Κίνδυνος αποκλεισμού εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ: Συνάντηση στα γραφεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση στα γραφεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», σχετικά με τον κίνδυνο αποκλεισμού μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών από τους πίνακες του Α.Σ.Ε.Π. για τις προσλήψεις στη Γενική Αγωγή.

Αίτημα συνάντησης είχε απευθύνει ο Σύλλογος “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” προς τους βουλευτές του ν. Ηρακλείου.

Το παρών έδωσαν τοπικοί βουλευτές, μεταξύ των οποίων ο Νίκος Ηγουμενίδης και ο Γιώργος Λογιάδης.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης υποστήριξε ότι το θέμα έχει ήδη κοινοβουλευτικά τεθεί στους αρμόδιους Υπουργούς και ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να μην απαντά παρά τις πιέσεις που επανειλημμένα ασκούνται.

Για το ίδιο θέμα και λόγω της άρνησης της Κυβέρνησης να απαντήσει στην προηγηθείσα ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (με πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη), ο Νίκος Ηγουμενίδης έχει προχωρήσει σε αναφορά με την δημόσια επιστολή της Ένωσης Νηπιαγωγών επαναφέροντας το θέμα και στην οποία τονίζεται ότι ο αποκλεισμός δεν οφείλεται σε παράληψη ή αμέλεια των αδιόριστων εκπαιδευτικών κατά την υποβολή της δήλωσης-αίτησής τους, αλλά σε δυσλειτουργία της πλατφόρμας του ΑΣΕΠ και των Τραπεζών, ενώ δεσμεύτηκε να επανέλθει εκ νέου μέχρι να δοθεί λύση.

Παράλληλα, τόνισε ότι «είναι αδιανόητο, μόνο και μόνο για τη μη καταβολή ενός παραβόλου ύψους 3 ευρώ, η Κυβέρνηση να μη δίνει μια απάντηση και να μην προσπαθεί να βρει μια λύση στο θέμα. Δεν μπορεί για ένα τεχνικό θέμα, για το οποίο μάλιστα σύμφωνα με τις περισσότερες καταγγελίες δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, η Κυβέρνηση να κάνει ότι δεν βλέπει και να αφήνει ξεκρέμαστους χιλιάδες εκπαιδευτικούς».

Κίνδυνος αποκλεισμού εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ

Όπως αναφέρει ο σύλλογος Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» πρόκειται για ένα μείζον πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα, όπου 2.000 περίπου εκπαιδευτικοί – προσθέστε και περίπου 1200 μη δικαιωμένους συναδέλφους για τον ίδιο λόγο από την Ειδική Αγωγή και δυνητικά και στατιστικά θα ακολουθήσουν άλλοι 1.500 έως 2000 εκπαιδευτικοί από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύνολο 4.000 έως 5.000 εκπαιδευτικοί!!!! – θα μείνουν άμεσα άνεργοι για τα επόμενα 3 χρόνια και εκτός διαδικασιών μονιμοποίησης από τον ΑΣΕΠ!

Κι αυτό συμβαίνει, όχι γιατί δεν έχουν τα τυπικά προσόντα, αλλά  εξαιτίας της έλλειψης της διαδικαστικής προϋπόθεσης καταβολής του παραβόλου των 3 ΕΥΡΩ, που οφείλεται ΞΑΝΑ σε τεχνικό λάθος του συστήματος που παραπλάνησε χιλιάδες εκπαιδευτικούς και τους έφερε σε αυτό το σημείο απόγνωσης.

Το αίτημα συνάντησης που είχε απευθύνει ο Σύλλογος:

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» σας καλεί σε συνάντηση, την Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020 και ώρα 11:00 π.μ., στα γραφεία του Συλλόγου μας (Τίτου Γεωργιάδη 95), σχετικά με το ζήτημα των απορριφθέντων εκπαιδευτικών από τους πίνακες του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις στη Γενική Αγωγή. Σκοπός της συνάντησης είναι η δια ζώσης αναλυτική ενημέρωση από τους απορριφθέντες εκπαιδευτικούς, που σε πανελλαδικό επίπεδο φτάνουν τους 2.000, και η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη θεσμική επίλυση και ένταξη των συναδέλφων εκπαιδευτικών στους πίνακες του ΑΣΕΠ.

 Οι ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και της ΑΔΕΔΥ για το θέμα

Επίσημη Ανακοίνωση Απορριφθέντων Εκπαιδευτιών 1ΓΕ 2019

Τη Δευτέρα 29/6/2020 αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες της προκήρυξης 1ΓΕ/2019. Με έκπληξη διαπιστώθηκε ο αποκλεισμός 1837 εκπαιδευτικών, τα ονόματα των οποίων  βρίσκονται στον πίνακα των απορριπτέων, λόγω μη καταβολής παραβόλου 3 ΕΥΡΩ. Σημειώνουμε δε ότι απερρίφθησαν εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατείχαν όλα τα απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα για την πρόσληψη τους (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και προϋπηρεσία άνω των 10 ετών σε όλη την Ελλάδα). Απορρίπτονται από τον πίνακα διοριστέων εξαιτίας της έλλειψης της διαδικαστικής προϋπόθεσης καταβολής του παραβόλου των 3 ΕΥΡΩ.Οι υποψήφιοι απερρίφθησαν ενώ έλαβαν γνώση με email ότι η αίτηση τους υποβλήθηκε με επιτυχία καθώς και τον αριθμό πρωτοκόλλου αυτής, δίχως να λάβουν ειδοποίηση εκκρεμότητας πληρωμής. Εξάλλου δε μπορεί να θεωρηθεί συμπτωματικό το γεγονός του τεράστιου αριθμού των περιπτώσεων απόρριψης λόγω μη προσήκουσας καταβολής παραβόλου (1837!!), κάτι που δε μπορεί να αποδοθεί ούτε σε δόλο των υποψηφίων αλλά ούτε και σε αμέλεια αυτών. Συνέπεια αυτού, που αντιμετωπίζουν οι εν λόγω απορριφθέντες εκπαιδευτικοί είναι όχι μόνο να μην είναι μέρος ενός πίνακα κατάταξης αλλά και να μην προσληφθούν ως αναπληρωτές (αφού ο πίνακας είναι ενιαίος). 

Τόσοι εκπαιδευτικοί ικανοί να στηρίξουν ένα ολόκληρο σύστημα εν μέσω καραντίνας, τόσοι εκπαιδευτικοί που εκθειάστηκαν για την αυτοθυσία τους και την προσπάθειά τους να σταθούν αντάξιοι της θέσης τους στηρίζοντας μαθητές, γονείς και ο ένας τον άλλο σε μια δύσκολη περίοδο, αποκλείονται τώρα από την εκπαίδευση καθώς σύμφωνα με το σύστημα αδυνατούν να πληρώσουν ένα απλό παράβολο.  Για άλλη μια φορά αισθανόμαστε την αδικία του συστήματος να μας πνίγει. Ναι υπήρξαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν τη διαδικασία σωστά και βρίσκονται στους πίνακες διορισμών αναμένοντας την πρόσληψή τους, αλλά μάλλον στάθηκαν πιο τυχεροί. Και όσοι δεν το κατάφεραν λόγω εμπλοκής του ηλεκτρονικού συστήματος, καταδικάζονται σε τρίχρονη ανεργία. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί γνώριζαν ότι η αίτηση τους έχει γίνει ορθά, καθώς το αλάνθαστο σύστημα με κανένα τρόπο δεν τους ενημέρωσε ότι η αίτησή τους είναι ελλιπής! Εσείς τι νομίζετε; Αν κάποιος από αυτούς με κάποιο τρόπο ενημερωνόταν ότι το παράβολο δεν έχει πληρωθεί, δεν θα προχωρούσε σε διόρθωση του λάθους του; Στην προκήρυξη αναφέρεται ότι οι εκπαιδευτικοί απορρίπτονται όταν δεν πληρούν τα τυπικά προσόντα. ΤΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ! Δεν αδιαφόρησαν για την πληρωμή παραβόλου. Εξέδωσαν το παράβολο, χρησιμοποίησαν τον κωδικό του στην αίτηση αλλά λόγω καθαρά τεχνικού προβλήματος δεν ολοκληρώθηκε η πληρωμή. Οι εκπαιδευτικοί που βρέθηκαν χωρίς δική τους υπαιτιότητα στην πιο πάνω δυσχερή κατάσταση, αναγκάζονται να προσφύγουν σε ενστάσεις και την συνεπαγόμενη αγωνία έκβασης τους, αλλά και της ανεργίας που θέτει σε κίνδυνο την επιβίωση τους. Δεν σχετίζεται με την μονιμότητα των δικαιολογητικών τους, ούτε με την εκπλήρωση ουσιώδους όρου της προκήρυξης. Εκείνοι δε, εξ αυτών που εργάζονται εδώ και χρόνια στα σχολεία της χώρας βασίζουν εκεί το εισόδημα τους, την επιβίωση τους, τα δάνεια τους, τον οικογενειακό προγραμματισμό τους. Το μέγεθος του προβλήματος και της αδικίας είναι φανερό από τον μεγάλο αριθμό των εκπαιδευτικών που αφορά σε πανελλήνια κλίμακα.

