Του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Αυτοί που θίχτηκαν από το επίμαχο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τα 20 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ είναι βασικά οι δημοσιογράφοι και οι δημοσιογραφικές, συνδικαλιστικές, ενώσεις. Σκεφτείτε πως η ΕΣΗΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση εναντίον του σποτ αστραπιαία, ύστερα από 5-6 ώρες μόλις. Πότε έβγαλε ανακοίνωση η ΕΣΗΕΑ γι’ αυτό που λέει το σποτ, την ουσία του, τα 20 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ ζητώντας να μάθει πως έγινε η κατανομή των χρημάτων; Ακριβώς 84 ημέρες (ή 2.016 ώρες) μετά την αρχική ανακοίνωση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι». Ακριβώς 84 ημέρες και, συμπτωματικά, την ημέρα που βγήκε και το σποτ. Πολλές συμπτώσεις μαζεύονται τελευταία.
Θα μου πείτε, βέβαια, ποιος περίμενες να θιχτεί; Αφού για τους δημοσιογράφους έλεγε, αυτοί θα θίγονταν. «Πάτησαν» σε μια αστοχία του σποτ που δημοσιογράφο έδειχνε και ΜΜΕ εννοούσε βασικά, και άρχισαν τις διαμαρτυρίες. Δεν τους άρεσε και η γενίκευση, βλέπετε. Να κάτι όμως που δεν μπορώ να καταλάβω: πώς ενοχλείσαι για το σποτ όταν έχεις κάνει γαργάρα το θέμα του σποτ; Ή, μήπως, ενοχλείσαι ακριβώς γι’ αυτό;
Το σποτ ήταν επιτυχημένο κι εύστοχο. Κι επιτυχημένο όχι μόνο γιατί το είδαν εκατοντάδες χιλιάδες μέσα από το internet, διατηρώντας ένα μεγάλο θέμα που καίει την κυβέρνηση στην επικαιρότητα, αλλά κι επειδή ανάγκασε τα ΜΜΕ να ασχοληθούν, έστω και από σπόντα, με το θέμα της λίστας των «κρυφών» 20 εκατομμυρίων ευρώ. Ετσι έμαθαν οι τηλεθεατές για μια είδηση, τη λίστα, που δεν είχαν ακούσει σχεδόν ποτέ στα κανάλια. Και αν μπορούσε να φτιάξει ένα πετυχημένο σποτ ο ΣΥΡΙΖΑ και για τον σύζυγο της Ράικου, οι τηλεθεατές θα μάθαιναν και για μία ακόμα είδηση που αγνοήθηκε επιδεικτικά από τα κανάλια. Αυτή είναι η σύγχρονη μόδα στα σύγχρονα ΜΜΕ της σύγχρονης Ελλάδας: η απόκρυψη ειδήσεων.
Και ναι, η απόκρυψη ειδήσεων έχει απόλυτη σχέση με τα πενηντάευρα που έπεφταν από τον αέρα στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ.
Θύμωσαν πολλοί δημοσιογράφοι λοιπόν με το σποτ, αλλά μάλλον πρέπει να νιώθουν μοναξιά μια και είναι οι μόνοι που θύμωσαν. «Συμφωνείτε με το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τους δημοσιογράφους;», ρώτησε τους αναγνώστες της χθες η Athens Voice και τα αποτελέσματα ήταν, κάποια στιγμή το βράδυ, πάνω από 80% ναι, ότι συμφωνούν και κάτω από 20% όχι, ότι διαφωνούν. Συντριπτικά ποσοστά. Γιατί ο κόσμος μπορεί να διαβάζει για τον νέο Μωυσή, τον νέο Ηρακλή τον σιμουλτανέ Κυριάκο και τον νέο Τσόρτσιλ, μπορεί να παρακολουθεί φυσιογνωμιστές στα δελτία ειδήσεων να λένε πόσο αποφασιστικά είναι τα χαρακτηριστικά του πρωθυπουργού (του πρωθυπουργού μας, του σωτήρα μας) αλλά δεν τα χάβει κιόλας.
Το «ΑΡΔ» είναι εξαιρετικά διαδεδομένο στα social media και σημαίνει, αν δεν το καταλάβατε, Αλήτες, Ρουφιάνοι, Δημοσιογράφοι.