Σοβαρά ερωτήματα μετά τις αποκαλύψεις για την απευθείας ανάθεση του έργου του σχεδιασμού της νέας εταιρικής ταυτότητας και της σήμανσης του χώρου
Βαθύ παρασκήνιο προκύπτει με τον διαγωνισμό για τη νέα οπτική ταυτότητα της Εθνικής Πινακοθήκης ο οποίος κρίθηκε άγονος για να γίνει τελικά απευθείας ανάθεση του έργου.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 14 Απριλίου του 2020 από την Εθνική Πινακοθήκη και αφορούσε μελέτη σήμανσης του χώρου και σχεδιασμού της εταιρικής της ταυτότητας, με προϋπολογισμό 50.000 ευρώ.
Όπως αποκαλύπτει, όμως, ο Δημήτρης Φακίνος στο designmag.gr, το τι επακολούθησε πρέπει να ερευνηθεί όπως και η εταιρεία στην οποία έγινε τελικά η ανάθεση.
Και αυτό γιατί βγήκε εκτός η μοναδική εταιρεία που είχε προκριθεί. Στη συνέχεια το έργο ανατέθηκε απευθείας σε εταιρεία με ίδιους εταίρους με μια εκ των εταιρειών που είχαν απορριφθεί.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, μετά την προκήρυξη του κλειστού διαγωνισμού μελέτης:
-Η 54 σελίδων προκήρυξη του διαγωνισμού αποστέλλεται σε 8 δημιουργικά γραφεία. Τα γραφεία αυτά έχουν διορία έως τις 29 Μαΐου του 2020 να υποβάλλουν τους φακέλους τους.
-Τελικά από τα οκτώ γραφεία, φάκελο υπέβαλαν μόνο τα τρία.
-Από τους τρεις φακέλους οι δύο απορρίφθηκαν κατά τη φάση ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής (ανάμεσά τους και ο φάκελος του γραφείου PEAK) και προκρίθηκε μόνο ο ένας φάκελος (αυτός του γραφείου Somethink*)
-Στην επόμενη φάση, οι γραφιστικές προτάσεις της Somethink* απορρίφθηκαν με συνοπτικότατο τρόπο από μια καλλιτεχνική επιτροπή, της οποίας η κρίση, όπως υποστηρίζει και η εταιρία ήταν εκτός των προβλεπομένων της διακήρυξης και ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος.
-Τον σχεδιασμό ανέλαβε με απευθείας ανάθεση η νεοσύστατη εταιρεία High Level Design
Η συγκεκριμένη εταιρεία συστάθηκε πριν λίγους μόλις μήνες μετά τον διαγωνισμό για την ταυτότητα της Εθνικής Πινακοθήκης και συμμετέχουν σε αυτήν εταίροι από το γραφείο ΡΕΑΚ, ο φάκελος του οποίου είχε απορριφθεί στη φάση της εξέτασης.