Στη βουλή ο ορισμός εξεταστικών κέντρων μακριά από τον τόπο διαμονής των υποψήφιων της περιφέρειας

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με το ΚΚΕ, κ. Μανώλης Συντυχάκης, σχετικά με τον ορισμό εξεταστικών κέντρων μακριά από τον τόπο διαμονής των υποψήφιων της περιφέρειας.

Αναλυτικά, στην ερώτηση αναφέρεται:

Το διαχρονικό πρόβλημα του ορισμού των εξεταστικών κέντρων μακριά από τον τόπο διαμονής των υποψήφιων της περιφέρειας που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, οξύνεται στις παρούσες συνθήκες λόγω της πανδημίας.

Ειδικότερα, το πρόβλημα αφορά: 1. Τους μαθητές της περιφέρειας που είναι αναγκασμένοι να μεταβούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη για να εξεταστούν σε ειδικά μαθήματα (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, ξένες γλώσσες και τέσσερα μουσικά μαθήματα). 2. Τους μαθητές της περιφέρειας που επιθυμούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΦΑΑ και στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Λιμενικού Σώματος. 3. Τους μαθητές των επαρχιακών ΕΠΑΛ, που για τις Πανελλαδικές εξετάσεις υποχρεώνονται σε συνεχή μετακίνηση στα αστικά κέντρα της περιοχής τους ή ακόμη και στη μετακίνηση από νησί σε νησί (πχ. από Σύμη σε Ρόδο, από Πάτμο σε Λέρο κλπ.), αντί να εξετάζονται στο σχολείο τους. 4. Τους φυσικώς αδύνατους μαθητές (πχ. όλοι οι φυσικώς αδύνατοι από Λήμνο μετακινούνται στη Λέσβο), ιδιαίτερα αυτούς των επαρχιακών ΕΠΑΛ (ακόμη και από μεγάλα νησιά, όπως η Κεφαλονιά, προβλέπεται μετακίνηση στην Πάτρα).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι πέρυσι 4 εξεταστικά κέντρα, από τα 10 που λειτούργησαν στην Αττική, για την εξέταση του Γραμμικού και του Ελεύθερου Σχεδίου προορίζονται αποκλειστικά για εξέταση εκατοντάδων μαθητών της Νότιας Ελλάδας και της Κρήτης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του σχολικού έτους 2019-20 μόνο στο νομό Χανίων υπάρχουν 71 υποψήφιοι που θα υποχρεωθούν να μεταβούν στην Αθήνα για να εξεταστούν στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο, ενώ για όλη την Κρήτη υπερβαίνουν τους 300.

Οι καταστάσεις αυτές σε καιρό πανδημίας ενδεχομένως να θέσουν σε κίνδυνο τόσο τους μαθητές όσο και τις οικογένειες τους. Τους επιβαρύνουν οικονομικά με το κόστος της μετακίνησης, επιδεινώνουν τις συνθήκες εξέτασης και διαμορφώνουν όρους ανισοτιμίας και ειδικά στις παρούσες δύσκολες υγειονομικές και οικονομικές συνθήκες θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά για μεγάλο αριθμό υποψηφίων από τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις. 

Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε :

Να οργανωθεί η εξέταση των ειδικών μαθημάτων σε τοπικό επίπεδο και να ληφθούν αντίστοιχα μέτρα για τη συμμετοχή των μαθητών της περιφέρειας στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΦΑΑ και στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, του Λιμενικού Σώματος. Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές των ΕΠΑΛ της υπαίθρου να δώσουν εξετάσεις στα σχολεία τους, καθώς και στους φυσικώς αδύνατους σε ειδικά εξεταστικά κέντρα στις περιοχές όπου φοιτούν, με όρους ισότιμους, όπως και οι άλλοι μαθητές.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί