ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου: Η «χειραφέτηση» των πέντε μεγάλων μουσείων

Ανακοίνωση του τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου:

«Βουλιάζει όποιος σηκώνει τις μεγάλες πέτρες,
Τούτες τις πέτρες τις εσήκωσα όσο βάσταξα
τούτες τις πέτρες τις αγάπησα όσο βάσταξα
τούτες τις πέτρες, τη μοίρα μου»

Γ. Σεφέρης

 Η πολλαπλώς καταστροφική πολιτιστική πολιτική της κυβέρνησης  για τον Ελληνικό πολιτισμό  και τις αξίες του, που υλοποιεί η υπουργός Πολιτισμού , κ. Μενδώνη, μετά την Ακρόπολη, τις Μυκήνες, την επίθεση στους καλλιτέχνες και τα αρχαία στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, τώρα συνεχίζεται  στο χώρο των  πέντε μεγάλων Αρχαιολογικών Μουσείων της χώρας, μεταξύ των οποίων και του Αρχαιολογικού  Μουσείου Ηρακλείου.  Η κυβερνητική πρόταση για μεταβολή του καθεστώτος ως  Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου μαζί με τα λεγόμενα  ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και την πολυδιαφημιζόμενη  «χειραφέτηση»  είναι η κερκόπορτα για την άλωση ουσιαστικά του Δημόσιου χαρακτήρα τους σε συνδυασμό με την  αποσύνδεση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και την διείσδυση κριτηρίων αγοράς. Ο δρομολογούμενος «δανεισμός» των συλλογών τους σε πάσης φύσεως ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, είναι το μεγάλο χτύπημα και η σαλαμοποίησή τους προς όφελος του κέρδους των ιδιωτών. Ταυτόχρονα με τον διορισμό κυβερνητικών διοικητικών συμβουλίων θα υπάρξει κομματικοποίηση και λογική «ημετέρων». Η επιστημονική στήριξη που παρέχουν τα μέλη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας στα Μουσεία είναι στοιχείο κομβικό για την εύρυθμη λειτουργία τους για να μη δούμε τα αρχαία να γίνονται ντεκόρ σε κοσμικές συνάξεις  πλουσίων εντός των ιδρυμάτων και χωρίς κανένα έλεγχο.

Το Ηράκλειο και η Κρήτη έχει το προνόμιο να διαθέτει το μεγαλύτερο Μουσείο στον κόσμο σε εκθέματα Μινωικού Πολιτισμού. Το τελευταίο έχει μία τεράστια συμβολή στην πολιτισμική ανάπτυξη της πόλης και του νησιού , πέραν των ευρύτερων οικονομικών  παραμέτρων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με μία σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική , που θεωρεί   τον πολιτισμό  χύμα εμπόρευμα και όχι εφαλτήριο ανάδρασης και ανασύνταξης της συλλογικής συνείδησης   των πολιτών , οράματος και βαθύτερης καλλιέργειάς τους, επιχειρεί να αποκόψει τα πέντε  σημαντικότερα Μουσεία  της χώρας  από την Αρχαιολογική Υπηρεσία  που τα στηρίζει από την αρχή της λειτουργίας τους. Η τελευταία έχει παράγει σε αντίξοες συνθήκες ένα κολοσσιαίο έργο διαχρονικά, η αξία του οποίου στην προστασία και αξιοποίηση της  πολιτισμικής μας κληρονομιάς και ιδιαίτερα του μνημειακού πλούτου δεν έχει ακόμη αποτιμηθεί σε βάθος.  Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης τα Ελληνικά μουσεία με το υφιστάμενο   θεσμικό καθεστώς πραγματοποίησαν πρωτοποριακό έργο σε επίπεδο εκθέσεων, συνεδρίων, ψυχαγωγίας υψηλής στάθμης,  διαπαιδαγώγησης μαθητών, προβολή σύγχρονων καλλιτεχνικών  επιτευγμάτων κ.λ.π.  Στην δύσκολη περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού τα μουσεία δραστηριοποιήθηκαν διαδικτυακά για να καλύψουν τις πνευματικές ανάγκες του κόσμου .
Οπότε, προς τι ο αναχρονιστικός εκσυγχρονισμός της κ. Μενδώνη και του νεοφιλελεύθερου εκκλησιάσματος;

«-.Τ’ αγάλματα είναι στο μουσείο.
Καληνύχτα.
-…γιατί τ’ αγάλματα δεν είναι πια συντρίμμια,
είμαστε εμείς. Τ’ αγάλματα λυγίζουν αλαφριά …καληνύχτα»

Γ. Σεφέρης. 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί