Σε διακοπή της εργασίας τους καλούν τους ναυτεργάτες τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς, όπως υποστηρίζουν σε ανακοίνωση τους, εξαιτίας της πανδημίας, οι ναυτεργάτες παραμένουν στα πλοία για μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο από αυτό έχουν υπογράψει στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους.
Σε διακοπή της εργασίας τους καλούν τους ναυτεργάτες τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς, όπως υποστηρίζουν σε ανακοίνωση τους, εξαιτίας της πανδημίας, οι ναυτεργάτες παραμένουν στα πλοία για μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο από αυτό έχουν υπογράψει στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους.
Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ: «Το θαλάσσιο εμπόριο όχι μόνο δεν διακόπηκε και δεν περιορίστηκε αλλά αντίθετα ενισχύθηκε και αυξήθηκε την περίοδο της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία του IMO και της ITF, υπολογίζονται σήμερα ότι πάνω από 150.000 ναυτεργάτες βρίσκονται σε πολύμηνη αναμονή για σκάντζα προκειμένου να παλινοστηθούν στις πατρίδες τους». Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, υποστηρίζει το σωματείο των ναυτεργατών, είναι να εγκυμονούν σοβαρότατοι κίνδυνοι για την υγεία των εργαζομένων. Τόσο για την σωματική, όσο κυρίως, για την ψυχική τους υγεία, καθώς παραμένουν σε ένα πλοίο για μήνες, ακόμη και έναν χρόνο, όπως καταγγέλλει το σωματείο των ναυτεργατών.
«Σε εθνικό επίπεδο η αντικατάσταση πληρωμάτων μέσω ΣΣΕ κυμαίνεται από 2 έως 7 μήνες και στην διεθνή ναυτική σύμβαση το ανώτατο όριο είναι οι 9 μήνες. Σύμφωνα με στοιχεία της ITF, διαπιστώνεται σε πολλές περιπτώσεις οι εγκλωβισμένοι σε πλοία ναυτεργάτες να έχουν ξεπεράσει τον ενάμιση χρόνο σε αυτά», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ, η οποία ζητά άμεσα να βρεθεί λύση και να αντικατασταθούν οι εγκλωβισμένοι, στα πλοία, ναυτεργάτες.
Όπως ακόμα τονίζεται στην ανακοίνωση, το πρόβλημα δεν είναι μόνο για όσους εργάζονται πάνω στο πλοίο, αλλά και για τους ναυτεργάτες που περιμένουν να αναλάβουν υπηρεσία και παραμένουν άνεργοι επί μήνες εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την πανδημία.
«Αναφορικά με την χώρα μας πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η κυβερνητική πολιτική, αυτή των εφοπλιστών αλλά και του συνδικαλιστικού κινήματος (εργοδοτικός-κυβερνητικός και κομματικός συνδικαλισμός) κινούνται στην ίδια ρότα και στην πραγματικότητα όλοι μαζί έχουν την ίδια συμβολή για την απελπιστική κατάσταση που έχουν οδηγηθεί οι Έλληνες ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία», καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού που ζητά την διακοπή των εργασιών από τους ναυτεργάτες, καθώς «αυτός είναι ο δρόμος και η διέξοδος που πρέπει να ακολουθήσουν οι ναυτεργάτες, να πιέσουν και να επιβάλουν στις οργανώσεις τους για να δοθεί άμεση ουσιαστική λύση στον πολύμηνο εργασιακό τους γολγοθά».