Εξοργισμένοι κάτοικοι: «Γυρίσαμε πολλές δεκαετίες πίσω»
Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν η αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές και η διάνοιξη των δρόμων σε Διόνυσο, Εκάλη, Ωρωπό και βορειοανατολική Αττική, όπου πολλοί κάτοικοι παρέμεναν χθες για τέταρτη μέρα χωρίς ρεύμα, θέρμανση και σταθερή τηλεφωνία μέσα στο δριμύ ψύχος ειδικά το βράδυ. Η υπομονή των κατοίκων έχει πλέον εξαντληθεί, ενώ ευπαθείς ομάδες, μικρά παιδιά και ηλικιωμένοι κινδυνεύουν σοβαρά.
Ο καταλογισμός των ευθυνών από την πλευρά των πολιτών έχει ήδη ξεκινήσει και εκτείνεται από τον κρατικό μηχανισμό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση ώς τον ΔΕΔΔΗΕ και την έλλειψη συντονισμού όλων των παραπάνω. Οι κάτοικοι (διαφόρων ηλικιών) που μίλησαν στον Μιχαήλ Άγγελο Κωνσταντόπουλο και την «Εφημερίδα των Συντακτών» έχουν κοινό τόπο ότι δεν έχουν ξαναδεί μια -έστω και σφοδρή- χιονόπτωση να προκαλεί τέτοιο μπάχαλο.
Χθες το πρωί ο δήμαρχος Ωρωπού, Γιώργος Γιασημάκης, προχώρησε σε επείγουσα έκκληση προς την Περιφέρεια Αττικής και τις υπηρεσίες του Στρατού που βοηθούν, να έρθουν βαρέα μηχανήματα για να ανοίξουν οι δρόμοι σε Αφίδνες και Ιπποκράτειο Πολιτεία όπου οι κάτοικοι παρέμεναν αποκλεισμένοι. Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Γιασημάκη, μας περιέγραψε μια βελτιωμένη εικόνα, με αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης και υδροδότησης και ανοιχτούς δρόμους περίπου στο 90% του δήμου, με εξαίρεση κάποιες περιοχές στον Αυλώνα, τη Μαλακάσα και το Καπανδρίτι. «Εφτασαν μέχρι και συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ από την Εδεσσα καθώς ειδικεύονταν στις πτώσεις δέντρων», αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Γιασημάκης.
Στον Δήμο Διονύσου, πέρα από τις κεντρικές αρτηρίες, μέχρι χθες το απόγευμα αρκετοί μικρότεροι δρόμοι δεν είχαν ακόμα καθαριστεί από το χιόνι και τον πάγο, με αποτέλεσμα κάτοικοι να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους και να μην μπορούν να προμηθευτούν στοιχειώδη είδη πρώτης ανάγκης ή να φτάσουν στη δομή «ΕΣΤΙΑ» του Δήμου Διονύσου όπου παρέχονταν φαγητό και εμφιαλωμένα νερά. Την ίδια ώρα, στη σελίδα του δήμου στο facebook στήθηκε κυριολεκτικά λαϊκό δικαστήριο, με τα σχόλια και τις αναρτήσεις δημοτών να ξεχειλίζουν από οργή.
Πολλοί πήραν την κατάσταση στα χέρια τους, εκχιονίζοντας ή κόβοντας δέντρα κατά το δοκούν, ενώ ενδεικτικό είναι ότι πρόσκοποι που προσπαθούσαν να βοηθήσουν ρωτούσαν τους πολίτες εάν διαθέτουν… αλυσοπρίονα. «Λιώναμε χιόνι για να πλυθούμε ή να πάμε τουαλέτα», εξομολογείται χαρακτηριστικά κάτοικος του Αγίου Στεφάνου στην «Εφ.Συν.». Ηλικιωμένος κάτοικος της περιοχής, 84 ετών, μας λέει ότι έμεινε χωρίς τηλέφωνο, εκχιόνισε τον δρόμο του μόνος του και τέτοια κατάσταση δεν θυμάται τα τελευταία 50 χρόνια.
Χαρακτηριστική και η μαρτυρία από τον Κωνσταντίνο, 30 ετών, γέννημα-θρέμμα του Διονύσου: «Κατά τη διάρκεια της θύελλας απουσίασαν μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως το άνοιγμα του δρόμου ή η κάλυψη με αλάτι. Θα αποφύγουμε να πούμε πως σε σχέση με προηγούμενα χρόνια πήγαμε πολλά βήματα πίσω ως προς την παρέμβαση του δήμου. Αυτό που ακούει κανείς δύο ηλιόλουστα πρωινά τώρα, που μπόρεσε κόσμος και βγήκε έξω στον δρόμο να προμηθευτεί τα απαραίτητα, είναι πως μείναμε στις φωτογραφίες της δημοτικής αρχής πλάι στα τρακτέρ τις ημέρες πριν από τη θύελλα. Το πιο εξοργιστικό που έχει ακουστεί μεταξύ πολλών πολιτών είναι πως αναγκάστηκαν να πληρώσουν από την τσέπη τους για να καθαριστεί ο δρόμος τους. Το ρεύμα και η πρόσβαση στο ίντερνετ, το νερό και οι ανοιχτοί δρόμοι είναι μια σειρά από πολυτέλειες που στερήθηκε μερίδα πολιτών εν καιρώ πανδημίας. Δεν ήρθαν άνθρωποι του δήμου ή της Πολιτικής Προστασίας στα σπίτια να δουν εάν υπάρχουν προβλήματα. Η άμεση επέμβαση του “επιτελικού” κράτους στηρίχθηκε τελικά στους φαντάρους, τους ναύτες, τους πυροσβέστες και τους εθελοντές δασοπυροσβέστες».
Το θέατρο του παραλόγου με την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης μας μετέφερε, τέλος, η Μάρθα Σοφούλη, εκπαιδευτικός και κάτοικος Αγίου Στεφάνου: «Ο συντονισμός των υπηρεσιών μεταξύ τους είναι ο πιο επιβαρυντικός παράγοντας και όχι το μέγεθος της καταστροφής. Σε φίλη όπου δέντρο έπεσε μέσα στον κήπο της παρασέρνοντας τα καλώδια της ΔΕΗ, πέρασαν τα κλιμάκια της ΕΜΑΚ, του δήμου και της ΔΕΗ τρεις φορές. Η ΕΜΑΚ δεν έκοβε το δέντρο αν δεν φρόντιζε ο ΔΕΔΔΗΕ τα καλώδια. Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν φρόντιζε τα καλώδια αν δεν έκοβε το δέντρο η ΕΜΑΚ. Εφυγαν. Μετά ήρθε η ΕΜΑΚ, περίμενε 10 λεπτά και έφυγε… Μ’ αυτά και μ’ αυτά, έφτασε η τέταρτη μέρα για να αποκατασταθεί το πρόβλημα».
📍 Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ανακοίνωσε ότι από τις 14 Φεβρουαρίου ώς χθες δέχθηκε 3.204 κλήσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορά κοπές δέντρων και αφαιρέσεις αντικειμένων. Οι 2.718 προέρχονταν από την Αττική.
Δείτε επίσης: Επιτελικό φιάσκο: Χωρίς ρεύμα 3.500 νοικοκυριά για πέμπτη ημέρα