Σκληρή κριτική για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που θα συζητηθεί την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Ιουνίου στην Ολομέλεια της Βουλής ασκεί ο εκ των ομιλητών του ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτής ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης.
«Παρά το γεγονός ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ εξελίσσεται σε «Κυβέρνηση mea culpa» κι όπως έπραξε με τα ευτελή vouchers, έτσι και τώρα αποσύρει κρίσιμες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, η κ. Κεραμέως εξακολουθεί να προκαλεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που – υποτίθεται – ότι προσπαθεί να διευθετήσει» αναφέρει σε δήλωσή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η προχειρότητα στον τρόπο νομοθέτησης της ΝΔ είναι εμφανής. Το ίδιο και οι συντηρητικές, νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες, που εγκλωβίζουν και την κ. Κεραμέως στην προσπάθεια να επιβάλει τις αναχρονιστικές της απόψεις. Με αυτή την τακτική όμως, με πείσματα, πισωγυρίσματα και άκρως αντιπαιδαγωγικές διατάξεις, με το να περιφρονεί την εκπαιδευτική κοινότητα, χαμένοι θα είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας. Γι’ αυτό και καλούμε την κ. Υπουργό, έστω και την ύστατη στιγμή, να αντιληφθεί τη ζημιά που κάνει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και να αλλάξει τακτική. Αυτή είναι, άλλωστε, και η απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Όπως είναι γνωστό, έπειτα από τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, η κ. Κεραμέως αναγκάστηκε να αποσύρει άρον – άρον ορισμένες από τις αναχρονιστικές διατάξεις του νομοσχεδίου. Ταυτόχρονα, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προχωρήσει στην κατάθεση τριών τροπολογιών, οι οποίες αφορούν την κατάργηση πρόσφατων νομοθετικών επιλογών της κυβέρνησης ΝΔ που έχουν βλάψει σοβαρά σχολεία και πανεπιστήμια.
Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ:
1) Έχει ζητήσει την κατάργηση της επαίσχυντης τροπολογίας για «κάμερες στην τάξη» που συμπεριέλαβε αιφνιδιαστικά σε άσχετο νομοσχέδιο η Υπουργός Παιδείας, η οποία στην ουσία δεν υλοποιήθηκε, τουλάχιστον στα δημόσια σχολεία και στα περισσότερα ιδιωτικά, μετά την εύλογη αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών.
2) Έχει ζητήσει την κατάργηση της περίφημης διάταξης για τα «κολέγια», με την οποία υποβαθμίστηκαν τα προσόντα των υποψηφίων για πρόσληψη ή διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
3) Έχει ζητήσει να δοθεί στα ΑΕΙ η δυνατότητα να προσφέρουν δωρεάν διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.