Ονομάζει πράσινη ανάπτυξη πέντε ηλεκτρικά οχήματα από τη Volkswagen
Σε μία μεγάλη φιέστα με αφορμή το πρόγραμμα της Volkswagen «Smart & Sustainable Island» που εφαρμόζεται πιλοτικά στην Αστυπάλαια προχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δείτε επίσης: Στην Αστυπάλαια ο Μητσοτάκης: Στις καλένδες η μείωση του ΦΠΑ
Μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι η Αστυπάλαια «θα είναι η δοκιμαστική βάση για την πράσινη μετάβαση. Ενεργειακή αυτονομία, απολύτως τροφοδοτούμενη από τη φύση. Αυτό το όμορφο νησί αποτελεί κεντρικό πυλώνα αυτής της μετάβασης».
«Αυτό που κάνουμε στην Αστυπάλαια είναι ένα ξεκίνημα. Ένα παράθυρο σε ένα καθαρότερο και πιο πράσινο μέλλον. Μην έχετε αμφιβολία πως η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι επείγουσα. Για να αντιμετωπίσουμε αυτήν την άνευ προηγουμένου κρίση της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να είμαστε γενναίοι και να ενεργήσουμε από κοινού. Στην Ελλάδα δρομολογούμε ήδη τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης και δημιουργούμε πράσινες θέσεις εργασίας» σημείωσε παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ωστόσο, η πραγματικότητα απέχει πολύ από τα σόου του Κυριάκου Μητσοτάκη. Όπως σχολιάζει ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νεκτάριος Σαντορινιός, ο πρωθυπουργός παραλαμβάνει πέντε ηλεκτρικά οχήματα από γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό το ονομάζει πράσινη ανάπτυξη.
«Εγκαινιάζει και 9 φορτιστές, από τους οποίους τους 6, τους έχει αγοράσει ο ίδιος ο Δήμος Αστυπάλαιας και τους 3 τους διαθέτει η ιδιωτική εταιρεία, και αυτό το ονομάζει κυβερνητική πρωτοβουλία για την ενεργειακή αυτονομία των νησιών. Διατυμπανίζει, ακόμη, ότι η Αστυπάλαια θα είναι το πρώτο πράσινο και αυτόνομο νησί της Μεσογείου, αποκρύπτει όμως ότι και η Τήλος και ο Αι Στράτης έγιναν ενεργειακά αυτόνομα με πραγματικές πολιτικές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» υπογράμμισε ο Νεκτάριος Σαντορινιός.
Μιλώντας από το βήμα της Βουλής τόνισε ότι «η κυβέρνηση προσπαθεί καιρό τώρα να μας πείσει ότι εφαρμόζει ένα μεγάλο σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας για το νησί, όμως δυστυχώς για αυτήν, τα νούμερα δεν βγαίνουν αφού σύμφωνα με την ίδια τη μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ (στοιχεία που αναφέρονται στην επίσημη απάντηση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από σχετική Ερώτηση που κατέθεσα) το νησί θα καλύπτει τις ανάγκες του κατά 60%. Αυτό αυτονομία πάντως δεν το λες».
Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στα πρακτικά, ακόμη ότι τα τεύχη δημοπράτησης δεν βρίσκονται σε ώριμο στάδιο, η εισήγηση του αρμόδιου διαχειριστή βρίσκεται υπό εκπόνηση, ενώ ερευνώνται όλες οι εναλλακτικές επιλογές διαχείρισης του έργου.
«Η Αστυπάλαια θα γίνει ένα ανοιχτό εργαστήρι δοκιμής αυτόνομης οδήγησης και θα πάρει υπεραξία η εταιρεία από αυτό. Η κυβέρνηση, πέρα από τις κορδέλες και την τροφοδότηση της επικοινωνιακής ατζέντας του Πρωθυπουργού, πώς έχει σκεφτεί να εξασφαλίσει την ουσιαστική ενίσχυση των υποδομών του νησιού μέσα από αυτό το Πρόγραμμα;» διερωτήθηκε ο Νεκτάρτιος Σαντορινιός και συμπλήρωσε:
«Η Αστυπάλαια αξίζει να είναι ένα πράσινο και αυτόνομο νησί, αξίζει και μπορεί να προσελκύσει πράσινες επενδύσεις. Όμως επειδή οι νησιώτες δεν είναι ιθαγενείς να θαμπώνονται με καφρεπτάκια, κάθε τέτοιος σχεδιασμός πρέπει να γίνεται με ουσία και προγραμματισμό, και όχι με φιέστες. Αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι χτίζει ένα πράσινο προφίλ για τα νησιά, χωρίς όμως πρακτικό αντίκρισμα και χωρίς τα έργα να έχουν καν πλήρη σχεδιασμό».