Θετική έκβαση θα προκύψει μόνο αν υπάρξει άμεση νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος ώστε να μπορέσει το ΑΣΕΠ να κινηθεί με βάση το νέο νομικό πλαίσιο και να αποκατασταθεί η κατάφωρη αδικία εις βάρος των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών, που χωρίς υπαιτιότητα τους βρέθηκαν στη δυσμενή αυτή κατάσταση. Είναι αδιανόητο τόσα επαγγελματικά προσόντα, τόσοι αγώνες, τόσοι κόποι, να εκμηδενίζονται και να διαγράφονται για ένα διαδικαστικό σφάλμα, το οποίο αν και δε μπορούμε να αποδείξουμε οφείλεται στο ηλεκτρονικό σύστημα. Άλλωστε οι τεχνικές δυσλειτουργίες του διαδικτυακού τόπου του TAXISnet έχουν αποτελέσει αντικείμενο παραδοχής από την ΑΑΔΕ το τελευταίο χρονικό διάστημα. 

Ζητάμε το ενδιαφέροντη στήριξηκαι την παρέμβαση σας στην αδικία εις βάρος των 1837 εκπαιδευτικών ώστε να μην οδηγηθούν άνθρωποι στην ανεργία για τα επόμενα 3 χρόνια. 

Ζητάμε να βρεθεί λύση. Να δικαιωθούν όλες οι ενστάσεις που σχετίζονται με «μη καταβολή παραβόλου». Όπως έγινε ανακοινοποίηση στο ορθόν για τυχόν δικά τους λάθη, να γίνει ανακοινοποίηση ώστε να μη μείνει κανείς εκπαιδευτικός εκτός λόγω παραβόλου. Να μην τους αφαιρεθεί το δικαίωμα διεκδίκησης της μονιμότητας, την οποία με τόσο κόπο διεκδικούν τόσα χρόνια. Το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ μπορούν να δώσουν λύση. Κανείς δεν περισσεύει από τη δημόσια εκπαίδευση. Ζητάμε να μας δοθεί το δικαίωμα να διεκδικήσουμε τη θέση μας ισάξια και πρεσβεύοντας την ηθική τάξη.

Οι προσωρινοί πίνακες έχουν 2316 λάθη!

Αυτή η κατάσταση έχει ως απόρροια να μείνουν εκτός πινάκων του ΑΣΕΠ όχι για 1 ή για 2 αλλά ΓΙΑ 3 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ. 

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΝΕΝΟΣ ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ 3 ΕΥΡΩ.

Είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που πριν ένα μήνα στήριξαν την τηλεκπαίδευση για τα σχολεία της χώρας.

Ένα ηλεκτρονικό λάθος των 3 ευρώ δεν μπορεί να μας καθιστά ανύπαρκτους για 3 ολόκληρα χρόνια.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί