Όλα τα σενάρια για τα σχολεία – Οι επιφυλάξεις των ειδικών
Προς παράταση οδεύει η σχολική χρονιά, αλλά «όχι πέραν του τέλους Ιουνίου κι έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νωρίτερα, αλλά όχι για όλες τις βαθμίδες».
Αυτό είναι το πιθανότερο σενάριο που επικρατεί αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία πραγματοποίησε δηλώσεις στο «τώρα ό,τι συμβαίνει» στο Open TV.
Από το Ινστιτούτο Παιδείας έχει ζητηθεί από το υπουργείο να δοθούν κατευθύνσεις για «την απολύτως αναγκαία ύλη που πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη».
Για τα πανεπιστήμια, διευκρίνισε ότι δεν πρέπει να βιαστούν να επιστρέψουν οι φοιτητές στα αμφιθέατρα καθώς αποδίδει «εξαιρετικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το 96% καλύπτεται, δεν καλύπτονται τα κλινικά εργαστήρια. Βασική μας προτεραιότητα είναι τα κλινικά εργαστήρια και πώς και πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις εξαμήνου».
Αναφερόμενη στο αν νοσήσει κάποιο παιδί από κορονοϊό, είπε ότι «υπάρχει μέριμνα για επαναληπτικές (σ.σ.: πανελλήνιες) εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, όπως υπάρχει ήδη».
Για φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών παρέπεμψε στις επίσημες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ενώ για τις εξετάσεις στα ξενόγλωσσα πτυχία υποστήριξε ότι «έχουν γίνει ανακοινώσεις ήδη από τους ίδιους τους οργανισμούς».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι θα υπάρξει μέριμνα για τα σχολικά λεωφορεία, τα ενοίκια των φοιτητών, τα χρήματα που έχουν δοθεί για εκδρομές, τα ιδιωτικά δίδακτρα κι όλα τα θέματα που αφορούν στο σύστημα της εκπαίδευσης.
Όλα τα σενάρια για τα σχολεία – Οι επιφυλάξεις των ειδικών
Σε μία εξίσωση για δυνατούς λύτες εξελίσσεται το άνοιγμα των σχολικών μονάδων το επόμενο διάστημα καθώς μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο σενάρια σχετικά με τον χρόνο επιστροφής των μαθητών στα θρανία, αλλά και για το αν θα βγει το «λουκέτο» από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως γράφουν tanea.gr.
Λεπτομέρειες για τα μέτρα που θα ληφθούν για όσα παιδιά δώσουν Πανελλαδικές, αλλά και τι θα γίνει με όσα παιδιά ενδεχομένως έχουν προσβληθεί από τον ιό ή έχουν μπει σε καραντίνα έδωσε στην καθιερωμένη ενημέρωση ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας.
Σχετικά με τα παιδιά που δεν θα μπορέσουν να δώσουν Πανελλαδικές επειδή είτε οι ίδιοι είτε οι οικογένειες τους είναι σε καραντίνα, ο κ. Τσιόδρας τόνισε πως είναι νωρίς ακόμη για να μιλάμε με λεπτομέρειες, ωστόσο η κυβέρνηση και τις προηγούμενες χρονιές είχε μεριμνήσει για όσους δεν μπόρεσαν να δώσουν Πανελλαδικές εξαιτίας ασθένειας.
«Πρέπει να δούμε την εξέλιξη της πανδημίας»
«Πρέπει να δούμε πως θα πάει η πανδημία τις επόμενες εβδομάδες. Καταλαβαίνω το άγχος σας πιστέψτε με. Οι Πανελλαδικές θα διεξαχθούν με την μέγιστη δυνατή προστασία των μαθητών», ανέφερε ο κύριος Τσίοδρας παραθέτοντας λεπτομέρειες για τα μέτρα.
«Θα γίνει με τους κανόνες που τηρούμε όλοι μας, καθώς και τα μέτρα φυσικής απόστασης που τηρούμε. Επίσης θα προβλεφθούν μέτρα για όσους πέρασαν τον ιό είτε οι ίδιοι είτε οι οικογένειες τους», ανέφερε ο κ. Τσιόδρας.
