Τον 1ο κύκλο της σειράς σεμιναρίων «Απαπαγαλία» για την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση που διοργανώνει το Κέντρο Χορού και Παραστατικών Τεχνών «Σίκιννις». Σκοπός των σεμιναρίων είναι να διερευνηθούν εναλλακτικοί τρόποι με τους οποίους η τέχνη μπορεί να προάγει και να βελτιώσει την διαδικασία της μάθησης σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, δίνοντας μια δημιουργική ώθηση. Ο 1ος τρίμηνος κύκλος της σειράς ξεκινάει το Σάββατο 17 Οκτωβρίου και επικεντρώνεται στις θεματικές Μουσική Αγωγή και Μουσειακή Αγωγή με εισηγήτριες τη Μαρία Καλογεράκη και τη Στέλλα Μαλλιαράκη. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες παιδαγωγούς, καλλιτέχνες και σπουδαστές παιδαγωγικών τμημάτων.
Αναλυτικά
«Απαπαγαλία» στην εκπαίδευση!
Το Κέντρο Χορού και Παραστατικών Τεχνών Σίκιννις διοργανώνει μια σειρά
εκπαιδευτικών σεμιναρίων με τίτλο «Απαπαγαλία» για την αξιοποίηση της τέχνης στην
εκπαίδευση. Σκοπός των σεμιναρίων είναι να διερευνηθούν εναλλακτικοί τρόποι με τους
οποίους η τέχνη μπορεί να προάγει και να βελτιώσει την διαδικασία της μάθησης σε
διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, δίνοντας μια δημιουργική ώθηση. Ο 1ος
τρίμηνος κύκλος της σειράς ξεκινάει το Σάββατο 17 Οκτωβρίου και επικεντρώνεται στις
θεματικές Μουσική Αγωγή και Μουσειακή Αγωγή με εισηγήτριες τη Μαρία Καλογεράκη
και τη Στέλλα Μαλλιαράκη. Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες
παιδαγωγούς, καλλιτέχνες και σπουδαστές παιδαγωγικών τμημάτων.
Σύνολο συναντήσεων: 6 Σάββατα | 16:30-21:00
Ημερομηνίες: 17 & 24 Οκτωβρίου
7 & 21 Νοεμβρίου
5 & 19 Δεκεμβρίου
Σύνολο ωρών: 24
Χώρος διεξαγωγής: Σίκιννις | White Box
Δήλωση συμμετοχής: μέχρι 12 Οκτωβρίου
Πληροφορίες-κρατήσεις: info@sikinnis.com, 2810229882 (καθημερινές 15:00-20:00)
Κόστος: 200€
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Μουσική αγωγή | Μαρία Καλογεράκη
Έχουν τα μαθηματικά ρυθμό; Ποια η μελωδία των γαλλικών; Τα όργανα της ορχήστρας
είναι και όργανα γυμναστικής; Μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο μουσικά ερεθίσματα θα
εξερευνήσουμε το πώς μπορεί κανείς να βιώσει μουσικές έννοιες, αλλά και να
συνδυάσει τη γνώση της μουσικής με ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων. Με
άξονα τη μουσικοκινητική αγωγή και χρησιμοποιώντας τα κρουστά της ορχήστρας του
Orff, θα γίνουμε μαέστροι, θα συνοδέψουμε ρυθμικά ένα τραγούδι ή μια κίνηση, θα
παίξουμε μια μελωδία, θα χρησιμοποιήσουμε τη φωνή μας. Στόχος, ολοκληρώνοντας το
σεμινάριο να έχουμε στη διάθεσή μας μια σειρά από εργαλεία (όπως το μουσικό
παιχνίδι, τον μουσικό αυτοσχεδιασμό, την κίνηση και το τραγούδι) που θα μπορέσουμε
να εντάξουμε δημιουργικά στη διδακτική διαδικασία, αλλά και σε άλλες εκφάνσεις της
σχολικής ζωής και της καθημερινότητάς μας.
Μουσειακή αγωγή | Στέλλα Μαλλιαράκη
Η μουσειακή αγωγή κατέχει εξέχοντα ρόλο στα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα
σπουδών όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων. Τι εννοούμε όμως με τον όρο
μουσειακή αγωγή; Στο σεμινάριο θα έχουμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε
διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εντάξουμε τα μουσεία και τις
συλλογές τους στην καθημερινότητα της σχολικής, αλλά και της εξωσχολικής μας ζωής.
Θα ανακαλύψουμε βιωματικά πώς οι θεωρίες επικοινωνίας και μάθησης των
μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων μπορούν να εφαρμοστούν στη σχολική τάξη
και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις μουσειακές συλλογές για μια πληθώρα
μαθημάτων. Ξεκινώντας από τα παραδοσιακά μουσεία, θα προχωρήσουμε ως τις
ψηφιακές συλλογές και τα πολιτιστικά ιδρύματα, για να δημιουργήσουμε το πολιτιστικό
απόθεμα, στο οποίο μπορούμε να ανατρέχουμε τόσο εμείς ως εκπαιδευτικοί, όσο και οι
μαθητές μας, σε κάθε ευκαιρία.
*****
Λίγα λόγια για τις εισηγήτριες του πρώτου κύκλου:
Η Μαρία Καλογεράκη είναι μουσικοπαιδαγωγός, καθηγήτρια πιάνου και θεωρητικών
της μουσικής. Σπούδασε μουσική στην Αθήνα και ολοκλήρωσε τον επαγγελματικό κύκλο
σπουδών του παιδαγωγικού συστήματος Οrff υπό την επίβλεψη του Ινστιτούτου Carl
Orff του Σάλτσμπουργκ. Έχει συνεργαστεί με πολλές ομάδες παιδιών και ενηλίκων σε
παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, ωδεία και άλλες δομές. Το 2003 ίδρυσε στο Ηράκλειο
τη Μουσική Σχολή Ωδή, την οποία και διηύθυνε σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας της έως
το 2016. Έχει διδάξει σε επαγγελματικά παιδαγωγικά σεμινάρια με κεντρικό άξονα το
τρίπτυχο μουσική-κίνηση-ρυθμός. Έχει επίσης σχεδιάσει και υλοποιεί μια σειρά
μουσικοπαιδαγωγικών εργαστηρίων και σεμιναρίων εμπνευσμένα από τη λαογραφία
του τόπου μας.
Η Στέλλα Μαλλιαράκη είναι μουσειοπαιδαγωγός. Σπούδασε αρχαιολογία στο
Πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικεύτηκε στη μουσειολογία στο Πανεπιστήμιο του Λέστερ.
Έχει εργαστεί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε
μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Έχει διδάξει μουσειολογία στο Δημόσιο ΙΕΚ
Ηρακλείου και στο ΙΙΕΚ Μορφή. Σήμερα εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας στον
τομέα της μουσειακής αγωγής, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας εκπαιδευτικά
προγράμματα για παιδιά και ενήλικες και επιμορφωτικά σεμινάρια για επαγγελματίες και
σπουδαστές της εκπαίδευσης.