Το θέμα της διευθέτησης και οριοθέτησης των ρεμάτων, στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητόδρομου Β.Ο.Α.Κ., στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη στην Ανατολική Κρήτη, φέρνουν στη βουλή 13 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Τον περασμένο Νοέμβριο, προκλήθηκαν ανυπολόγιστες υλικές ζημιές, από ακραία καιρικά φαινόμενα και πλημμύρες στις περιοχές Χερσονήσου, Σταλίδας, Μαλίων και Ταρμάρου, λόγω της μη σωστής οριοθέτησης και διευθέτησης των ρεμάτων, στις ευρύτερες περιοχές διέλευσης του αυτοκινητόδρομου και ασφαλούς διάδευσής τους σε λειτουργικούς φυσικούς αποδέκτες. Συγκεκριμένα, το ρέμα «Χαμόπρινα» καταλήγει τυφλό, επί του δημοτικού δρόμου Μάλια – Κράσι. Διέρχεται από τον αυτοκινητόδρομο Μαλίων. Τα όμβρια ύδατα του ρέματος «έπνιξαν» τα Μάλια κατά τις πλημμύρες του Νοεμβρίου του 2020.
Η απορροή των ομβρίων υδάτων του ρέματος «Πόρου» πλημμύρισε οικίες και επιχειρήσεις στο Κουτουλουφάρι. Και αυτό δεν καταλήγει σε φυσικό αποδέκτη. Ανάλογα προβλήματα υπήρξαν και στην περιοχή της Σταλίδας από εκροή του τεχνικού 2020 2Χ2, όπου πλημμύρισαν οικίες.
Επισημάνσεις και προτάσεις για τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων και την απόληξή τους, σε φυσικούς αποδέκτες, ήδη κατατέθηκαν στην Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το ΤΕΕ/ΤΑΚ (22/3/2021) και υιοθετήθηκαν από το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Χερσονήσου κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του.
Το ΤΕΕ/ΤΑΚ, ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας και γνώστης της περιοχής, της ιδιομορφίας και των πραγματικών συγκοινωνιακών αναγκών, είναι σύμφωνο με τη χάραξη του τμήματος κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ., Χερσόνησος – Νεάπολη, αλλά προτείνει ένταξη στο έργο και παράπλευρων χαράξεων και σε κάποια σημεία σύνδεση με την Παλαιά Εθνική Οδό, με παράλληλη οριοθέτηση και διευθέτηση των ρεμάτων σε φυσικούς αποδέκτες.
Με βάση όλα τα παραπάνω, οι βουλευτές καλούν τον Αρμόδιο Υπουργό, να αποσαφηνίσει αν σκοπεύει να εντάξει στο έργο του Β.Ο.Α.Κ., τις παράπλευρες χαράξεις, σύμφωνα με τις επισημάνσεις του ΤΕΕ/ΤΑΚ και γενικότερα τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους για θέματα οδοποιίας του τμήματος Χερσονήσου – Νεάπολης και τον τρόπο επίλυσης του θέματος των όμβριων υδάτων και των ρεμάτων, που εκβάλλουν σε τυφλά σημεία, με κίνδυνο για τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων των συγκεκριμένων περιοχών, από όπου διέρχεται ο Β.Ο.Α.Κ..