Ο αρμόδιος Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά αναφορικά με την ιατρική κάλυψη αλλά τη συνδεσιμότητά τους, λόγω των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί από την επέλαση της πανδημίας.
Επίσης, τόνισε ιδιαίτερα τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την επόμενη μέρα τόσο για την ακτοπλοία, όσο και για την ναυτεργασία, σε περίπτωση που άμεσα η Κυβέρνηση δεν λάβει πρωτοβουλίες για τη στήριξη των γραμμών.
Οι πρωτοβάθμιες δομές υγείας χρειάζονται στήριξη για να αντιμετωπίσουν την πανδημία
«Όπως υπογραμμίζεται και στην επιστολή που είδε το φως της δημοσιότητας, του Επάρχου Κω, κ. Καμπανή, αλλά και σε πολλές άλλες φορέων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των νησιών, η αγωνία των νησιωτών για την υγειονομική τους κάλυψη, σε περίπτωση κρουσμάτων, είναι μεγάλη.
Δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν έχει εντάξει στον σχεδιασμό της αντιμετώπισης της πανδημίας, τις Πρωτοβάθμιες Δομές Υγείας των νησιών, οι οποίες, στα περισσότερα νησιά, είναι και μόνες δομές υγείας που λειτουργούν.
Τα νησιά μας είναι πολλά και οι ανάγκες τους μεγάλες όμως, ακόμη, δεν έχει παρθεί καμία πρωτοβουλία από την Κυβέρνηση για ενίσχυση των Κέντρων Υγείας της νησιωτικής χώρας με προσωπικό αλλά και προσωπικά μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, γάντια, κα.).
Επίσης, αν εξαιρέσει κανείς τα πολύ μεγάλα νησιά, σε όλα τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν επαρκείς δομές για την αντιμετώπιση κρουσμάτων Covid- 19 και σε μια τέτοια περίπτωση η μόνη λύση η αεροδιακομιδή. Σε αυτή την πιθανότητα, αεροδιακομιδή μπορεί να γίνει μόνο μια φορά κάθε 12 ώρες και μόνο για ένα άτομο, αφού η ειδική κάψουλα χρειάζεται χρόνο να απολυμανθεί».
«Εμείς, σα ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνουμε αυτά τα προβλήματα με συνεχείς παρεμβάσεις μας και ζητάμε από αρμόδιο Υπουργείο και τον ΕΟΔΥ να εστιάσουν την προσοχή τους στα νησιά και να προστατέψουν τους νησιώτες, πριν ξεφύγει, εκτός ελέγχου, η κατάσταση στη νησιωτική χώρα».
«Τις τελευταίες μέρες, λόγω των συνθηκών, η μείωση της κυκλοφορίας των χρηστών της ακτοπλοΐας έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ έχει μειωθεί και η κίνηση στη μεταφορά προϊόντων. Προφανώς και η απόφαση της αποτροπής μετακίνησης πολιτών στα νησιά ήταν σωστή, όμως από την γενικότερη αυτή Κρίση, ανακύπτουν σοβαρά θέματα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ιδιαίτερα οι μικρές, οι οποίες ήδη εδώ και 4 μήνες δεν έχουν πληρωθεί για τα δρομολόγια των άγονων γραμμών λόγω κάποιων νομοθετικών αλλαγών που έφερε η Κυβέρνηση και σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.
Αυτά τα προβλήματα κάνουν ορατό τον κίνδυνο της οικονομικής κατάρρευσής των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εξυπηρετούν τη διασύνδεση των νησιών, με κίνδυνο τη μείωση των δρομολογίων και μια μεγάλη κρίση ανεργίας στον κλάδο της ναυτεργασίας.
«Τα ζητήματα αυτά, που θα φανούν έντονα την επόμενη μέρα του Covid- 19, καταστούν για την Κυβέρνηση επιτακτική την ανάγκη να διαμορφώσει ένα ειδικό σχέδιο ακτοπλοϊκών δρομολογίων για την εξυπηρέτηση των νησιών, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να στηρίξει τις εταιρείες ώστε να καταφέρουν να επιζήσουν και μετά την Κρίση και να μην καταρρεύσει η διασύνδεση των νησιών.
Ιδιαίτερη ανάγκη, επίσης, υπάρχει να προστατεύσει, νομοθετικά, η Κυβέρνηση τους ναυτικούς από τις απολύσεις, καθώς ολοένα και πληθαίνουν οι καταγγελίες από τον κλάδο των ναυτεργατών».
Στεκόμενοι στο πλευρό των νησιωτών και όλων των ανθρώπων που αγωνιούν για τη ναυτιλία μας, ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε πρόσφατα μια δέσμη 8 προτάσεων όπως η προστασία Ναυτεργασίας, η δημιουργία ειδικού ακτοπλοϊκού δικτύου για το διάστημα που διαρκεί η πανδημία, την επιδότηση των γραμμών, όπου αυτό χρειαστεί, τη συνέχιση ελέγχων από μεικτά κλιμάκια του ΛΣ- ΕΛΑΚΤ και των εκπροσώπων της ναυτεργασίας, πάνω στα πλοία, προκειμένου να επιτηρείται η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων αλλά και για την επιτήρηση των όρων εργασίας, κα.
Άξονας των προτάσεών μας είναι αυτή τη στιγμή να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των νησιών μας αλλά και την επόμενη μέρα αυτής της πρωτοφανούς κατάστασης να εξακολουθήσει να υπάρχει ακτοπλοΐα στη χώρα μας. Δυστυχώς, μέχρι τώρα, το Υπουργείο δεν έχει λάβει καμία σχετική πρωτοβουλία».