Σε σύσκεψη εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νίκου Καλογερή για το θέμα της «Πορείας των Μελετών» που αφορούν το πολύ σημαντικό έργο της «Παράκαμψης Καστελίου Κισσάμου» στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, συμμετείχε την Παρασκευή 12/2/2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, κ. Άρης Παπαδογιάννης, υπό την παρουσία και του Δημάρχου Κισσάμου κ. Γιώργου Μυλωνάκη.
Σκοπός της συνάντησης, ήταν να γίνει λεπτομερής ενημέρωση, όλων των εμπλεκόμενων πλευρών, προκειμένου να υπάρξει ο βέλτιστος συντονισμός μεταξύ των υπηρεσιών τόσο του Ο.Α.Κ. όσο και της Περιφέρειας Κρήτης.
Μεγάλο ζητούμενο για όλες τις πλευρές, όπως επισημάνθηκε , εξακολουθεί να παραμένει η επικαιροποίηση της «Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.)» η οποία θ’ ανοίξει το δρόμο, για την έκδοση των «Περιβαλλοντικών Όρων» του πολύ σημαντικού αυτού οδικού έργου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμη ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης. η Γενική Διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης κ. Ελένη Δοξάκη, ο Ειδικός σύμβουλος του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νεκτάριος Κουμάκης.
“Είναι ένα έργο με προϋπολογισμό, 50 εκ. ευρώ, το οποίο εμείς ως “Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης” το έχουμε προτάξει για το «Ταμείο Ανάκαμψης». Συντονίζουμε τις προσπάθειες μας με την Αντιπεριφέρεια αλλά και με το σύνολο των εμπλεκόμενων υπηρεσιακών παραγόντων, προκειμένου ο νέος Β.Ο.Α.Κ. να ξεκινάει από την Κίσσαμο και να φθάνει ως την Σητεία. Προτεραιότητα μας, είναι η σύμπτυξη του χρονοδιαγράμματος εκπόνησης των απαραίτητων μελετών. Αυτό αποτελεί κι ένα από τα βασικά ζητήματα που θα θέσουμε στο αρμόδιο υπουργείο, στις συναντήσεις που θ’ ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Α.Κ. κ. Άρης Παπαδογιάννης.
«Το έργο της «Παράκαμψης της Κισσάμου», γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό να υλοποιηθεί, με δεδομένο ότι ο νέος Β.Ο.Α.Κ. τελειώνει στο λιμάνι του Καβονησίου. Οι μελέτες θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο και προς αυτή την κατεύθυνση, εργαζόμαστε με προσήλωση όλοι μαζί από κοινού», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, κ. Νίκος Καλόγερής.
“Από την στιγμή που ο Β.Ο.Α.Κ. επεκτείνεται μέχρι την Κίσσαμο, είναι υποχρεωτική η παράκαμψη του Καστελίου. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τώρα δουλεύουμε συντονισμένα προς αυτή την κατεύθυνση. Από το 2014 υπήρξε ένα μεγάλο κενό. Το τελευταίο διάστημα ξεκινήσαμε να δουλεύουμε ξανά συστηματικά και προχωράμε πλέον στον σωστό δρόμο”, ανέφερε από την δική του πλευρά, ο Δήμαρχος Κισσάμου, κ. Γιώργος Μυλωνάκης.
“Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων πρέπει να επικαιροποιηθεί, να υποβληθεί ξανά στην Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου και να ξεκινήσει η διαβούλευση όπως προβλέπει ο νόμος 4014/2011, προκειμένου να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Σε αυτό το στάδιο βρισκόμαστε σήμερα και εφόσον ολοκληρωθεί, τότε το έργο θεωρείται “οριοθετημένο” και πάμε στο τελικό στάδιο, δηλαδή στον “γεωμετρικό σχεδιασμό”. Εκεί έχουμε τις μελέτες οδοποιίας, το κατασκευαστικό πλέον μέρος των σχεδίων, οριστικές μελέτες τεχνικών, κτηματολόγια και απαλλοτριώσεις. Βρισκόμαστε σ’ ένα ενδιάμεσο στάδιο, από τα τρία “βασικά” και απομένει η έγκριση. Σε ότι αφορά την “χάραξη”, στην περιοχή του Αγίου Αντωνίου γίνεται μια σήραγγα πεντακοσίων (500 )μέτρων και μελετώνται δυο κόμβοι, ο ένας στην είσοδο της Κισσάμου και ο άλλος λίγο πριν από το Καβονήσι” τόνισε στις δηλώσεις του ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης, αναφερόμενος στο τεχνικό κομμάτι του έργου.