Τους ζητούνται, ούτε λίγο ούτε πολύ, “πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων” για τη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών
Το διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ του Παντείου με ανακοίνωση του με πολύ έντονο ύφος αναφέρεται σε δημοσιεύματα μερίδας του Τύπου που ακολούθησαν την ανακοίνωση της Συγκλήτου του ιδρύματος με την ομόφωνη απόφασή της κατά των κυβερνητικών σχεδίων για την επιβολή πανεπιστημιακής αστυνομίας, όπως γράφει η Αυγή.
Όπως καταγγέλλει το διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ του Παντείου, με τα δημοσιεύματα αυτά στοχοποιούνται «προσωπικά, πολιτικά και επαγγελματικά, με χαρακτηριστική ιδιαίτερη χυδαιότητα, συνάδελφοι όπως η καθηγήτρια Σοφία Βιδάλη του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας από τους οποίους ζητούνται, ούτε λίγο ούτε πολύ, «πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων» για τη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών».
Οι καθηγητές του Παντείου κατονομάζουν, μεταξύ άλλων, τα in.gr, Athens Voice, Τα Νέα, protagon και Καθημερινή στα οποία αποδίδουν ότι «εξυπηρετούν φανερά τα κυβερνητικά σχέδια προετοιμάζοντας την κοινή γνώμη» για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία όπως σημειώνουν.
Μάλιστα κάνουν λόγο για «υποβολιμαία δημοσιεύματα που είναι ανάξια συγκεκριμένης απάντησης καθώς βρίθουν ψευδολογιών, χυδαίων επιθέσεων και εμπάθειας εναντίων των ελληνικών Πανεπιστημίων, των Διοικήσεων και των πανεπιστημιακών δασκάλων».
Υπενθυμίζεται ότι στην ίδρυση της Πανεπιστημιακής αστυνομίας, δεν αντιδρά μόνο το Πάντειο, αλλά πολλές άλλες σύγκλητοι πανεπιστημίων καθώς και οι Σύλλογοι καθηγητών ΔΕΠ, αλλά και φοιτητές.
Ολόκληρη η η ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου Μελών ΔΕΠ του Παντείου:
Η ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου του Παντείου Πανεπιστημίου κατά των κυβερνητικών σχεδίων για την επιβολή πανεπιστημιακής αστυνομίας βρέθηκε τον τελευταίο καιρό στο στόχαστρο συντονισμένων λιβελογραφημάτων σε διάφορα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά.
Κορυφαίες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, αποτελούν δημοσιεύματα στα in.gr, Athens Voice, Τα Νέα, protagon και Καθημερινή ανάμεσα σε διάφορα άλλα. Τα υποβολιμαία αυτά δημοσιεύματα είναι ανάξια συγκεκριμένης απάντησης καθώς βρίθουν ψευδολογιών, χυδαίων επιθέσεων και εμπάθειας εναντίων των ελληνικών Πανεπιστημίων, των Διοικήσεων και των πανεπιστημιακών δασκάλων.
Η απόφαση της Συγκλήτου εκφράζει την άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας του Παντείου, η οποία άλλωστε έχει εκφραστεί με ψηφίσματα και αποφάσεις θεσμικών (τμήματα, κοσμητείες) και συνδικαλιστικών (σύλλογοι) οργάνων του. Ωστόσο από τα δημοσιεύματα αυτά, που εξυπηρετούν φανερά τα κυβερνητικά σχέδια προετοιμάζοντας την κοινή γνώμη, διαφαίνεται ότι απέναντι στα τεκμηριωμένα επιχειρήματα της συντριπτικής πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας του Παντείου το μόνο που έχουν να αντιπαραθέσουν κάποιοι είναι ψευδολογίες, εμπάθεια και συκοφαντίες για όλα τα ελληνικά ΑΕΙ, με ιδιαίτερη στόχευση στο Πάντειο που υπηρετεί τις «ενοχλητικές» κοινωνικές επιστήμες, ως τάχα άντρα γενικευμένης ανομίας και παραβατικότητας που χρήζουν σκληρής πειθάρχησης και αστυνόμευσης.
Η καθημερινή μας ενασχόληση με τη διδασκαλία και την έρευνα και το υψηλό επίπεδο σπουδών είναι η απάντησή μας. Συνάμα όμως στοχοποιούνται προσωπικά, πολιτικά και επαγγελματικά, με χαρακτηριστική ιδιαίτερη χυδαιότητα, συνάδελφοι όπως η Καθηγήτρια Σοφία Βιδάλη του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας από τους οποίους ζητούνται, ούτε λίγο ούτε πολύ, «πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων» για τη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών.
Ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ του Παντείου Πανεπιστημίου δηλώνει ότι βρίσκεται απέναντι σε όλους όσους απεργάζονται την συκοφάντηση και την διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου και την μετατροπή των πανεπιστημίων σε αστυνομοκρατούμενους χώρους, προσδεμένους στις λογικές της αγοράς.
Είναι η ίδια κατεύθυνση προς την οποία κινείται και η συντριπτική πλειοψηφία του πανεπιστημιακού κόσμου– η κατεύθυνση της αδιαπραγμάτευτης προάσπισης των ακαδημαϊκών ελευθεριών, του ελεύθερου διάλογου και διακίνησης των ιδεών (ακόμη και των «ενοχλητικών» προς τις εξουσίες) και της ελεύθερης δυνατότητας πρόσβασης όλων των πολιτών σε μια δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια παιδεία.