Ώστε να αποφευχθούν οι χρεωκοπίες και οι απολύσεις
Άμεση, έγκαιρη και επαρκή υποστήριξη των μεταφορών με οικονομική ρευστότητα από το Σχέδιο Ανάκαμψης ζήτησε η Έλενα Κουντουρά, προκειμένου να αποφευχθούν οι χρεωκοπίες στις επιχειρήσεις του κλάδου στην ΕΕ και οι απολύσεις.
Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία τοποθετήθηκε στη συζήτηση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με επίκεντρο το Σχέδιο Ανάκαμψης και την αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου, όπου συμμετείχε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης για την Κινητικότητα και τις Μεταφορές (DGMOVE), Henrik Hololei.
Η κυρία Κουντουρά τόνισε ότι η εξασφάλιση ρευστότητας και επάρκειας κεφαλαίων για να μη χαθούν θέσεις εργασίας, είναι το πρώτο ζητούμενο στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στις μεταφορές, που μαζί με τον τουρισμό αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας και είναι ισχυροί καταλύτες για την ανάπτυξη.
«Οι επιχειρήσεις σε όλο το φάσμα των μεταφορών πρέπει να παραμείνουν ανοικτές και την επόμενη ημέρα, και να διασφαλίσουμε ότι θα υπάρχουν πολλές επιλογές για ασφαλείς και οικονομικά προσιτές μετακινήσεις πολιτών και μεταφορές προϊόντων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ταυτόχρονα, προτεραιότητα παραμένει η δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Το Σχέδιο Ανάκαμψης, όπως επισήμανε η ευρωβουλευτής, πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία ειδικά για τις χώρες του Νότου να αναπτύξουν ανταγωνιστική πράσινη οικονομία, και να παράγουν οι ίδιες καινοτόμα προϊόντα.
«Επιβάλλεται να εγκαταλείψουμε το αναπτυξιακό μοντέλο που επέτεινε τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στην ΕΕ. Και παρότι για να συμβεί αυτό απαιτείται η πολιτική δέσμευση σε εθνικό επίπεδο, είναι ωστόσο ευθύνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εγκρίνει τα εθνικά σχέδια και έργα, να επιδιώξει τη στροφή όλων των κρατών-μελών στην ψηφιακή και πράσινη οικονομία», τόνισε η κ. Κουντουρά ολοκληρώνοντας την παρέμβασή της.
Στην απάντησή του ο κ. Hololei αναγνώρισε την κρισιμότητα της κατάστασης και δήλωσε ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια, ώστε να διασφαλιστεί η ρευστότητα για τον κλάδο μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.