Με τα μέλη των τοπικών συμβουλίων και φορέων του Καλού Χωριού και του Καβουσίου Λασιθίου συναντήθηκε το Σάββατο 27 Μαρτίου, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης.
Η προτεινόμενη χάραξη του ΒΟΑΚ βρίσκει αντίθετους τους κατοίκους, αφού περνά από το χωριό με μία γέφυρα που χωρίζει τους οικισμούς της κοινότητας στην μέση, ανέφεραν οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινότητας, της επιτροπής αγώνα των κατοίκων και του πολιτιστικού συλλόγου του Καλού Χωριού. Χαρακτηριστικά, ανέφεραν ότι οι μαθητές του χωριού θα χρειάζεται να διασχίζουν τον ΒΟΑΚ για να προσεγγίσουν το σχολείο τους, ενώ ο δρόμος θα φράζει την πρόσβαση στην θάλασσα. Την αντίθεση τους με το σχέδιο του ΒΟΑΚ εξέφρασαν και μέλη του τοπικού συμβουλίου Καβουσίου, καθώς ο νέος δρόμος αποκόπτει το χωριό από το παραλιακό μέτωπο με σοβαρές επιπτώσεις για το περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα των κατοίκων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε το γεγονός ότι τα προβλήματα προστασίας του περιβάλλοντος, τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που θέτουν οι κάτοικοι είναι αποτέλεσμα της παράδοσης του έργου στους επιχειρηματικούς ομίλους, που μοναδικό κριτήριο επενδύσεων έχουν την κερδοφορία τους. Σήμερα σχεδιάζουν στην λογική κόστους-οφέλους, ενώ αύριο θα επιβάλλουν διόδια που θα τα πληρώνει ο λαός. Οι τραγικές καθυστερήσεις και οι πολλαπλές «χαράξεις» είναι άλλωστε αποτέλεσμα του ανταγωνισμού των μελετητικών και κατασκευαστικών ομίλων που προκρίνουν τα δικά τους συμφέροντα.
Ο Μ.Συντυχάκης παρουσίασε την θέση του ΚΚΕ για ένα Βόρειο Οδικό Άξονα, αλλά και συνολικά ένα οδικό δίκτυο στην Κρήτη, σύγχρονο, ασφαλές, χωρίς διόδια, που να υπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων, και από αυτή την άποψη παίρνει υπόψιν του το περιβάλλον, τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που θέτουν οι κάτοικοι. Κατέληξε λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το ερώτημα είναι ΒΟΑΚ – έργο δημόσιο που αίρει όλα τα προβλήματα που θέτουν οι κάτοικοι ή έργο ιδιωτών που θα το πληρώσει ο λαός κατά την κατασκευή του και κατά την χρήση του. Κάλεσε τους κατοίκους, να παλέψει μαζί με όλο τον λασιθιώτικο και κρητικό λαό για τον δρόμο που έχει ανάγκη, από την μία άκρη του νησιού ως την άλλη, συνολικά σύγχρονες δημόσιες συγκοινωνίες, διεκδικώντας χρηματοδότηση από το κράτος για την κατασκευή και την συντήρηση του.