Στην έκθεση της QCM η εταιρεία ελληνικών συμφερόντων με έδρα το Λουξεμβούργο χαρακτηρίζεται ως «χάρτινος πύργος» και αμφισβητεί τον ισχυρισμό της ότι είναι μια επιτυχημένη πολυεθνική στον τομέα του streaming.
Δύο χρόνια μετά τις αποκαλύψεις για την Folli Follie (Κουτσολιούτσοι) , το fund QCM του Γκάμπριελ Γκρέγκο βάζει στο «στόχαστρό» του μια ακόμα εταιρεία ελληνικών συμφερόντων. Πρόκειται για την Akazoo S.A, εταιρεία streaming μουσικής, με φορολογική έδρα το Λουξεμβούργο και εισηγμένη στον Nasdaq. Το fund του Γκάμπριελ Γκρέγκο ισχυρίζεται ότι η εταιρεία streaming μουσικής είναι ένας «χάρτινος πύργος», ένα «σχήμα που σχεδιάστηκε από τη διοίκηση για να πλουτίσουν, σε βάρος των μετόχων».
Αναφέρεται, επίσης, πως «η Akazoo υποστηρίζει πως είναι μια επιτυχημένη πολυεθνική στον τομέα της μετάδοσης μουσικής, με μέγεθος σε επίπεδο εσόδων, κερδών και χρηστών, που ανταγωνίζεται κολοσσούς του κλάδου όπως η Pandora και η Tidal». Κατά την QCM, όμως, τα στοιχεία που συνέλεξε «δείχνουν πως η Akazoo είναι απλώς μια μικρή, ζημιογόνος εταιρεία με βάση την Ελλάδα με ελάχιστους χρήστες και έσοδα».
Επισημαίνεται, επίσης, πως «οι λογιστικές καταστάσεις της Akazoo, που ελέγχονται από ελεγκτική εταιρεία δεύτερης γραμμής (σ.σ. δηλαδή όχι από μια εκ των μεγάλων διεθνών ελεγκτικών ομίλων) μπορεί να κρύβουν σοβαρές παραλείψεις ή κάτι χειρότερο». Η Akazoo απασχολεί «μόλις 26 εργαζόμενους, σημαντικό ποσοστό των οποίων εργάστηκαν πρόσφατα σε άλλες αποδεδειγμένες απάτες (π.χ. Globo) ή πιθανές απάτες (Velti)».
Η έκθεση καταλήγει πως «έχουμε επίσης σοβαρές υποψίες για πιθανές παραβάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, πιθανό ξέπλυμα μαύρου χρήματος και άλλες περιπτώσεις παραβιάσεων της νομοθεσίας για τη λειτουργία των επιχειρήσεων». Η Akazoo εισήχθη στο NASDAQ μέσω αντίστροφης εξαγοράς (reverse merger) τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ στο παρελθόν ήταν τμήμα της ελληνικής εταιρείας InternetQ. Η τελευταία ήταν εισηγμένη στην εναλλακτική αγορά (ΑΙΜ) του Λονδίνου μέχρι τις αρχές του 2016 όταν και βγήκε από το χρηματιστήριο εν μέσω έντονης συζήτησης για τα οικονομικά της μεγέθη.
Η διοίκηση της Akazoo υποστηρίζει πως έχει 44 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, από τα οποία τα 5,5 εκατομμύρια πληρώνουν συνδρομή και πως τα έσοδά της φτάνουν τα 140 εκατ. δολάρια ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνονται κατά μέσο όρο 24,3% ετησίως. Υποστηρίζει, επίσης, με βάση τα δημοσιευμένα οικονομικά της στοιχεία, πως δραστηριοποιείται σε 25 χώρες του κόσμου.
(Mε πληροφορίες από ethnos.gr / newpost.gr)