Τρεις συμβάσεις, συνολικού ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ για την προβολή της περιφέρειας αλλά και της τουριστικής Κρήτης υπέγραψε μέσα στο διάστημα της καραντίνας, ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης. Δηλαδή, μέσα στο αβέβαιο περιβάλλον, χωρίς καν τότε να γνωρίζουμε αν και πότε βγούμε από την καραντίνα, πότε θα ομολοποιηθεί η ζωή μας, πότε και πώς θα ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, ο κ. Αρναουτάκης είχε τη… σπουδή να υπογράψει τρεις συμβάσεις εξαιρετικά υψηλού κόστους, προκειμένου να… προβληθεί η περιφέρεια στα social media, να προβληθεί σε τουριστικές εκθέσεις που ήδη κάποιες ακυρώθηκαν ενώ άλλες είναι αμφίβολο αν και πότε θα πραγματοποιηθούν, ή για την οργάνωση εκδηλώσεων που θα προβάλλουν το νησί, αλλά είναι και πάλι αμφίβολο αν και πώς θα πραγματοποιηθούν.
Τα στοιχεία αυτών των τριών συμβάσεων αποκάλυψε σήμερα η εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, ανεβάζοντας μάλιστα για πρώτη φορά τους τόνους της κριτικής προς τον περιφερειάρχη του νησιού.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εφημερίδα:
–Η πρώτη σύμβαση αφορά ψηφιακή προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ύψους 167.142,87 ευρώ με διάρκεια 36 μηνών.
Ειδικότερα οι στόχοι που θέτει η Περιφέρεια Κρήτης στη σύμβασή της για την επιτυχία στα social media είναι παιδαριώδεις. Ζητάει για τον λογαριασμό της στο Facebook να προσελκυστούν 20.000 likes, στο Τwitter 5.000 followers, στο Instagram 5.000 followers και στο ΥouΤube 1.000 subscribers (αποτελέσματα που θα έπιανε ένας σχετικά επώνυμος πολίτης, θα μπορούσε εύκολα κάποιος να σκεφτεί παρατηρώντας τις απαιτήσεις για το έργο που δημοπρατήθηκε με τους όρους διαγωνισμού που διέπεται από τη νομοθεσία κονδυλίων ΕΣΠΑ, δηλαδή ευρωπαϊκών). Στην ίδια διακήρυξη ζητείται να φτιαχτούν νέοι λογαριασμοί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα επιλεγούν με ενιαία ονομασία, όπως στο Pinterest, Flickr, Googleplus, Foursquare, Tumblr κ.λπ.
-Στις 10 Απριλίου 2020, δηλαδή στην καρδιά της καραντίνας, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης προχώρησε στην υπογραφή νέας σύμβασης με την ίδια εταιρεία, τη ΝΕΧΤ COM. Πρόκειται για σύμβαση- “μαμούθ” 675.683,44 ευρώ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δράση για τα πακέτα φιλοξενίας για κινηματογραφιστές, σκηνοθέτες και εταιρείες παραγωγής και προσέλκυση ντοκιμαντέρ.
Ουσιαστικές πρωτοβουλίες ως φαίνεται δεν έχουν αναληφθεί από την Περιφέρεια Κρήτης για την επανεκκίνηση της τουριστικής μηχανής μετά την πανδημία, ωστόσο ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης έκρινε ότι θα μπορούσε να καλύψει αυτό το κενό αναθέτοντας πάλι στην εταιρεία NEXT.COM από τα Γιάννενα την προβολή της Κρήτης και τη συμμετοχή της σε εκθέσεις, workshops-roadshows, φιλοξενίες, ημερίδες, πακέτα φιλοξενίας κινηματογραφιστών και εκδηλώσεις προβολής και δημοσίων σχέσεων έναντι 675.683,44 ευρώ.
Υπέγραψε τη σύμβαση εν μέσω πανδημίας αναγράφοντας πλήρως τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι το 2022 (!), όπως π.χ. εκδηλώσεις στην Αργεντινή, στη Βραζιλία, και για workshops που θα γίνουν στην Κίνα, στον Λίβανο, στο Κουβέιτ, στην Ινδία κ.α.
-Η τρίτη σύμβαση ύψους 455.414,30 ευρώ υπογράφηκε με την ένωση των εταιρειών “Tetragon Μελετητική & Κατασκευαστική Α.Ε.” και την Birdie ΕΠΕ και αφορά στη συμμετοχή σε εκθέσεις, και η οποία ανατέθηκε εν μέσω καραντίνας, καθώς υπογράφτηκε στις 10 Απριλίου 2020.
Δηλαδή η Περιφέρεια δεσμεύτηκε να πληρώσει για εκθέσεις που είναι αβέβαιο αν θα γίνουν ή αν θα συμμετέχει, λόγω του κορωνοϊού.
Η εν λόγω σύμβαση αφορά στην παρουσία της Περιφέρειας Κρήτης σε επιλεγμένες διεθνείς εκθέσεις εξωτερικού με οργάνωση της συμμετοχής, όπως τον Μάρτιο του 2021 και του 2022 στο Βερολίνο, τον Νοέμβριο του 2020 στη Μεγάλη Βρετανία, επίσης τον Μάρτιο του 2021 στη Μόσχα και το Παρίσι, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο 2020 στο Ντίσελντορφ, και το 2021 τη διοργάνωση της έκθεσης “Κρήτη” για την προβολή του Μινωικού Πολιτισμού σε εκθεσιακό χώρο μουσείου της Ελλάδας ή του εξωτερικού (κάποιες οδεύουν ήδη προς αναβολή ή έχουν αναβληθεί).