Αντικειμενικά προβλήματα, τα οποία οδηγούν σε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δημιουργεί η κυβερνητική απόφαση να επιτρέψει τη λειτουργία των λυκείων σε κάποιες περιοχές της χώρας και ταυτόχρονα να μην την επιτρέψει στις λεγόμενες «κόκκινες περιοχές», δηλαδή τις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές. Η απόφαση αυτή έχει κάνει πολλούς γονείς να χρησιμοποιήσουν δικαστικά μέτρα για να την ακυρώσουν, επικαλούμενοι ότι δημιουργούνται μαθητές δύο ταχυτήτων, ειδικά στην Γ’ Λυκείου και ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου, όπου θα «αναμετρηθούν» παιδιά που αυτή τη στιγμή έχουν επιστρέψει στις τάξεις τους με παιδιά τα οποία συνεχίζουν το πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Γιάννη Ανδρουλιδάκη για την Αυγή, το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει πολλούς γονείς να έχουν ήδη προσφύγει στο ΣτΕ, ενώ ακόμα περισσότερα είναι τα δικηγορικά γραφεία τα οποία αναλαμβάνουν τέτοιες υποθέσεις συλλογικά, δηλαδή προβαίνουν σε συλλογικές προσφυγές. Οι προσφυγές αφορούν ενδεχόμενη παραβίαση της αρχής της ίσης εκπαίδευσης και της αναλογικότητας, δεδομένου ότι παιδιά τα οποία έχουν λάβει διαφορετικού τύπου εκπαίδευση θα κληθούν να διαγωνιστούν στις ίδιες εξετάσεις.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, ως είθισται, το μπαλάκι πετιέται για ακόμη μία φορά στην επιτροπή, καθώς πηγές της αναφέρουν ότι αυτή επέμεινε στην αυστηρή τήρηση επιδημιολογικών κριτηρίων, χωρίς, βέβαια, να γίνεται λόγος για το ποιος και με ποιους όρους πήρε την τελική απόφαση. Άλλωστε, είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε μια ολόκληρη σχολική χρονιά πανδημίας η κυβέρνηση όχι απλώς δεν συζητά εξαιρετικά έστω μέτρα τα οποία θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών που στερούνται ουσιαστικά την εκπαίδευση στη Γ’ Λυκείου προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά επιμένει στη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και ταυτόχρονα μειώνει από φέτος τους αριθμούς των εισακτέων.
Πάντως, από τα δικηγορικά γραφεία που έχουν αναλάβει τις προσφυγές αναφέρεται ότι μια λύση που θα προτείνουν είναι ο διαφορετικός τύπος εξετάσεων για τους μαθητές των οποίων η διά ζώσης εκπαίδευση δεν είναι εφικτή.