“Η σχέση πολιτικής και ΜΜΕ έχει αλλάξει πλήρως μετά το 2012 και τη μεγάλη ανατροπή στο πολιτικό σύστημα της χώρας με τα δύο πρώτα χρόνια των μνημονίων”
Θα μπορούσαν να τελειώσουν κάθε «κακοπροαίρετη κριτική» δημοσιεύοντας την πλήρη λίστα με τα ΜΜΕ και τα χρήματα που πήραν, να βάλουν στη Διαύγεια τις μέχρι τώρα πληρωμές, δεν είναι απίθανο να «μαγειρευτεί» η λίστα, να «πειράξουν» αριθμούς, να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο συγκροτήθηκε, υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τζανακόπουλος μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο. Εκατομμύρια Έλληνες «έβγαλαν» 3-3,5 μήνες με 800 ευρώ και αυτοί μοίραζαν 20 εκατ. ευρώ ακόμη και σε ανύπαρκτα ΜΜΕ, ενώ κυκλοφορούν πληροφορίες για ποσά της τάξης των 900.000 ευρώ ή 600.000 ευρώ σε συγκεκριμένους δημοσιογράφους και εκδότες, όπως ανέφερε.
Η σχέση πολιτικής και ΜΜΕ έχει αλλάξει πλήρως μετά το 2012 και τη μεγάλη ανατροπή στο πολιτικό σύστημα της χώρας με τα δύο πρώτα χρόνια των μνημονίων, θύμισε ο κ. Τζανακόπουλος. Ενώ υπήρχαν «αντιπολιτευόμενα» και «συμπολιτευόμενα» ΜΜΕ στο πλαίσιο μίας κανονικής δικομματικής εναλλαγής, μαζί με κάποια ελάχιστα που ακόμη και την περίοδο της «νεοφιλελεύθερης συναίνεσης» λειτουργούσαν με δημοσιογραφικό, ερευνητικό και κριτικό αντιπολιτευτικό τρόπο. Μετά το 2012 έχουμε πλήρη ανατροπή, με συγκρότηση ενιαίου «συστήματος» ΜΜΕ και παλιάς πολιτικής εξουσίας, με έναν και μόνο στόχο: πώς θα αποτρέψουν την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Στη συνέχεια πώς θα αντιπολιτεύονταν με σκληρούς, διαστρεβλωτικούς όρους την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα, έχουμε αυτή την εικόνα ενός σχεδόν ολοκληρωτικού καθεστώτος, όπου η αντιπολίτευση όχι απλώς αποκλείεται από τα ΜΜΕ, είναι σχεδόν εξαφανισμένη. Έχουμε συνολική αποθέωση του συστήματος ενός πρωθυπουργού που έχει πολλά σημεία στα οποία θα μπορούσε να υποστεί κριτική για την διακυβέρνησή του αυτόν τον ένα χρόνο.
Η κίνηση Πέτσα (με την αδιαφανή χρηματοδότηση ΜΜΕ) έρχεται και στην πραγματικότητα αποδεικνύει την ύπαρξη του συστήματος, το ότι τα συστημικά ΜΜΕ στην μεγάλη τους πλειοψηφία επί της ουσίας λειτουργούν με τρόπο που καθοδηγείται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, υπογράμμισε Αλλά είναι και πολύ μεγάλο σκάνδαλο διασπάθισης δημόσιου χρήματος. Δεν είναι μόνο ότι χρηματοδοτήθηκαν συγκεκριμένα ΜΜΕ με συγκεκριμένους όρους, είναι ότι χρηματοδοτήθηκαν ανύπαρκτα ΜΜΕ που δεν υπάρχουν στον ενημερωτικό «χάρτη» της χώρας. Δεν έχει εξηγήσει κάποιος αν ισχύουν τα ποσά που είδαν το φως της δημοσιότητας, εάν π.χ. συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι ή εκδότες πήραν 900.000 ευρώ, 600.000 ευρώ, τη μερίδα του λέοντος από τα 20 εκατ. ευρώ. Είναι κρίσιμο να μας πει ο κ. Πέτσας με ποιο κριτήριο αποφασίστηκε ότι το Χ μέσο θα πάρει π.χ. 5.000 ευρώ για την καμπάνια και ο Ψ εκδότης 900.000 ευρώ για την ίδια καμπάνια. Είναι ζητήματα πολύ κρίσιμα και σοβαρά, αυτός είναι ο λόγος που οι κ.κ. Μητσοτάκης και Πέτσας αρνούνται να δώσουν τη λίστα στην δημοσιότητα.