«Κανείς δεν θέλουμε να χάσει τις Πανελλαδικές», ανέφερε ο καθηγητής προσθέτοντας πως συζητείται επιστημονικά το αν θα υπάρξει έλεγχος τόσο στους μαθητές όσο και σε εργαζόμενους άλλων κλάδων.
Σταδιακό το άνοιγμα των σχολείων
Για το θέμα των σχολικών μονάδων, και το πότε αλλά και με ποιον τρόπο θα επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία αναμένεται να αναφερθεί και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο διάγγελμά του στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας όπου θα αναφερθεί διεξοδικά στην σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων.
Σε κάθε περίπτωση, τα σχολεία δεν θα ανοίξουν όλα μαζί. Το πιθανότερο σενάριο είναι να επιστρέψουν πρώτοι στις αίθουσες, ίσως στις 11 Μαϊου, οι μαθητές της Γ΄ λυκείου, και σταδιακά να έρθουν στα θρανία μαθητές και άλλων τάξεων.
Αν και βούληση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας είναι σταδιακά να ανοίξουν όλα τα σχολεία στη χώρα, ακόμη και τα δημοτικά, ακόμη δεν έχει ληφθεί η οριστική απόφαση καθώς διατυπώνονται ενστάσεις μεταξύ των επιστημόνων.
Τα μέτρα για την επιστροφή των μαθητών
Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης αναφερόμενος στα μέτρα προστασίας που θα υπάρχουν μόλις ανοίξουν τα σχολεία, τόνισε ότι «… με τήρηση των αποστάσεων εντός των τάξεων, θα περιοριστούν οι χώροι συγχρωτισμού εντός των σχολείων, θα υπάρχει μια διαβάθμιση έτσι ώστε να μην είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός μέσα στις τάξεις».
Όλη αυτή η δέσμη μέτρων θα έρθει κατά πάσα βεβαιότητα το β’ 15νθήμερο του Μαΐου, ανέφερε επίσης γνωστοποιώντας την κυβερνητική πρόθεση, να τηρηθούν κατά το δυνατόν οι χρόνοι που έχουν προβλεφθεί και για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Στο «κόκκινο» η αγωνία των υποψηφίων
«Καταλαβαίνουμε απολύτως την ένταση και την αγωνία των οικογενειών, τα παιδιά των οποίων θα δώσουν εξετάσεις. Θα προσπαθήσουμε να είναι εντός του Ιουνίου οι εξετάσεις, να μην παρεκκλίνουν από το αρχικό πρόγραμμα, με κανόνες υγιεινής και να μην φθάσουμε σε βαθύ καλοκαίρι έτσι ώστε να είναι δυσκολότερες οι κλιματολογικές συνθήκες», τόνισε.
Ερωτηθείς αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να θεσπίσει και απογευματινές βάρδιες στα σχολεία, ο Γ. Γεραπετρίτης απάντησε ως εξής:
«Θα επιχειρήσουμε να εξασφαλίσουμε κατά το δυνατόν τη λειτουργία των σχολείων, χωρίς να υφίστανται απογευματινές βάρδιες -και αυτό θα είναι μια συνθήκη η οποία θα εξαρτάται από τους όρους που θα θέσει η επιτροπή των επιστημόνων που έχει ήδη κάνει σπουδαία δουλειά. Η θέση μας είναι να διασφαλισθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα μόνο με πρωινές βάρδιες».
Χωρισμένοι στα δύο οι επιστήμονες
Το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων ήταν το πρώτο μέτρο που είχε ληφθεί στη χώρα μας και ίσχυσε από τις 11 Μαρτίου, ωστόσο νεότερη υπουργική απόφαση παρέτεινε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τις 11 Μαΐου.
Μερίδα επιστημόνων θεωρεί πως αυτό που πρέπει να συζητηθεί επί του παρόντος είναι μόνο η επιστροφή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα θρανία, πιθανότατα στις 11 Μαΐου και ενδεχομένως και αργότερα και υπό συγκεκριμένους όρους, και απορρίπτει κατηγορηματικά την επιστροφή στη σχολική ζωή για τους άλλους μαθητές.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι ειδικοί οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να γίνει μέσα στον Μάιο σταδιακά η επανεκκίνηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και να ολοκληρωθεί διά ζώσης το σχολικό έτος για όλους τους μαθητές, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν και τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.