“Έρχεται τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ να υλοποιήσει τα παλιά μνημονιακά της σχέδια, σε μια περίοδο βαθιάς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης της κοινωνίας μας”
Με επιστολή τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης και το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, Απόλλων Φιλιππής, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, Αγγέλα Σμυρνάκη, πρώην αντιπρόεδρος του ΟΛΗ, η Ιωάννα Κριθινίδη και ο Δημήτρης Πουλής, πρώην μέλη του ΔΣ του ΟΛΗ, εκφράζουν την πλήρη και ριζική αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του Ενετικού Λιμανιού Ηρακλείου.
Στην επιστολή τους αναφέρουν αναλυτικά:
Με αφορμή την ανάρτηση του διαγωνισμού που έλαβε χώρα προ ολίγων ημερών από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τα όσα διαδραματίζονται το τελευταίο καιρό στο λιμάνι του Ηρακλείου, για την επικείμενη πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της μετοχής του ΟΛΗ, θα θέλαμε να τονίσουμε τη πλήρη και ριζική αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου.
Έρχεται τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ να υλοποιήσει τα παλιά μνημονιακά της σχέδια, δηλαδή του ξεπουλήματος του Λιμανιού στο σύνολό του, ήτοι της χερσαίας ζώνης Ηρακλείου, της χερσαίας ζώνης Λινοπεραμάτων περιλαμβανομένων και των αλιευτικών καταφυγίων της Άρβης, Κερατόκαμπου του δήμου Βιάννου και Λούτρα του δήμου Γόρτυνας. Αυτό ιδιαίτερα σε μια περίοδο βαθιάς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης της κοινωνίας μας.
Το λιμάνι δεν παραμένει πλέον υπό δημόσιο έλεγχο, γιατί το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος περιέρχεται υπό τον μετοχικό έλεγχο ιδιώτη επενδυτή και ο Οργανισμός δεν διατηρεί όλες τις αρμοδιότητες και εξουσίες, που εμπεριέχουν άσκηση δημόσιας εξουσίας.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το ότι ήμασταν μέσα σε ένα ασφυκτικό – μνημονιακό πλαίσιο, ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει υποπαραχωρήσες, με στόχο την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών αλλά και τη σωστή αξιοποίησή τους.
Η εμπειρία μας, έπειτα από πέντε χρόνια στο τιμόνι του λιμανιού και με δύσκολες μνημονιακές δεσμεύσεις, μας έδειξε ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, έτσι ώστε το λιμάνι μας να παίξει τον αναπτυξιακό του ρόλο που του αρμόζει, όχι μόνο στο πλαίσιο της Κρήτης αλλά και της Μεσογείου γενικότερα.
Η διοίκηση μας, κατά τη διάρκεια της θητείας της, κατάφερε ενδεικτικά:
1. Να αυξήσει σημαντικά τους βασικούς οικονομικούς δείκτες και να βελτιώσει τα έσοδα, παραδίδοντας έναν Οργανισμό που εμφάνιζε σημαντικά κέρδη και αυτό στηρίχθηκε κυρίως στη χρηστή διαχείριση. Στις 31/12/2015 παραλάβαμε ταμειακά διαθέσιμα 6.234.472,65 € και στις 15/10/2019 παραδώσαμε 14.415.000,00 €, δηλαδή υπερδιπλάσια.
2. Να διευρύνει τις γραμμές ακτοπλοΐας.
3. Να αυξήσει την κρουαζιέρα γενικά αλλά και ιδιαίτερα αυτή με τη Homeport διαδικασία, αφού προχώρησε στην κατασκευή Νέου Τερματικού Σταθμού Κρουαζιέρας.
4. Να υλοποιήσει έργα και να εκπονήσει μελέτες που άνοιγαν και ανοίγουν αναπτυξιακούς ορίζοντες για το τόπο μας.
Αλήθεια σήμερα σε ποιό σημείο βρισκόμαστε; Μήπως έχουν μείνει στάσιμα τα πράγματα για να απομειωθεί η αξία του λιμανιού και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του;
Σε κάθε περίπτωση θα θέλαμε να εκφράσουμε για μια ακόμη φορά, την πλήρη και ριζική αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου.
Ναι στην αξιοποίηση με δημόσιο χαρακτήρα του Λιμανιού και όχι στο ξεπούλημα.
Τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ
1. Απόλλων Φιλιππής, πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΛΗ
2. Αγγέλα Σμυρνάκη, πρώην αντιπρόεδρος
3. Ιωάννα Κριθινίδη, πρώην μέλος ΔΣ
4. Δημήτρης Πουλής, πρώην μέλος ΔΣ