Το «μαγείρεμα» των στοιχείων της λίστας δεν θα είναι εύκολο, αλλά από αυτήν την κυβέρνηση όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς, τόνισε ο κ. Τζανακόπουλος. Γιατί δεν έχουν βγει οι μέχρι τώρα πληρωμές στη Διαύγεια; Γιατί δεν δίνεται τουλάχιστον τώρα ο κατάλογος στην δημοσιότητα; Δεν είναι απίθανο να «μαγειρευτεί» η λίστα, να «πειράξουν» αριθμούς, να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο συγκροτήθηκε. Και θα μπορούσαν να τελειώσουν όλα αυτά ως ερωτήματα και «κακοπροαίρετες κριτικές» όπως είπε ειρωνικά, εάν έδινε σήμερα τη λίστα στη δημοσιότητα. Εδώ μιλάμε για μάχη της Δημοκρατίας απέναντι στο γνωστό σύστημα εξουσίας που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και μεταμορφώθηκε ανάλογα με τις πολιτικές δυνάμεις που βρίσκονταν στην κυβέρνηση. Είναι ένα ενιαίο σύστημα και σήμερα παίρνει αυτή την μορφή. Έχουμε έναν πρωτοφανή ολοκληρωτισμό, σχεδόν τίποτα δεν φαίνεται να δημιουργεί «ρωγμές» ειδικά στον τηλεοπτικό τομέα, εάν εξαιρέσουμε πολύ συγκεκριμένα ΜΜΕ που εξακολουθούν να υπερασπίζονται την δημοσιογραφία όπως πρέπει να είναι…
Οι έρευνες για την αξιοπιστία των ΜΜΕ σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό, όπως είπε χαρακτηριστικά, η αναξιοπιστία των ΜΜΕ στην Ελλάδα είναι ίσως το πιο κύριο χαρακτηριστικό. Τα ΜΜΕ της χώρας έχουν την χαμηλότερη αξιοπιστία σε ολόκληρη την ΕΕ. Είναι κάτι που θα έπρεπε να προβληματίσει και την ΕΣΗΕΑ και τον δημοσιογραφικό κόσμο. Κάποιοι ένοιωσαν ότι «τσουβαλιάζονται οι πάντες» στο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν έχουμε αυτή την γνώμη. Ο πολιτικός, συμβολικός λόγος πάντοτε λειτουργεί με γενικεύσεις, όπως και το χιούμορ για να προκαλέσει το συναίσθημα. Η κριτική που δέχθηκε το σποτ -ακόμα και από «φίλους» του ΣΥΡΙΖΑ είναι άδικη. Για την κριτική εκ μέρους της ΕΣΗΕΑ, όπως υπογράμμμισε, θα ήθελα να δω αντίστοιχη ευαισθησία σε σχέση με το μιντιακό τοπίο έτσι όπως διαμορφώνεται ειδικά το τελευταίο διάστημα, αλλά και αντίστοιχη παρεμβατικότητα.
Εκατομμύρια άνθρωποι κλήθηκαν να «βγάλουν» 3-3,5 μήνες με 800 ευρώ ενώ τα έξοδα έτρεχαν, αυτό ασκεί μεγάλες πιέσεις σε μεγάλες μερίδα του κοινωνικού σώματος. Ο κόσμος αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι αυτή η κυβέρνηση δεν βρίσκεται εκεί που βρίσκεται για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της κοινωνικής πλειοψηφίας. Υπάρχει κοινωνικός αναβρασμός, όπως και στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, στους ελεύθερους επαγγελματίες. Η οικονομία έχει πάρει την κατηφόρα και η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν φαίνεται διατεθειμένη να πάρει οποιοδήποτε μέτρο που θα σταματήσει αυτή την υφεσιακή περιδίνηση. Το πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό τοπίο που γνωρίζαμε μέχρι πριν λίγους μήνες θα αλλάξει άρδην το επόμενο διάστημα, όπως προέβλεψε.