Με αφορμή τη διαδικασία κύρωσης από την Βουλή, της Διακυβερνητικής Συμφωνίας μεταξύ Κύπρου, Ισραήλ, Ελλάδας και Ιταλίας, για ένα σύστημα αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την αν. Μεσόγειο προς τις ευρωπαϊκές αγορές, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Η κύρωση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής. Είναι ένας από τους δεκάδες ενδιάμεσους σταθμούς μέχρι την ευτυχή κατάληξη μιας προσπάθειας που πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια διαρκής πρόσκληση για συνεργασία με όλες ανεξαιρέτως τις χώρες στην γειτονιά της Ανατολικής Μεσογείου στους τομείς της ενέργειας και της περιβαλλοντικής προστασίας. Γι’ αυτό και ο ΣΥΡΙΖΑ την προώθησε όσο ήταν στην κυβέρνηση και σήμερα συνεχίζει να την υποστηρίζει.
Δυστυχώς όμως, την ώρα που η κυβέρνηση ορθά προχωράει με την επικύρωση στη Βουλή της Συμφωνίας του East Med, ταυτόχρονα, ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης δημιουργεί ένα τοξικό περιβάλλον γύρω από τους θεσμικούς φορείς που θα κληθούν να συμμετέχουν στο όλο εγχείρημα.
Με την τροπολογία της τελευταίας στιγμής στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος την προηγούμενη εβδομάδα, ο επιχειρησιακός βραχίονας του ελληνικού δημοσίου που καλούταν να προωθήσει το όλο εγχείρημα, η ΔΕΠΑ Διεθνών, συγχωνεύεται με την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων – ΕΔΕΥ, με τον ανεξάρτητο φορέα επιφορτισμένο με την προκήρυξη των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης των οικοπέδων υδρογονανθράκων. Η στρατηγική αυτή εγείρει σοβαρά ζητήματα διαφάνειας, καθώς το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να αγοράσει το μερίδιο των ΕΛΠΕ χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο που να προσδιορίζει το εύλογο αντίτιμο του.
Ταυτόχρονα, το θεσμικό τοπίο που θα διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση όλων των σχετικών διαδικασιών αποτελεί τον ορισμό της σύγκρουσης συμφερόντων μεταξύ της ΕΔΕΥ και των ενεργειακών ομίλων στους οποίους διαθέτει τα οικόπεδα, καθώς την επόμενη μέρα, θα βρεθούν να είναι «συνεταίροι» στον East Med.
Οι αλχημείες του κ. Υπουργού, δεν εξυπηρετούν τίποτα παρά να κάνει «χάρες» στις ενδιαφερόμενες εταιρίες για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Δικτύων με τελικό χαμένο την προοπτική της γεωστρατηγικής αναβάθμισης της χώρας μας και το δημόσιο συμφέρον».