Η συμπλήρωση του PLF που θα ενέχει θέση πιστοποιητικού εμβολιασμού ή PCR τεστ ή απόδειξης ανάρρωσης οπότε και φυσικής ανοσίας, το «όπλο» της χώρας για το αλόγιστο άνοιγμα της τουριστικής σεζόν, κατά τα λεγόμενα του αρμόδιου υπουργού στο πλαίσιο της γιορτινής ατμόσφαιρας στο ειδυλλιακό περιβάλλον του Σουνίου.
Παραβλέπουμε το γεγονός ότι ο Χάρης Θεοχάρης παραμένει προσκολλημένος ακόμη και στην ορολογία του 2020, καθώς δεν υφίσταται πλέον όρος PLF, σύμφωνα με ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που μιλάει ξεκάθαρα για πιστοποιητικό Covid-19. Ο υπουργός ωστόσο δεν προσέφερε τίποτα νέο σε πληροφορία ούτε στην παρουσίαση των «λεπτομερειών» για την εκκίνηση της φετινής τουριστικής περιόδου.
Κατά την παρουσίαση λοιπόν της φετινής καμπάνιας του ΕΟΤ με θέμα «Το ασφαλές άνοιγμα του Τουρισμού», ο κ. Θεοχάρης έκανε λόγο για το «μεγάλο στοίχημα του 2021[…] Ανοίγουμε πανιά με ασφάλεια, κάτι που θέλουμε, που μπορούμε να πετύχουμε», δήλωσε με αισιοδοξία ο υπουργός, κάνοντας εκτενή αναφορά στα περυσινά πεπραγμένα και πλέκοντας το εγκώμιο του πρωθυπουργού για την πρωτοβουλία που, όπως είπε, πήρε και υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση με το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό.
«Το 2020 ο τουρισμός κέρδισε ένα δύσκολο στοίχημα. Ανοίξαμε με αυστηρές διαδικασίες και υποδεχθήκαμε τους τουρίστες με ασφάλεια. Στόχος ήταν να κρατήσουμε ζωντανό τον τουρισμό μέσα στη χειρότερη κρίση που θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί», είπε ο κ. Θεοχάρης στην αρχική του τοποθέτηση τονίζοντας ότι αποδείξαμε πως ο ελληνικός τουρισμός δίνει μάχες και τις κερδίζει[…]Αποδείξαμε ότι στην Ελλάδα έχουμε σχέδιο, συντεταγμένο, επιστημονικό, επαγγελματικό. Και, κυρίως, το εφαρμόζουμε με ευσυνειδησία και αφοσίωση», πρόσθεσε.
«Ανοίγουμε αύριο με ένα σχέδιο προστασίας της υγειονομικής ασφάλειας όλων όσων εμπλέκονται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Υψώνουμε τείχος ασφάλειας με πέντε διαφορετικές ζώνες άμυνας, τις οποίες έχουμε παρουσιάσει εκτενώς αλλά και βελτιώνουμε, σε επιμέρους λεπτομέρειες διαρκώς», επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης.
Πιο συγκεκριμένα, ανοίγουμε με:
- Πρωτόκολλο εισόδου στην χώρα που προβλέπει τη συμπλήρωση του PLF μία ημέρα πριν την αναχώρηση. Το PLF μπορεί να είναι α) Πιστοποιητικό εμβολιασμού, β) PCR test έως και 72 ώρες πριν και γ) Πιστοποιητικό ανάρρωσης από τον ιό, οπότε και φυσικής ανοσίας. Σε δεύτερη φάση από 1ης Ιουνίου θα ενεργοποιηθεί το Green Pass.
- Λειτουργία Συστήματος Στοχευμένων Ελέγχων, στηριζόμενο στο EVA, με rapid test,
- Πλέγμα ξενοδοχείων καραντίνας σε 35 σημεία της επικράτειας επί τη βάση των σημείων εισόδου και των κρουσμάτων του 2020,
- Εφαρμογή των νέων πρωτοκόλλων δραστηριοτήτων στον τουρισμό (μάσκες, γάντια στον μπουφέ),
- Επιτάχυνση των εμβολιασμών στην επικράτεια, ώστε να αναπτυχθεί ένα τείχος προστασίας του γενικού πληθυσμού και των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, επιταχύνεται η επιχείρηση «Γαλάζια Ελευθερία» που θα τρέξει στα νησιά και προβλέπει καθολικούς εμβολιασμούς ώστε να καταστούν covid free.
Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς θα κινηθούμε φέτος στα έσοδα, ο κ. Θεοχάρης είπε ότι η χρονιά αυτή θα είναι καλύτερη από πέρυσι.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη βράβευση της Ελλάδας από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού, το WTTC, σαν πρωτοπόρος στο άνοιγμα του τουριστικού κλάδου το 2020. Νωρίτερα το απόγευμα, το υπουργείο Τουρισμού έδωσε στη δημοσιότητα τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών επιχειρήσεων, με βάση τα οποία αυτές θα λειτουργήσουν την φετινή τουριστική χρονιά.
Για την τρέχουσα τουριστική επικαιρότητα, σημείωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με το ρωσικό εμβόλιο στην Ελλάδα και το ψηφιακό πιστοποιητικό. Για την αγορά της Αγγλίας, ο κ. Θεοχάρης εξέφρασε την αισιοδοξία ότι η Ελλάδα θα μπει στον πράσινο χάρτη για τους ταξιδιώτες της Μεγάλης Βρετανίας. Όπως είπε, το υπουργείο εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, με συγκεκριμένες δράσεις.
Εστιάζοντας στον εσωτερικό τουρισμό αναφέρθηκε στο περσινό πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», που όπως είπε, έχουν ήδη σταλεί στους δικαιούχους που δεν το αξιοποίησαν newsletter και για φέτος, ενώ θα υπάρξουν σύντομα νέες ανακοινώσεις.
Νωρίτερα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Δημήτρης Φραγκάκης παρουσίασε τη νέα καμπάνια του ΕΟΤ το κεντρικό μότο της οποίας είναι «Αll you want is Greece – Ό,τι ψάχνεις είναι στην Ελλάδα».
«Το 2021 θα είναι η πρώτη χρονιά της ανάκαμψης», επεσήμανε ο κ. Φραγκάκης, λέγοντας ότι έχουμε κάνει μεγάλη προετοιμασία και παρουσιάζοντας τους βασικούς πυλώνες.
- Φέτος ο ΕΟΤ για πρώτη φορά, όπως εξήγησε, πραγματοποιεί συνδιαφήμιση με 18 αεροπορικές εταιρίες αλλά και 76 Tour Operators, συνολικού προϋπολογισμού 10,6 εκατ. ευρώ.
- Παράλληλα, θα τρέξει, μεταξύ άλλων, έξυπνες ψηφιακές καμπάνιες, συνολικού προϋπολογισμού 12,3 εκατ. ευρώ.
- Μακροπρόθεσμο σχέδιο στρατηγικής προβολής ελληνικού τουρισμού που πάει πέρα από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα και στηρίζεται στο τρίπτυχο άνθρωποι, αξίες, εμπειρίες.
- Άλλες καινοτόμες πρωτοβουλίες (μηχανοκίνητο αθλητισμό, ελληνική μουσική, κινούμενα σχέδια).
Ο κ. Φραγκάκης ανακοίνωσε ακόμη ότι σήμερα είναι στον αέρα σε δοκιμαστική φάση η νέα διαδικτυακή πύλη του ΕΟΤ το γνωστό Visit Greece, όπου τις επόμενες ημέρες θα γίνει και ξεχωριστή του παρουσίαση.