Στην… πετυχημένη συνταγή της «λίστας Πέτσα», με την οποία μοιράστηκαν 20 εκατ. ευρώ σε φιλικά ΜΜΕ για να… διαφημίζουν το κυβερνητικό έργο, έρχεται «λίστα Κικίλια» με 18,5 εκατομμύρια ευρώ προς τα ΜΜΕ για την «καμπάνια εμβολιασμού» (και εγκωμιασμού των πεπραγμένων Μητσοτάκη)
Όπως γράφει η Αυγή, η απόφαση για τη δέσμευση του ποσού που θα δοθεί σε κανάλια, ραδιόφωνα, έντυπα και ιστοσελίδες, δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια την παραμονή των Χριστουγέννων
Η Λίστα Πέτσα έκανε τον κύκλο των εκατομμυρίων της στα ΜΜΕ και τώρα ήρθε η στιγμή να μοιραστούν εκατομμύρια ευρώ μέσω της Λίστας Κικίλια. Το πρώτο δώρο της κυβέρνησης σε επιλεγμένα χωρίς όρους και προϋποθέσεις ΜΜΕ ήταν η καμπάνια ενημέρωσης για τον κορωνοϊό. Και τώρα έρχεται η Λίστα Κικίλια να μοιράσει άλλα εκατομμύρια για την ενημέρωση για το καλό του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού.
Η πρώτη απόφαση αφορά τη δέσμευση ποσού 18,5 εκατομμυρίων ευρώ και δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια την παραμονή των Χριστουγέννων.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση το ποσό των 18,5 εκατομμυρίων ευρώ θα δοθεί για «την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορωνοιού covid-19 και την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορωνοιού covid-19 στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης».
Η παροχή των υπηρεσιών, το ποιος, δηλαδή, θα αναλάβει τη δουλειά θα αποτελέσει αντικείμενο σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 74 με τίτλο «Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID -19» που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες.
Πως θα μοιραστούν τα εκατομμύρια της Λίστας Κικίλια στα ΜΜΕ
Στην απόφαση της παραμονής των Χριστουγέννων αναφέρεται ότι η σύμβαση θα έχει ως αντικείμενο:
α) το σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοποθέτησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.
β) τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.
Εν ολίγοις για μεν τα κανάλια η διανομή των εκατομμυρίων θα γίνει με βάση την τηλεθέαση και για τα ραδιόφωνα τις μετρήσεις ακροαματικότητας. Για δε τα έντυπα και τις ιστοσελίδες παρουσιάζεται ως κριτήριο η «δημοφιλία» ένα εξαιρετικά ασαφές «κριτήριο» που χωράει πολλές ερμηνείες.
Υπενθυμίζεται ότι η περιβόητη Λίστα Πέτσα που έκανε διανομή εκατομμυρίων στα φιλικά στην κυβέρνηση ΜΜΕ, προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων και καταδίκη από την Ευρωπαία Επίτροπο για θέματα Διαφάνειας.
Η δήλωση της Ευρωπαίας Επιτρόπου έγινε μετά από ερώτημα που της απηύθυνε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Στέλιος Κούλογλου.
Όπως χαρακτηριστικά απάντησε η Βέρα Γιούροβα «πρέπει να προσέχουμε που πάνε τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Δεν πρέπει να παίζουμε τους χρήσιμους ηλίθιους για να κάνουν οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών προπαγάνδα».
Η απόφαση για τα 18,5 εκατομμύρια ευρώ, όπως δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ: