Vodafone: Big brother στα σπίτια εργαζομένων!

Ο κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων και μεγαλύτερης εντατικοποίησης φαίνεται πως είναι το «φλουρί» του 2021 για αρκετούς εργαζόμενους της εταιρείας Vodafone.

«Με πρόσχημα τις ανάγκες των ‘meetings’ και με δικαιολογία ότι ‘υπάρχουν πολλοί νέοι συνάδελφοι’, ότι ‘δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας’, ότι ‘θα βοηθήσει την καλύτερη επαφή’, προϊστάμενοι σε τηλεφωνικά κέντρα πλασάρουν ‘προαιρετικά’ κάμερες στους συναδέλφους που εργάζονται από το σπίτι τους» αναφέρει στην ΑΥΓΗ η  Άννα Ασλανίδη, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων Vodafone – Πάναφον.

Μερικοί προϊστάμενοι της εταιρείας παρουσιάζουν ως δική τους την πρωτοβουλία προκειμένου να γίνει ευκολότερα δεκτή. Ωστόσο, σύμφωνα με το σωματείο, είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε να κάνουμε με κεντρική παρέμβαση της διοίκησης της εταιρείας.

Δυστυχώς, ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εργαζόμενων σε διάφορα τμήματα της Vodafone χρησιμοποιεί ήδη τις κάμερες στην καθημερινότητα της εργασίας.

Μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί κάποιο περιστατικό πίεσης ή αυστηρού ελέγχου κάποιου εργαζόμενου από τον προϊστάμενό του. Ωστόσο, το σωματείο θεωρεί την εγκατάσταση καμερών και εξοπλισμού παρακολούθησης στα σπίτια των εργαζόμενων μια «κερκόπορτα» για την άσκηση μεγαλύτερης πίεσης και εντατικοποίησης με αφορμή την πανδημία.

Όπως τονίζει η  Άννα Ασλανίδη, «οι νέες προσπάθειες της διοίκησης της Vodafone, με πρόσχημα την πανδημία και την ανάγκη για εκτεταμένη τηλεργασία, να καθιερώσει τέτοιες μεθόδους στις ομάδες του 1399 (εταιρική εξυπηρέτηση πελατών), στο collection, σε όλη την εξυπηρέτηση μεγάλων εταιρικών πελατών (VGE, Major), στο enterprise back office αλλά και σε άλλα τμήματα των ‘μαύρων’ υπερεντατικοποιημένων τηλεφωνικών κέντρων πρέπει να πέσουν στο κενό».

«Η εγκατάσταση τέτοιου εξοπλισμού με οποιαδήποτε αφορμή στον προσωπικό χώρο του σπιτιού μάς προσβάλλει σαν εργαζόμενους, είναι εντελώς παράνομη και οδηγεί στην αδυναμία διάκρισης μεταξύ εργασίας και ιδιωτικής ζωής» σχολιάζει η ίδια, καλώντας τη διοίκηση της Vodafone να σταματήσει τις ενέργειες εγκατάστασης εξοπλισμού webcams στα σπίτια των εργαζόμενων.

Το σωματείο σκοπεύει να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες καθώς και σε καταγγελία στις αρμόδιες αρχές «για να μην καταλήξουμε να γίνουμε η γενιά εργαζομένων ‘big brother’ χωρίς δικαιώματα».

Η ΑΥΓΗ απευθύνθηκε επίμονα το πρωί της Παρασκευής 22 Ιανουαρίου στη Vodafone για να δώσει τη δική της εκδοχή για το ζήτημα, αλλά, μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, δεν βρήκαμε ανταπόκριση στο αίτημα για επικοινωνία με το γραφείο Τύπου της εταιρείας.

Εκατοντάδες «αποχωρήσεις», αυξάνεται ραγδαία η εργολαβοποίηση

Η εγκατάσταση και λειτουργία κάμερας σε σπίτια εργαζόμενων εντάσσεται, σύμφωνα με το σωματείο, σε ένα συνολικό πλαίσιο αντεργατικών επιλογών της Vodafone αλλά και όλων των αντίστοιχων εταιρειών. Σε παρόμοιες ενέργειες είχε προχωρήσει η Teleperformance τον περασμένο Μάρτιο.

Στη χειρότερη μοίρα βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα της Vodafone, η οποία, από τον Φεβρουάριο του 2020 έως σήμερα (μέσα δηλαδή στην πανδημία), έχει απολύσει επί της ουσίας εκατοντάδες εργαζόμενους, συνήθως μη ανανεώνοντας τη σύμβαση ορισμένου χρόνου τους ή εξωθώντας τους σε παραίτηση. Οι εργαζόμενοι αυτοί αναπληρώνονται από χειρότερα αμειβόμενους και κυρίως εργαζόμενους μέσω outsourcing (οι οποίοι προσλαμβάνονται από τις λεγόμενες εργολαβικές εταιρείες, όπως η ICAP). Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του σωματείου, σε σύνολο περίπου 5.500 εργαζόμενων, πάνω από 3.000 εργάζονται μέσω άλλων εταιρειών ή μέσω θυγατρικών της Vodafone(!), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εργασιακά δικαιώματά τους και την (μη) κάλυψή τους από ενδεχόμενη νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας.

Στους νεοπροσλαμβανόμενους που έχουν να διαχειριστούν έναν χαώδη όγκο πληροφορίας με ελλιπή προετοιμασία, εκπαίδευση και υποστήριξη, η πίεση είναι τέτοια που συνήθως παραιτούνται πριν κλείσουν τους δύο με τρεις μήνες στην εταιρεία…

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί