Εν μέσω κορονοϊού η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση 4 λιμανιών, του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας!
Μας λένε ότι έχουμε πόλεμο, μας θέλουν “ενωμένους”, επιμένουν να μην ακούγονται διαφορετικές φωνές, στο όνομα του “κοινού εχθρού”, αλλά αυτοί συνεχίζουν τις καταστροφικές πολιτικές τους! Εν μέσω λοιπόν κορονοϊού η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση 4 λιμανιών, του Ηρακλείου, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας!
Έτσι στις 31 Μαρτίου δημοσίευσε στην επίσημη σελίδα του την πρόσκληση υποβολής προσφοράς για πρόσληψη Συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το έργο αξιοποίησης των 10 Λιμένων. Το έργο αφορά στην ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου με τη μορφή πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
“Το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου μέσω πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας
κάθε λιμένα”, αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
Χθες ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του αναφέρθηκε στο θέμα και ζήτησε την απόσυρση της πρόσκλησης (Δείτε: ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσυρθεί άμεσα η πρόσκληση πρόσληψης συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου για την ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών)
Στην ανακοίνωση αναφέρονται:
«”Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται…”»
Στις 31Μαρτίου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ Πρόσκληση Υποβολής Προσφοράς για πρόσληψη Συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το έργο αξιοποίηση των 10 Λιμανιών. Το έργο επικεντρώνεται στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου. Η μεθοδολογία είναι η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
Πέραν από το γεγονός ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένα είναι πλήρως αντίθετη με την Ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα και τα επιστημονικά δεδομένα, εντύπωση προκαλεί η επιμονή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και της κυβέρνησης στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης σε περίοδο πανδημίας με παγκόσμια ύφεση (στα όρια του κραχ του 1929) που παρασύρει τις αποτιμήσεις όλων των επιχειρήσεων. Σε μια περίοδο μάλιστα, που όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στη μείωση των επενδύσεων λόγω ακριβώς της τεράστιας ύφεσης. Εκτός εάν ήδη υπάρχει συμφωνία με τους υποψήφιους επενδυτές όπως αναφέρουν συγκεκριμένα δημοσιεύματα.
Ιδιαίτερα τα ελληνικά λιμάνια αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα με τη μεγάλη μείωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας και της κρουαζιέρας ενώ πτώση παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τη διακίνηση προϊόντων όπως επίσης και τα έσοδα από τις μη λιμενικές δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, ενοικίαση επαγγελμαιτκών χώρων κλπ). Σε ποια στοιχεία θα βασιστεί η αποτίμηση των Οργανισμών Λιμένων;
Εντύπωση επίσης προκαλεί το μικρό χρονικό περιθώριο που δίνεται για την υποβολή προσφορών. Συγκεκριμένα, στην πρόσκληση δίνεται περιθώριο υποβολής των προσφορών μέχρι τις 14.04, δηλαδή μόλις 10 εργάσιμες ημέρες για την προετοιμασία των φακέλων, όταν είναι γνωστό ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες λειτουργούν με τηλεργασία που πρακτικά δυσκολεύει την προετοιμασία των προσφορών. Εκτός εάν η πρόσκληση έχει τυπικό χαρακτήρα…
Την περίοδο που πολλές ισχυρές χώρες της ΕΕ έχουν ευθέως διακοινώσει, ότι θα προστατεύσουν κρατικές ή ιδιωτικές επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς, η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων στο μέσον μίας κρίσης που εκτιμάται ότι θα είναι ανάλογη αυτής του 1929 αποδεικνύει όχι μόνο τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης αλλά και ότι εξυπηρετεί με το αζημίωτο συγκεκριμένα συμφέροντα.
Καλούμε την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να αποσύρουν άμεσα την πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου και γενικότερα να σταματήσει κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 10 λιμανιών της χώρας.
Τα περιφερειακά λιμάνια όχι μόνο δεν είναι προβληματικά αλλά εμφανίζουν και σημαντική κερδοφορία . Την προηγούμενη πενταετία με χρηστή διαχείριση και παρά τις διαρκείς τρικλοποδιές του ΤΑΙΠΕΔ ανατάχθηκαν και συνέβαλλαν θετικά στην ανάπτυξη των περιφερειακών οικονομιών με τις οποίες είναι συνδεδεμένα. Η όποια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης τους σε αυτή τη συγκυρία είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο ξεπούλημα τους”.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο Φεβρουάριο, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε το «πράσινο φως» από τους υπουργούς Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, για την άμεση έναρξη των διαδικασιών για την ανάπτυξη και αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας.
Πάντως το πρόβλημα της Ελλάδας ξεκίνησε με την προηγούμενη αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ με τον Καραμανλή, ο προϋπολογισμός του οποίου το 2009 παρουσίασε έλλειμμα 36 ΔΙΣ !
Έναν προϋπολογισμό τον οποίο η ίδια του η κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση το 2008, τον εφήρμοσε και του …έλλειψαν ολόκληρα 36 δις.
Στη συνέχεια αυτός παραιτήθηκε…
Το οποίο έλλειμμα δημιουργήθηκε χωρίς να κάνει η χώρα κάποιο μεγάλο έργο, αλλά εξαιτίας άλλων λόγων.
Κανείς δεν μας είπε ποιοι είναι αυτοί οι άλλοι λόγοι και κανείς δεν έψαξε για αυτό το έλλειμμα.
Ούτε ακόμα και μετά που ανέλαβε ο ΓΑΠ, αφού πρόκειται για την ίδια κλίκα, για την ίδια συμμορία που μας έφερε ως εδώ.
Επειδή όμως είναι πάρα πολλά τα 36 δις και δεν θέλω να υποθέσω ότι …κλάπηκαν, ας το ψάξει και ας μας ενημερώσει ο Κούλης.
Θα αποδείξω επίσης γιατί η εκάστοτε κυβέρνηση δεν αντιδράει σε όλα αυτά που γίνονται και αποδέχονται ότι πούνε οι Γερμανοί:
Ο Jörg Michael Kutschenreuter, αυτός που κρατούσε τα μαύρα ταμεία της Siemens, κατέθεσε ενόρκως το 2005 στην Εισαγγελία του Μονάχου, στην γερμανική Δικαιοσύση, ότι η Siemens Ελλάς δίνει μίζες στα τρία μεγαλύτερα κοινοβουλευτικά πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα, το 25% του ετήσιου τζίρου της.
Με την αναλογία 3/2/1. Τα 3/6 το μισό δηλαδή του 25% το παίρνει η κυβέρνηση, τα 2/6 το ένα τρίτο του 25% το παίρνει η αξιωματική αντιπολίτευση και το 1/6 του 25% ένα άλλο κοινοβουλευτικό κόμμα.
Κατατέθηκε ενόρκως στη γερμανική Δικαιοσύνη και δεν το ξέρει κανείς;
Η Siemens Ελλάς δεν έχει εισαγωγέα (αποκλειστικό αντιπρόσωπο) στην Ελλάδα, αλλά μόνο ελληνικό υποκατάστημα και δίνει αυτό το 25% μόνο στα πολιτικά κόμματα. Σε αντίθεση με όλες τις άλλες γερμανικές εταιρίες, που φημολογείται ότι δίνουν στους εισαγωγείς οι οποίοι χρηματοδοτούν τα πολιτικά κόμματα. Και μη νομίζει κανείς ότι η Siemens …χαρίζει το 25% του τζίρου της. Αφού πωλεί στην Ελλάδα πολύ πιο ακριβά από ότι πωλεί αλλού και άρα αυτό το 25% το παίρνει από τον ίδιο τον αγοραστή.
Όπως λοιπόν κάνουν όλες οι γερμανικές εταιρίες. Πουλάνε στην Ελλάδα κατά 25% πιο ακριβά από ότι πουλάνε στις άλλες δυτικές χώρες.
Και αυτό το 25% υπάρχει η …φήμη ότι το καταθέτουν σε διεθνείς τραπεζικούς λογαριασμούς.
Άρα αυτές τις μίζες (εάν υπάρχουν) τις πληρώνουμε εμείς. Αφού ο εισαγωγέας το αγοράζει πιο ακριβά, το δίνει στα σούπερ μάρκετ πιο ακριβά και το αγοράζουμε εμείς πιο ακριβά.
Τις κατηγορίες μου μπορεί να τις ελέγξει εύκολα όποιος δεν έχει στη διάθεσή του τα τιμολόγια αγοράς, εάν συγκρίνει τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Ολλανδίας, της Ισπανίας, της Γερμανίας, με τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Θα κάνω και μια ερώτηση. Τα …αδιάβλητα ΜΜΕ μας, μας ενημέρωσαν για την κατάθεση Kutschenreuter; Σχεδόν 15 χρόνια πέρασαν.
Νομίζετε ότι λέτε κάτι καινούριο; Ή ότι η ΝΔ θα μας σώσει;
Αφού στα χρόνια των μνημονίων ιδιωτικοποιήθηκαν τα πάντα. Ότι απέφερε πλούτο για τη χώρα, ιδιωτικοποιήθηκε. Πουλήθηκε όμως με τιμές της πλάκας και άρα ξεπουλήθηκε.
Ξεπουλήθηκε χωρίς κανένα λόγο και χωρίς καμιά αιτία αφού τα λιγοστά χρήματα δεν τα πήραμε, αλλά πήγαν προς αποπληρωμή τόκων δτροφή της χώρας όταν ο πρ¨θπολογισμός του 2009 πατουσλανείων.
Ο ΟΠΑΠ πχ δόθηκε με χρήματα όσο κέρδος είχε σε ένα χρόνο (900 εκ.), για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πήραμε 45 εκατομμυριάκια (και μάλιστα μιλάμε για εκατοντάδες συρμούς, εκατοντάδες χιλιόμετρα ράγες, δεκάδες σταθμούς κλπ κλπ, καινούριος προαστιακός σιδηρόδρομος, χιλιάδες επιβάτες καθημερινά). Λιμάνια, αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΠΑΠ, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ, νοσοκομεία, τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, ΕΛΒΟ, ΟΛΘ κλπ κλπ.
Θα μπορούσαμε, θα έπρεπε βέβαια η Ελλάδα να βγάζει πολύ περισσότερο κέρδος από τη δημόσια περιουσία της, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι τα κέρδη (που τώρα θα είναι περισσότερα) τα έπαιρνε η Ελλάδα.
Ξεπουλήσαμε λοιπόν ότι απέφερε κέρδος για τη χώρα, από όπου η Ελλάδα είχε έσοδα, έτσι ώστε στο τέλος η Ελλάδα να μη βγάζει άλλα χρήματα για να μπορεί να ξεχρεώνει αυτά που δήθεν χρωστάει.
Δε θα βγάζουμε άλλο κέρδος από την εθνική μας περιουσία και θα αναγκαστούμε πλέον να δώσουμε και τον ορυκτό μας πλούτο. Για να μειώσουμε το χρέος μας.
Τον ορυκτό πλούτο (πετρέλαια και φυσικό αέριο) που μέχρι πρότινος δήθεν ούτε που γνωρίζαμε ότι υπήρχε.
Τον …ανακάλυψε ο ΓΑΠ, όταν μας έβαλε στα μνημόνια.
Και την Ελληνική ΑΟΖ δεν έχουμε ακόμα και σήμερα ανακηρύξει, αφού τάχα φοβόμαστε τους Τούρκους.
Και όμως η Κύπρος επί Τάσου Παπαδόπουλου ανακήρυξε τη δική της ΑΟΖ και μας παρακαλούσε να ανακηρύξουμε ταυτόχρονα και εμείς τη δική μας.
Και σημειώστε ότι η Ελλάδα έχει ορυκτό πλούτο αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων Ευρώ, το οποίο το γνωρίζουν οι πάντες (αυτοί που πρέπει) εδώ και δεκαετίες.
Αυτός είναι και ο λόγος που μπήκαμε στα μνημόνια, αυτός είναι ο λόγος που γίνεται η φτωχοποίηση της Ελλάδος.
Ο ορυκτός μας πλούτος είναι …υπεύθυνος για αυτά που τραβάμε.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές πετρελαίου της Αφρικής, είναι η …Νιγηρία.
Ενώ ο λαός της Νιγηρίας πεθαίνει της πείνας.