Αποκαλυπτική ήταν η απάντηση της Κομισιόν για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους 125 εκατ. ευρώ της περίοδου 2010-2017 στον ΟΑΣΘ, οι οποίες κατέληξαν στους μετόχους αντί για τα Ταμεία του Οργανισμού. Η αρμόδια Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Μαργαρίτα Βεστάγκερ αποκάλυψε ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, που διορίστηκε από τη Νέα Δημοκρατία, ακύρωσε την καταγγελία που είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση για την ανάκτηση των παράνομων ενισχύσεων.
Το σχετικό αίτημα ακύρωσης κατατέθηκε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ το Δεκέμβριο του 2019, «χαρίζοντας» το αμύθητο ποσό στους μετόχους. Ταυτόχρονα, νέες αντιδράσεις προκαλεί η η είδηση ότι η εργολήπτρια εταιρία του Μετρό Θεσσαλονίκης, διεκδικεί αποζημιώσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ, μετά τις καθυστερήσεις της κυβέρνησης για το έργο. Σχολιάζοντας τις εξελίξεις η Τομεάρχης Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Δώρα Αυγέρη έκανε λόγο για εργολαβική εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων και όχι της κοινωνίας από την κυβέρνηση ΝΔ.
Η αναλυτική δήλωση της Δώρας Αυγέρη:
«Αμετανόητη η ΝΔ, κάνει τα πάντα για να επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς του αμαρτωλού ΟΑΣΘ, των ελλειμμάτων και της διαφθοράς. Σήμερα αποκαλύπτεται ότι το κάνει με σχέδιο, πιστή στις πελατειακές της καταβολές, κολλημένη στις εξαρτήσεις της. Μετά από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνει ότι η νέα –διορισμένη από τη ΝΔ– Διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι αυτή που απέσυρε τον περασμένο Δεκέμβριο καταγγελία στα ευρωπαϊκά όργανα για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις άνω των 125 εκατ. ευρώ.
Την καταγγελία είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ με πρόεδρο τον Στέλιο Παππά και αφορούσε παράνομες κρατικές ενισχύσεις- την περίοδο 2010-2017- οι οποίες δεν πήγαν στα ταμεία του Οργανισμού, αλλά στις τσέπες των μετόχων! Και αυτό, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ ήταν ζημιογόνος και υπερχρεωμένος. Η ΝΔ πάει να βγάλει λάδι το κύκλωμα που λυμαινόταν τον ΟΑΣΘ, και που όπως φαίνεται, έχει ξαναβάλει στο μάτι τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Με τον φόβο, για μια ακόμη φορά, τον λογαριασμό να τον πληρώσουν οι πολίτες της.
Και την ίδια ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά στον ΟΑΣΘ, δημοσιεύματα προαναγγέλλουν ότι η ανάδοχος εταιρεία-εργολάβος του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης διεκδικεί επί κυβέρνησης Μητσοτάκη αποζημιώσεις της τάξης των 50 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω καθυστερήσεων. Η ίδια η εταιρία, πριν από την κυβερνητική αλλαγή, δήλωνε υπερήφανη για την πορεία του έργου και την βεβαιότητά της για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την παράδοσή του το 2020. Τώρα τι έχει αλλάξει εκτός από την κυβέρνηση;
Μόλις δύο μήνες μετά τις εκλογές, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διαβεβαίωνε τους πάντες ότι τα έργα για το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθούν μέχρι του 2023, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ και ο πρόεδρός του Αλέξης Τσίπρας τον κατήγγειλαν ότι με την απόφασή του για τον ανασχεδιασμό του σταθμού της Βενιζέλου και την απόσπαση των αρχαίων ανοίγει την όρεξη των εργολάβων για αποζημιώσεις. Από πολύ νωρίς είχαμε προειδοποιήσει ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης Μητσοτάκη θα τινάξουν στον αέρα όλον τον σχεδιασμό για ένα βιώσιμο και αξιόπιστο, δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς, επιβεβαιωθήκαμε πολύ γρήγορα. Ένα-ένα τα «έργα», μία-μία οι 300 ημέρες της Κυβέρνησης ΝΔ-Μητσοτάκη αποδεικνύουν ότι λειτουργούν σε βάρους του δημοσίου και προς όφελος των λίγων και εκλεκτών ιδιωτικών συμφερόντων».