Του Γιάννη Ανδρουλιδάκη
Έγγραφα που απέστειλε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στις αεροπορικές υπηρεσίες, με τα οποία ζητεί να εμποδιστεί η έξοδος από τη χώρα -μεταξύ άλλων- του Γιάννη Λαγού, πλην όμως μία μέρα αφότου αυτός είχε φύγει, φέρνει στο φως η “Αυγή”.
Ανάμεσα στους καταδικασθέντες για την εγκληματική δράση της ναζιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή ο Γιάννης Λαγός έχει το πιο περίεργο καθεστώς. Ευρωβουλευτής από τον Μάιο του 2019, θέση την οποία του πρόσφερε τότε ο φύρερ της συμμορίας Νίκος Μιχαλολιάκος για να τον εξευμενίσει έναντι της δυσχερούς θέσης στην οποία είχε περιέλθει εν μέσω της δίκης, ήταν ο μόνος από τους κατηγορουμένους ο οποίος απέκτησε υπό όρους τη δυνατότητα να βγαίνει από τη χώρα με ειδική άδεια που αφορούσε την παρουσία του αποκλειστικά στις Βρυξέλλες και τα καθήκοντά του ως ευρωβουλευτή.
Παρ’ όλα αυτά η έξοδος από τη χώρα παραμένει κατ’ αρχήν απαγορευμένη για τον ναζιστή εγκληματία, ο οποίος και στις Βρυξέλλες είχε την υποχρέωση να παρουσιάζεται στο ελληνικό προξενείο ως υπόδικος -πλέον καταδικασμένος.
Ο ναζιστής ευρωβουλευτής, όπως είχε προαναγγείλει, εμφανίστηκε τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στο δικαστήριο μαζί με τον συνήγορό του της τελευταίας στιγμής Κώστα Πλεύρη, επιχειρώντας με καθυστέρηση 5,5 χρόνων να ακυρώσει τη δίκη. Μετά το τέλος της παράστασης έφυγε σαν κύριος από το αεροδρόμιο των Σπάτων για τις Βρυξέλλες, από όπου δήλωσε ότι δεν αναγνωρίζει το δικαστήριο και την απόφασή του και θα προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Με λίγα λόγια ότι δεν είναι ακριβώς πρόθυμος να γυρίσει και να εκτίσει την ποινή του.
Στο ερώτημα υπό ποιους όρους δόθηκε άδεια στον Λαγό να αποχωρήσει από τη χώρα η συνήθης απάντηση που δίνεται είναι ότι καλύπτεται από την ευρωβουλευτική ασυλία. Όμως η ευρωβουλευτική ασυλία -για όσο ακόμα υπάρχει- δεν σχετίζεται με την άδεια που δίνει το ελληνικό κράτος στον Λαγό προκειμένου να περάσει τα σύνορα.
Αυτό αποδεικνύεται και από τα εν λόγω έγγραφα, τα οποία έχουν αποσταλεί από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αρχικά προς τις υπηρεσίες του αεροδρομίου και από εκεί σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες και τα οποία περιέχουν το όνομα του Γιάννη Λαγού, ζητώντας να ενημερωθούν για κάθε προσπάθειά του να εγκαταλείψει τη χώρα και δίνοντας συγκεκριμένα τηλέφωνα γι’ αυτό.
Το ερώτημα λοιπόν παραμένει: Γιατί οι αεροπορικές υπηρεσίες ενημερώθηκαν ότι πρέπει να εμποδίσουν την έξοδο του Λαγού από τη χώρα μία ημέρα αφότου αυτός είχε φύγει;