγωνίζονται για μην ακρωτηριαστεί η ιστορία της πόλης τους.
Συνολικά 30 παλέτες με αρχαία, τα οποία αποτελούν τμήματα αρχαίου δαπέδου, μεταφέρθηκαν στην αποθήκη του Μετρό στο Καλοχώρι. Την ίδια ώρα ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και η Πανελλήνια Ενωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων έχουν προκηρύξει απεργία – αποχή των μελών του από τις διαδικασίες απόσπασης των αρχαίων.
Κίνηση που γνωστοποίησαν με εξώδικο στο οποίο αναφέρουν ότι «απέχουν από κάθε εργασία που σχετίζεται με την απόσπαση του μείζονος σημασίας αρχαιολογικού χώρου του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης».
Και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του απαιτεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το υπουργείο Πολιτισμού απαντήσεις και συγκεκριμένα «εάν πραγματοποιείται με την παρουσία και την ευθύνη αρχαιολόγων ή απλώς η κυβέρνηση και η διοίκηση της Αττικό Μετρό, προχωρούν στην ολοκλήρωση του εγκλήματος με την απουσία έμπειρων επιστημόνων οι οποίοι, τουλάχιστον, θα εποπτεύουν το έργο;».
Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει την όλη επιχείρηση πειρατικού στυλ και επισημαίνει ότι η κυβέρνηση αγνόησε «την πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης οι οποίοι με ποσοστό 62%, τάσσονται υπέρ της παραμονής των ευρημάτων “κατά χώραν” (in situ), όπως αποτυπώθηκε σε δημοσκόπηση της εφημερίδας Μακεδονία την προηγούμενη Κυριακή».
Παράλληλα καταγγέλλει καταγγέλλει τον Νίκο Ταχιάο, πρόεδρο της Αττικό Μετρό, ο οποίος υποστήριξε ότι το αποτέλεσμα της δημοσκόπησης οφείλεται στην άγνοια των πολιτών, «κάτι που καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη λαϊκή βούληση».
Ο κ. Ταχιάος, επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε για ολοκλήρωση του έργου, μέσα στο 2023… και βλέπουμε, ομολογώντας για μια ακόμη φορά πως η καθυστέρηση του έργου, δεν οφείλεται στις προσφυγές -όπως ψευδώς υποστηρίζει η κυβέρνηση- αλλά στις κυβερνητικές ιδεοληψίες, καθώς τα μετρό, σύμφωνα με τον προηγούμενο σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ήδη θα λειτουργούσε.