Με την συνυπογραφή του Τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκου Παππά, ζητάει απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που δημιούργησε η πρόσφατη κυβερνητική φιέστα για τον ΒΟΑΚ
Επανέρχεται για μια ακόμα φορά στο θέμα του ΒΟΑΚ ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης και με νέα Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, με την συνυπογραφή του Τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκου Παππά, ζητάει απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που δημιούργησε η πρόσφατη κυβερνητική φιέστα για τον ΒΟΑΚ.
«Η πολυδιαφημισμένη εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ, παρά το ότι παρουσιάστηκε από την Κυβέρνηση ως η οριστική παρουσίαση του σχεδίου και του χρονοδιαγράμματος του κομβικού αυτού έργου για το αναπτυξιακό μέλλον της Κρήτης, δημιούργησε περισσότερα ερωτηματικά για το μέλλον του αυτοκινητόδρομου» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισφράγισε την υπαναχώρηση του από τις αρχικές εξαγγελίες, προ διετίας, για επανασχεδιασμό του ΒΟΑΚ και επιβεβαίωσε την συνέχεια του έργου μέσα από το σχήμα των τριών διαφορετικών προκηρύξεων που είχε εκκινήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα αρεσκόταν να επαναλαμβάνει την φράση ότι η ωρίμανση και η προκήρυξη του διαγωνισμού επί ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν παρά μια «μολυβιά στο χάρτη», κατέληξε να παρουσιάσει το σχέδιο της προηγούμενης Κυβέρνησης ως δικό του, προσθέτοντας ως μόνη «μολυβιά στο χάρτη» το τμήμα Άγιος Νικόλας – Σητεία για το οποίο δεν έδωσε κανένα στοιχείο, για το κόστος, την αρχιτεκτονική, την χάραξη ή την μελετητική του ωρίμανση. Δεν έδωσε όμως απαντήσεις και σε μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα, τα οποία προκαλούν ανησυχία τόσο για το μέλλον του έργου, όσο και για τον όγκο της χρηματοδότησης που η Κυβέρνηση σχεδιάζει να μετακυλήσει στους πολίτες και στις επιχειρήσεις της Κρήτης, μέσω διοδίων.».
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην εκδήλωση το τελικό κόστος του ΒΟΑΚ είναι «άνω των 2 δισ» ενώ τα επί μέρους τμήματα του κοστολογούνται: 180 εκατ. ευρώ για το Κίσσαμος – Χανιά, 1,320 εκατ. ευρώ για το Χανιά – Ηράκλειο, 290 εκατ. ευρώ για το Χερσόνησος – Νεάπολη, 145 εκατ. ευρώ για το Νεάπολη – Άγιος Νικόλας, ενώ δεν έχει υπάρξει καμία εκτίμηση για το κόστος του Άγιος Νικόλας – Σητεία. Το άθροισμα των προϋπολογισμένων έργων προσεγγίζει τα 2.115 εκατ. ευρώ.
Αναφέρθηκε επίσης το ότι η Κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει 600 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και ότι το Ταμείο Ανάκαμψης θα καλύψει μέρος του κόστους του ΒΟΑΚ, χωρίς όμως να προσδιορίζεται η κατανομή του στα διαφορετικά τμήματα – προκηρύξεις του έργου. Ωστόσο, το ύψος της χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει οριστεί στα 427 εκατ. ευρώ, οπότε η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, προσεγγίζει το 1.088 εκατ. χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτό το ποσό ο κατά φαντασία δρόμος του Κ. Καραμανλή Άγιος Νικόλαος – Σητεία.
Ο παραπάνω υπολογισμός, θέτει πολλά ερωτηματικά τα οποία καλείται να απαντήσει ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών: Ποιες είναι οι ακριβείς πηγές χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ και ποιο το ακριβές ύψος τους; Ποια είναι η κατανομή των 427 εκατ. ευρώ που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στα επί μέρους υποέργα του ΒΟΑΚ και πότε αναμένεται η εκταμίευση τους; Ποια είναι η κατανομή των 600 εκατ. ευρώ στα επί μέρους υποέργα του ΒΟΑΚ; Πόσο υπολογίζεται το κόστος του τμήματος του ΒΟΑΚ Άγιος Νικόλαος – Σητεία; Πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξη του συγκεκριμένου τμήματος και ποια είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού του έργου Άγιος Νικόλαος-Σητεία;
Υπενθυμίζεται τέλος, ότι όλα τα μεγάλα νησιά της Μεσογείου, όπως η Σαρδηνία, η Σικελία, η Μαγιόρκα και η Κύπρος, διαθέτουν σύγχρονους αυτοκινητόδρομους χωρίς σταθμούς διοδίων στο οδικό τους δίκτυο (με την εξαίρεση του αεροδρομίου της Κορσικής).