Έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες κατέπεσε το μονοκινητήριο αεροσκάφος στην ευρύτερη περιοχή του Πύργου Ηλείας στο χωριό Χαριά που είχες ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι δύο επιβαίνοντες σε αυτό, διενεργεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το διθέσιο μονοκινητήριο υπερελαφρό (ultralight) αεροσκάφος είχε απογειωθεί στις 11 το πρωί από τον αερολιμένα Μεσολογγίου με δύο επιβαίνοντες. Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, που είχε καταθέσει στις υπηρεσίες του αερολιμένα Ακτίου, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε ιδιωτική πτήση μέγιστης διάρκειας 2,5 ωρών στις περιοχές του Μεσολογγίου – Ανδραβίδας – Αράξου και επιστροφή στο Μεσολόγγι. Ανατολικά του Πύργου και στη περιοχή του χωριού Χαριά κατέπεσε.
Πτώση μονοκινητήριου αεροσκάφους στην Ηλεία: Νεκροί οι δύο επιβαίνοντες
Η ΥΠΑ εκφράζει τα συλλυπητήρια της στους οικείους των δύο επιβαινόντων που έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα τη Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021.
Ποιοι ήταν οι δύο πιλότοι
Σύμφωνα με το patrisnews.gr πρόκειται για τον εκπαιδευτικό Δημήτρη Βασιλείου με καταγωγή από την Χαριά Ηλείας και πετούσε κάθε Σαββατοκύριακο πάνω από τον Πύργο, το Κατάκολο, την Αμαλιάδα.
Ο συνεπιβάτης του αεροσκάφους ήταν ο Κώστας Καλογερογιάννης, γνωστός κάτοικος της πόλης του Μεσολογγίου ο οποίος είχε μεγάλη αγάπη για τα αεροπλάνα και μάλιστα είχε σκοπό το επόμενο χρονικό διάστημα να αγοράσει δικό του. Επίσης ήταν Εθελοντής – διασώστης και μέλος της εθελοντικής ομάδας έρευνας και διάσωσης Μεσολογγίου.
Η στιγμή της μοιραίας πτώσης
Σχετικά με τη στιγμή της πτώσης του αεροπλάνου, ο Παναγιώτης Τσαπαρδώνης είπε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «αρχικά είδαμε ένα καπνό και στην συνέχεια φωτιά, ενώ φθάνοντας στο σημείο αντικρίσαμε τα συντρίμμια του αεροπλάνου, το οποίο είχε πέσει σε μικρή απόσταση από σπίτι της κοινότητας».
Στην συνέχεια, προσθέτει, «μάθαμε ότι χειριστής του αεροπλάνου ήταν ο δάσκαλος που κατάγεται από το χωριό μας και ένα ακόμη άτομο, και δυστυχώς βρέθηκαν απανθρακωμένοι και οι δύο».
Μιλώντας για τον χειριστή του αεροπλάνου, ο Παναγιώτης Τσαπαρδώνης ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ «ότι πετούσε συχνά πάνω από την κοινότητα στην οποία είχε μεγαλώσει, αλλά τα τελευταία χρόνια έμενε στην Αμαλιάδα».
Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο αρχηγός της εθελοντικής ομάδας, Διονύσης Τσιρόγλου τόνισε ότι «ο Κώστας ήταν αγαπητό πρόσωπο στην κοινωνία του Μεσολογγίου, μάχιμος και από τους πρώτους συνεργάτες μου στην δημιουργία της ομάδας» και πρόσθεσε: «Η τελευταία του μεγάλη αποστολή ήταν στη φωτιά στο Μάτι, όπου έμεινε για τέσσερις ημέρες, ενώ πρέπει να σημειώσω ότι ήταν εκπαιδευμένος, αφού είχε τελειώσει την σχολή εθελοντών – διασωστών».
Επίσης, όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Διονύσης Τσιρόγλου, «ο Κώστας είχε μεγάλη αγάπη για τα αεροπλάνα και πριν από τρεις ημέρες που τον είδα, μου είπε ότι “απέχω για λίγο από την εθελοντική ομάδα, διότι κάνω εκπαιδεύσεις, ώστε να πάρω το δίπλωμα του πιλότου”».
Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Διονύσης Τσιρόγλου, «ο Κώστας, μου είχε δώσει την υπόσχεση, πως όταν πάρει το δίπλωμα του πιλότου, θα μας προσέχει από ψηλά».