«Είχαν… χαμηλή παρακολούθηση»: Το Υπ. Παιδείας τώρα παραδέχεται ότι καταργήθηκαν τα Καλλιτεχνικά

Έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!» (με θαυμαστικό), αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα λύκεια γιατί είχαν «χαμηλή παρακολούθηση» (9% στην Α’ Λυκείου γα εικαστικά και μουσική) και «σποραδικότητα στη διδασκαλία».

To υπ. Παιδείας απάντησε σήμερα στον καταιγισμό αντιδράσεων για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα Λύκεια, με δελτίο Τύπου που φέρει εσκεμμένα τον ασαφή τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», για να προχωρήσει στη συνέχεια σε παράθεση στοιχείων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπου – στο τέλος… – παραδέχεται την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα Λύκεια, ανακαλύπτοντας τώρα τη «χαμηλή συμμετοχή».

Δείτε ακόμη: Καταργούν κάθε μορφή καλλιτεχνικού μαθήματος από το Λύκειο και το καταγγέλλουν ως …fake news!

Καθηγητές κατά «Ellinika Hoaxes» για κατάργηση καλλιτεχνικών: «Όχι, δεν είναι Fake News!»

Τελικά, τα “fake news” ήταν από τα Ellinika Hoaxes- Η κατάργηση των καλλιτεχνικών από το Λύκειο είναι η αλήθεια

Ενδεικτικά, για τα εικαστικά και τη μουσική στην Α’ Λυκείου, το υπουργείο αναφέρει πως «είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους». Δηλαδή, αντί το υπουργείο να ερευνήσει π.χ. γιατί υπήρχε σποραδικότητα, προχώρησε στη βολικότατη λύση «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»…

Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπ. Παιδείας:

«Σε απάντηση των ψευδών ειδήσεων που θέλουν την «κατάργηση» των μαθημάτων καλλιτεχνικών και μουσικής από τα σχολεία, το γραφείο τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επισημαίνει τα εξής:

Α. Δημοτικό

Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Δημοτικού δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά στα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών. Σύμφωνα με τον Νόμο 4692, ΦΕΚ Α΄ 111/12.6.2020, τα Εικαστικά (Καλλιτεχνικά) διδάσκονται 2 ώρες εβδομαδιαίως στις Α΄ & Β΄ τάξεις Δημοτικού Σχολείου και 1 ώρα εβδομαδιαίως στις υπόλοιπες τάξεις, ενώ η Μουσική διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Αυτά ακριβώς ίσχυαν και μέχρι τώρα με το ΠΔ 79/2017, ΦΕΚ Α΄ 109/1.8.2017. Επιπλέον, διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως η Θεατρική Αγωγή, στις Α’, Β’ Γ’ και Δ’ τάξεις του Δημοτικού.

Β. Γυμνάσιο

Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά στα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών. Στην ΥΑ 72323/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 2265/12.6.2020, ορίζεται ότι και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου οι μαθητές διδάσκονται 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα της Μουσικής και 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα των Καλλιτεχνικών, όπως ίσχυε και μέχρι τώρα με την ΥΑ 93381/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 1640/09.06.2016.

Γ. Λύκειο

Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου, η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά υπήρχαν ως μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, όπου, σύμφωνα με την ΥΑ 139454/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 3807/04.09.2018, οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα επιλογής, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους. Προτάχθηκε η εισαγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Αγγλικών, ενισχύθηκαν η πληροφορική και η φυσική αγωγή, δόθηκε η δυνατότητα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εν ολίγοις, αντικαταστάθηκαν μαθήματα που δεν λάμβαναν χώρα παρά σε περιορισμένο βαθμό από μαθήματα ενταγμένα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα τα οποία παρακολουθούνται από όλους τους μαθητές.

Αναφορικά με τη Γ’ Λυκείου, το θέμα της διδασκαλίας του σχεδίου θίγει ευρύτερα το ζήτημα της διδασκαλίας πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων, και κυρίως ιταλικά, ισπανικά, αρμονία, έλεγχος μουσικών και ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, κανένα από τα οποία δε διδάσκεται στη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου. Εν προκειμένω, υπήρχε πάλι πολύ χαμηλή συμμετοχή των μαθητών, παραδείγματος χάρη το Γραμμικό Σχέδιο το έτος 2019-2020 επέλεξαν και παρακολούθησαν μόλις 4 στους 100 μαθητές. Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να εξετάσει συνολικά το ζήτημα της διδασκαλίας των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί