Του Μιχάλη Τζανάκη
Άλλο ένα δείγμα τηλεοπτικής ευτέλειας, ξεπεσμού και κακογουστιάς μπορεί να δει κάποιος ακόμα και στις αθλητικές εκπομπές! Δεν είναι μόνο η προπαγάνδα, χοντροκομμένη και ακατέργαστη στα τηλεοπτικά κανάλια, τα οποία ελέω ιδιοκτητών και διαφόρων οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων έχουν μετατραπεί σε εκκολαπτήρια χειραγωγούμενων γκεμπελίσκων, αλλά πλέον η ελληνική τηλεόραση θα εξαιρούσα –εκτός των ειδήσεων φυσικά- τα κρατικά κανάλια ιδίως την ΕΤ3, που τα προγράμματα, ψυχαγωγικά, επιμορφωτικά, ιστορικά είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου, η υπόλοιπη ελληνική τηλεόραση είναι μια ατέλειωτη «χωματερή» που κυριολεκτικά δεν βλέπεται.
Όσοι είναι ποδοσφαιρόφιλοι και αυτές τις ημέρες παρακολουθούν τους τελικούς του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, νομίζω ότι ήδη δεινοπαθούν με τις τηλεοπτικές μεταδόσεις ιδίως αν πρόλαβαν «του Διακογιάννη τη φωνή» ή έστω Σωτηρακόπουλο! Κάποτε μέσα από την περιγραφή ενός αγώνα σε ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο πρωτάθλημα μάθαινες και λίγη Γεωγραφία, Ιστορία, Ιστορία Τεχνών αλλά δεν μιλάμε πια για τέτοιες προσδοκίες. Για πολύ πιο απλά πράγματα που φαίνεται πως οι περιγράφοντες δεν γνωρίζουν ούτε τα στοιχειώδη. Αλλά το μεγάλο βάσανο για τους τηλεθεατές αρχίζει με τη λήξη των αγώνων στις υποτιθέμενες αθλητικές εκπομπές που ακολουθούν. Δυο φορές το επιχείρησα και νομίζω ότι εξελίχθηκε σε άκρως μαζοχιστικό το εγχείρημά μου!
Δύο «δημοσιογράφοι» κι ο γκεστ-σταρ της εκπομπής να επιδίδονται σε άμιλλα δήθεν «ευφυολογημάτων» που προφανώς μόνο οι ίδιοι καταλαβαίνουν, ακατάσχετη φλυαρία περί ανέμων και υδάτων, αστεϊσμοί στα όρια του ανυπόφορου όσο δε για την ανάλυση του αγώνα η καλύτερη προτροπή προς τους τηλεθεατές να επισπεύσουν τον ύπνο τους, για να μην τον χάνουν τσάμπα.
Στοιχείο «πρωτοτυπίας» βέβαια στην εκπομπή να προσέρχεται ο αθλητικογράφος-«γκουρού» με ποτήρια … βαρελίσιας μπύρας(!!!), άνετο και χαλαρό στυλάκι, πριν αρχίσει το ξερολίστικο λογύδριο και αποχαυνώσει πλήρως το φιλοθεάμον κοινό. Προσπαθούν η αλήθεια είναι να μεταφέρουν και στα αθλητικά αυτή την «λούμπεν» ατμόσφαιρα των ριάλιτι, καθώς είναι ολοφάνερο ότι κατά το θυμόσοφο λαό: «ότι έχει το περιβόλι καθενός πουλάει!»
Επειδή στην συγκεκριμένη περίπτωση το «τηλεοπτικό περιβόλι» φαίνεται να διαθέτει μόνο κάποια «παράσιτα», αυτά απολαμβάνουν –ουμε οι ποδοσφαιρόφιλοι τηλεορασόπληκτοι!