Διαδικτυακή ημερίδα από το ΕΛΜΕΠΑ
Στη διαδικτυακή ημερίδα με τίτλο: «Εξατομικευμένη Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση και Συμβουλευτική για τις Μαθησιακές Δυσκολiες» που διεξάγεται σήμερα από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και την Κινητή Μονάδα Αξιολόγησης & Υποστήριξης Μαθησιακών Δυσκολιών, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης, συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και η Έφη Κουτεντάκη, Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Απασχόλησης και Νέας Γενιάς.
Ο Περιφερειάρχης στον εισαγωγικό του χαιρετισμό επεσήμανε πως: «Η σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική σε θέματα ειδικής αγωγής μετουσιώνεται στην προσπάθεια ένταξης των μαθητών στον κορμό της εκπαίδευσης. Με αυτό το δεδομένο, χαιρετίζουμε το συνέδριο που διοργανώνεται από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Μια σημαντική πρωτοβουλία που συνεχίζει τη συνεργασία που ξεκινήσαμε το 2020, με τη δημιουργία της κινητής μονάδας για την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και την υποστήριξη στις οικογένειές τους. Το συνέδριό σας για την εξατομικευμένη ψυχοκοινωνική Παρέμβαση και Συμβουλευτική για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, αναβαθμίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ταυτόχρονα, ανοίγει παράθυρο ευκαιριών για όλους τους μαθητές αντιμετωπίζοντας τις ειδικές δυσκολίες. Με αυτό το δεδομένο συγχαίρουμε τους διοργανωτές και όλους τους διακεκριμένους ομιλητές για τις σημαντικές εισηγήσεις τους».
Στη συνέχεια η Αντιπεριφερειάρχης Έφη Κουτεντάκη στην εισήγησή της αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Κρήτης του προγράμματος «Εξατομικευμένη Ψυχοκοινωνική Παρέμβαση και Συμβουλευτική για τις Μαθησιακές Δυσκολίες στην Περιφέρεια Κρήτης», το οποίο υλοποιείται από την ομάδα του Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας και συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών και μαθητριών, που φοιτούν στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αναφερόμενη στα οφέλη του προγράμματος τόνισε πως «το πρόγραμμα παρέχει συμβουλευτική τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς μέσω κινητής μονάδας ειδικών επιστημόνων. Είναι γνωστό πως, όσο πιο νωρίς ανιχνευθούν τυχόν δυσκολίες στη μάθηση, τόσο διευκολύνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και προλαμβάνονται φαινόμενα περιθωριοποίησης των παιδιών».