Eλεγχόμενη εισροή υδάτων σημειώθηκε στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» με 27 άτομα πλήρωμα, έπειτα από σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON που μετέφερε κοντέινερ έξω από το λιμάνι του Πειραιά.
Άμεσα στήθηκε μεγάλη μεγάλη επιχείρηση του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να μεταφερθούν στη στεριά με ασφάλεια όλοι οι επιβαίνοντες του πολεμικού πλοίου. Όπως έγινε γνωστό, δύο από τους επιβαίνοντες τραυματίστηκαν, περισυνελέγησαν από τη θάλασσακαι διακομίστηκαν σε κοντινά νοσοκομεία του Πειραιά.
Δείτε: Πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού συγκρούστηκε με εμπορικό πλοίο έξω από το λιμάνι του Πειραιά
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το ατύχημα σημειώθηκε όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του πολεμικού, με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων. Μάλιστα, όπως φαίνεται και στις εικόνες, το ναρκοθηρευτικό πήρε μεγάλη κλίση προς τα δεξιά. Πλέον, η κατάστασή του είναι σταθερή και είναι σε εξέλιξη επίχειρηση ρυμούλκησης προς τον ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Την ίδια ώρα, ζημιές έχει υποστεί και το φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON, στο οποίο έχει απαγορευθεί προσωρινά ο απόπλους.
(φώτο αρχείου)
Σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάκριση του πληρώματος του φορτηγού πλοίου πορτογαλικής σημαίας από το αρμόδιο τμήμα του Λιμενικού Σώματος για τα αίτια του ατυχήματος.
Η ανακοίνωση του ΓΕΝ
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο, όπως ανακοινώθηκε από το Γραφείο Τύπου του ΓΕΝ.
Η ταυτότητα του «Καλλιστώ»
Το ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ, είναι ένα Ιδιαίτερο σκάφος κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο από υαλονήματα για να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος στις νάρκες που συναντά δήλωσε ο βουλευτής της ΝΔ αντιστράτηγος ε.α Νικόλαος Μανωλάκος. Αυτή είναι όμως και η «αχίλλειος πτέρνα» που καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.
Όπως φάνηκε το πρωί, η σύγκρουση που έκανε το ναρκοθηρευτικό με σιδερένιο εμπορικό, και μικρής έντασης, προκαλεί μεγάλες ρωγμές. Η «αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν φαίνεται να έχει βουλιάξει, και ίσως υπάρχει πιθανότητα να ρυμουλκηθεί. «Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.
Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.
Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster) Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW
Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής Ναρκαλιείας.
Πηγή: newpost.gr