Μετά από δύο χρόνια ψεμάτων και λάσπης συνεχίζουν τους διαγωνισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με μόνη αλλαγή την επιβολή διοδίων
Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας και της παράταξης του: καμία έγνοια για τους Κρητικούς, μεγάλη έγνοια για τα συμφέροντα.
Κοινή Δήλωση πρώην υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκου Παππά, βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου, Σωκράτη Βαρδάκη, Νίκου Ηγουμενίδη, Χάρη Μαμουλάκη, Λασιθίου, Εμμανουήλ Θραψανιώτη, Ρεθύμνης, Ανδρέα Ξανθού και Χανίων, Παύλου Πολάκη
Όταν ανέλαβε η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα το 2015, ο ΒΟΑΚ δεν ήταν ένα έργο αλλά μια συζήτηση πολλών δεκαετιών, χωρίς ίχνος σχεδιασμού ενός μεγάλου έργου, χωρίς ενιαία αντιμετώπιση, χωρίς αρχή, μέση, τέλος.
Μέχρι το 2016 είχαν διατεθεί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης 450 εκ. ευρώ και είχαν κατασκευαστεί σε 50 χρόνια, 49,5 χιλιόμετρα. Ούτε ένα χιλιόμετρο το χρόνο. Αυτή ήταν η επίδοση του παλαιοκομματισμού στην Κρήτη σε μισό αιώνα.
Υπήρχαν διάσπαρτες αναθέσεις μελετών τμημάτων του έργου, άλλες από τον ΟΑΚ, άλλες από την Περιφέρεια, άλλες από το Υπουργείο Υποδομών, με αποτέλεσμα κανένας φορέας να μη γνωρίζει σε ποια φάση είναι, ποια τμήματα είχαν μελέτες, σε ποια τμήματα δεν έχει ανατεθεί καμία μελέτη.
Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια ενιαίας αντιμετώπισης του έργου, ολοκλήρωσης της κατασκευής τμημάτων που ήταν ώριμα, εξέτασης διαφορετικών επιλογών χάραξης του ΒΟΑΚ, υλοποίησης κυκλοφοριακών μετρήσεων σε θερινούς και χειμερινούς μήνες, ωρίμανσης τόσο του ΒΟΑΚ όσο και των τμημάτων οδικού δικτύου της Κρήτης που δεν θα περιλαμβανόταν σε αυτόν.
Η προσπάθεια απέδωσε και το γνωρίζουν οι πολίτες της Κρήτης.
Έργα που ήταν υπό κατασκευή για δεκαετίες, ολοκληρώθηκαν.
Διαγωνισμοί που τους έταζαν από το 1974, όπως το αεροδρόμιο του Καστελίου Ηρακλείου, υλοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις.
Ο ΒΟΑΚ – από μικρά αποσπασματικά τμήματα της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού, σχεδιάσθηκε ως ένα ενιαίο έργο – μαζί με τα υπόλοιπα οδικά τμήματα προς τη Σητεία, προς το αεροδρόμιο του Καστελίου (που εντάχθηκε στο διαγωνισμό του αεροδρομίου), προς την Μεσαρά που ολοκληρώθηκε και προς τα υπόλοιπα περιφερειακά δίκτυα.
Η προσπάθεια απέδωσε και για να υλοποιηθεί ως αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, προβλέφθηκαν τρεις διαγωνισμοί.
Οι δυο διαγωνισμοί (ένας απο το Καστέλι Χανίων ως την Χερσόνησο Ηρακλείου ως παραχώρηση και ένας διαγωνισμός ΣΔΙΤ απο την Χερσόνησο ως τη Νεάπολη) έγιναν και ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση αξιολόγησης των συμμετεχουσών εταιρειών.
Ο τρίτος διαγωνισμός από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο προβλέφθηκε να γίνει ως δημόσιο έργο με την ολοκλήρωση των μελετών που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο.
Με την ολοκλήρωση κάθε φάσης, γινόταν ενημέρωση στους φορείς της Κρήτης, παρουσιαζόταν οι λύσεις στην Κρήτη δημόσια και εκδίδονταν δημόσιες ανακοινώσεις. Αρκεί μια αναζήτησή για να τις δει κάποιος, αλλά δίνουμε συνημμένα μία από τις σύντομες παρουσιάσεις που έγιναν στο Ηράκλειο.