Προβληματισμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Την οριστική ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων επιβεβαίωσε στον τηλεοπτικό σταθμό Open ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ανακοινώνοντας πως τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου.
«Εχουμε μία χρονιά που θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου και αντιμετωπίζουμε τις ίδιες βασικές προκλήσεις, να τηρούμε τα μέτρα προστασίας. Γιατί αν τα τηρούμε, αυτό θα είναι το βασικό στοιχείο που θα μας προστατέψει από τη διασπορά του ιού (και) στο σχολικό περιβάλλον», δήλωσε σχετικά και συμπλήρωσε πως θα πρέπει να επαναλειτουργήσει η εκπαίδευση έστω κι αν συνεχίζει να υπάρχει ο κορονοϊός στη χώρα μας.
Και ενώ η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσανατολίζεται σε δύο βασικά σενάρια (με πλήρη λειτουργία τμημάτων και υποχρεωτική χρήση μάσκας ή με «μοντέλο Μαΐου» και εκ περιτροπής διδασκαλία σε υπο-τμήματα των 15 μαθητών), ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Βαγγέλη Μπουντουλούμης σχολίασε τις κινήσεις των υπευθύνων κάνοντας λόγο για αντιφάσεις.
«Ειδικοί λοιμωξιολόγοι προτείνουν να ανοίξουν τα σχολεία αργότερα», δήλωσε στο Open, ενώ θέση της ομοσπονδίας αποτελεί η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με συγκεκριμένο πλαίσιο και μέτρα. Προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών και η ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαίδευση, ενώ για τις αυξημένες ανάγκες απαιτούνται ενισχυμένα κονδύλια για την Παιδεία.
Οι σχολικές μονάδες, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΟΛΜΕ, έχουν αυξημένες ανάγκες σε υλικοτεχνικές υποδομές, υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά κ.α), καθώς και σε προσωπικό, καθώς είναι απαραίτητη η συγκρότηση μικρότερων τμημάτων για την αποφυγή συγχρωτισμού στις σχολικές αίθουσες.
Εάν το υπουργείο επιλέξει την λύση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, θέση της ομοσπονδίας αποτελεί πως για την παροχή του συγκεκριμένου τύπου διδασκαλίας απαιτείται εξειδικευμένο ψηφιακό υλικό και ειδικός σχεδιασμός. «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι βάζω μια κάμερα στην τάξη», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε πως οι εκπαιδευτικοί δεν έμειναν ικανοποιημένοι από τον τρόπο διδασκαλίας την περίοδο της καραντίνας.
Τέλος, η πολιτεία οφείλει να δώσει λύσεις σε ελλείψεις σε υλικοτεχνικό υλικό, καθώς στη δυνατότητα σύνδεσης των μαθητών ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης να μην αποτελέσει το υπόβαθρο για την αύξηση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων.
«Όπως και να ανοίξουν τα σχολεία καλό είναι να τηρούνται τα μέτρα… Και να τα τηρούμε με ευλάβεια», δήλωσε η καθηγήτρια Ιατρικής Μαρία Λαμπροπούλου, ιδίως το τρίπτυχο «Μάσκες-Πλύσιμο Χεριών-Αποστάσεις».
Ειδικά οι μαθητές των μικρών τάξεων πρέπει να πειθαρχήσουν και να εξοικιεωθούν με τα μέτρα. «Μην θεωρείται πως τα παιδιά δεν μπορούν να πειθαρχήσουν», συνέχισε.