Την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκαν από το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη τα αποτελέσματα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου στο πλαίσιο του Επετειακού Έτους “Θερμοπύλες-Σαλαμίνα 2020”. Πρώτος πανελλαδικά ανάμεσα στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου αναδείχτηκε ο μαθητής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Λευτέρης Κόκκινος, μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Γραφής, που λειτουργεί στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου από την σχολική χρονιά 2019-2020.
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικού με θέμα «Η Μάχη των Θερμοπυλών και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας 2.500 χρόνια μετά. Αποτιμούμε το δύο γεγονότα ως προς τη σημασία τους για τον σύγχρονο κόσμο και τον πολιτισμό» διεξήχθη στο πλαίσιο του Επετειακού Έτους «Θερμοπύλες-Σαλαμίνα 2020» και ήταν αφιερωμένος στη μνήμη της μεγάλης Ελληνίδας ποιήτριας και ακαδημαϊκού, Κικής Δημουλά. Στον ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό διαγωνισμό ζητήθηκε από τους έφηβους μαθητές που διαγωνίστηκαν σε τρεις διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες – Β’ Λυκείου, Α΄ Λυκείου και Γ΄ Γυμνασίου με τα αντίστοιχα βραβεία για τον πρώτο κάθε κατηγορίας – να επιχειρηματολογήσουν και να τεκμηριώσουν την κομβική σημασία των μαχών αυτών για τον δυτικό πολιτισμό και την δημοκρατία. Τα δοκίμια των μαθητών που ξεχώρισαν από όλες τις Περιφέρειες της χώρας κρίθηκαν από Ειδική Επιστημονική Επιτροπή με πρόεδρο τον Γεώργιο Μπαμπινιώτη και μέλη διακεκριμένους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητας.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη το σχολικό έτος 2019-2020 και τα δοκίμια εξ αναβολής λόγω της υγειονομικής κρίσης κατατέθηκαν τον Οκτώβριο του 2020. Η Ομάδα Δημιουργικής Γραφής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις φιλολόγους, Μαρία Φιολιτάκη και Χρυσή Χουρσάν, τόσο κατά την δια ζώσης όσο και κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία ασχολήθηκε εκτός από ποικίλα λογοτεχνικά είδη και με το δοκίμιο και όλη η ομάδα αισθάνεται υπερήφανη για μία εξαιρετική διάκριση, όπως αυτή του Λευτέρη Κόκκινου.
Όπως δήλωσε ο βραβευθείς μαθητής: “η ενασχόλησή μου με τη συγγραφή του δοκιμίου ήταν μια διαδικασία άκρως δημιουργική και ωφέλιμη για μένα. Όταν ξεκίνησα την προσπάθειά μου, ήμουν επιφυλακτικός λόγω των υψηλών απαιτήσεων του διαγωνισμού. Καθώς όμως προχωρούσα, η επιθυμία μου να ανακαλύψω περισσότερες πτυχές των γεγονότων αυτών αυξανόταν συνεχώς. Μέσω της διαδικασίας της συγγραφής, μπόρεσα να δω τις μάχες αυτές από μία άλλη οπτική γωνία, να κατανοήσω τη βαθύτερη σημασία τους και να διδαχθώ από αυτές. Είμαι περήφανος που συμμετείχα στο διαγωνισμό και ιδιαίτερα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, το οποίο επιτελεί αξιέπαινο έργο σε πολλούς τομείς, το σχολείο μου καθώς και τις καθηγήτριες που με στήριξαν στην προσπάθειά μου.”
Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου συγχαίρουν θερμά τον μαθητή τους για την εξαιρετική του αυτή διάκρισή.