Με σημαντική καθυστέρηση η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, αλλάζοντας τα σχέδιά της. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας οι μόνιμοι διορισμοί στη γενική Παιδεία θα γίνουν σε μία φάση, εντός του καλοκαιριού, με τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν να διαμορφώνεται στις 11.700 από 10.500 που είχαν αρχικά ανακοινωθεί.
«Μετά από 12 χρόνια, προχωράμε άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, που θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό και οικοδομούμε το νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν οι μαθητές μας» ανέφερε με μήνυμά του στο Twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μετά από 12 χρόνια, προχωράμε άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, που θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό & οικοδομούμε το νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν οι μαθητές μας. pic.twitter.com/HRBvzlxnUm
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) July 6, 2021
«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για την εκπαίδευση της χώρας μας και το σχολείο μας ειδικότερα. Κάνουμε πράξη μία από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας, πηγαίνοντας και ένα βήμα πιο πέρα», σημείωσε από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Ωστόσο, όπως διευκρινίζει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Φίλης, πρόκειται για διορισμούς που εξαγγέλθηκαν με καθυστέρηση πλέον του ενός χρόνου, με τα χρήματα που είχε εξασφαλίσει και το σύστημα επιλογής που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. «Οι μαζικοί διορισμοί είναι απαραίτητοι, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν φτάσει το 27% του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, έναντι 5% στην Ευρώπη» τονίζει ο Ν. Φίλης και προσθέτει:
«Η κυβερνητική πολιτική την εποχή της πανδημίας έχει επιδεινώσει την κατάσταση στην εκπαίδευση και έχει εκτοξεύσει τις κοινωνικές ανισότητες. Είναι επείγουσα ανάγκη να ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια το Σεπτέμβριο με υγειονομική ασφάλεια μετά από 18 μήνες ασυγχώρητης ολιγωρίας και καθυστερήσεων, που αποτελεί αρνητικό ευρωπαϊκό ρεκόρ.
Όταν σ’ ολόκληρο τον κόσμο συζητούν για τα τεράστια μαθησιακά κενά και το πλήθος των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχουν προκληθεί στα παιδιά από την πανδημία, η κυβέρνηση υπονομεύει το δημόσιο σχολείο, αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς με αυταρχισμό και κάνει τη ζωή στους μαθητές πιο δύσκολη, με αλλεπάλληλους εκπαιδευτικούς φραγμούς. Όπως το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα αποκλείσει από αυτά χιλιάδες αποφοίτους Λυκείου.
Χρειαζόμαστε μικρότερες τάξεις, αναδιάρθρωση και μείωση της ύλης, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ενίσχυση της δια ζώσης εκπαίδευσης και δημοκρατική οργάνωση της σχολικής ζωής. Για ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, όχι ανταγωνισμού και διακρίσεων» καταλήγει ο Νίκος Φίλης.