Παράλληλα, ζητούν από το ελληνικό κράτος να τους αφήσει να μεταβούν στις οικίες τους, όπου θα πραγματοποιήσουν τον 14ήμερο περιορισμό τους
Μια ομάδα επιβατών της πτήσης επαναπατρισμού της AEGEAN A34713 από Βαρκελώνη προς Αθήνα, προχώρησε σε καταγγελία σχετικά με τις συνθήκες τόσο του ταξιδιού τους, όσο και της υποδοχής τους από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές.
Μεταξύ άλλων αναφέρουν πως δεν είχαν ελλιπή ενημέρωση κατά τη διάρκεια της πτήσης τους, κατά την οποία δεν τηρήθηκε ούτε η απόσταση ασφαλείας μεταξύ των επιβατών.
Επίσης, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δεν τους έγινε κανένας υγειονομικός έλεγχος, θερμομέτρηση ή δείγμα για κορονοϊό. Αντίθετα, αναγκάστηκαν να επιβιβαστούν σε λεωφορείο με κατεύθυνση προς ξενοδοχείο του Μεταξουργείου, όπου και πάλι η ενημέρωση που είχαν ήταν ανεπαρκής.
Τονίζουν εξάλλου, πως σήμερα (Δευτέρα) που τελικά υποβλήθηκαν σε τεστ για τον κορονοϊό, υπήρξε συνωστισμός και δεν εφαρμόστηκαν τα απαιτούμενα υγειονομικά μέτρα.
Η ανακοίνωση – καταγγελία
Ομάδα επιβατών της πτήσης επαναπατρισμού της AEGEAN A34713 από Βαρκελώνη προς Αθήνα, η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 22/03/2020 στις 16:00 τοπική ώρα βρεθήκαμε κλεισμένοι στο ξενοδοχείο “The Stanley Hotel” στο Μεταξουργείο σε καραντίνα (άγνωστων ημερών) αντί να βρισκόμαστε σε κατ’οίκον περιορισμό 14 ημερών, όπως ήταν η ενημέρωσή μας από την πρεσβεία της Ελλάδας στη Μαδρίτη αλλά και από το Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας μέχρι και λίγα λεπτά πριν την απογείωση. Με την τελευταία είχαμε επικοινωνία το Σάββατο 21/03/2020 όπου μας ζητήθηκαν τα στοιχεία μας και η διεύθυνση κατοικίας μας στην οποία θα έπρεπε να διαμείνουμε σε κατ οίκον εγκλεισμό για 14 ημέρες.
Μέσα στο αεροπλάνο και αφού είχαμε επιβιβαστεί όλοι, ο πιλότος μας ανακοίνωσε ότι σύμφωνα με απόφαση της κυβέρνησης, μετά την άφιξή μας στην Αθήνα θα μας μεταφέρουν σε ξενοδοχείο όπου θα πρέπει να παραμείνουμε σε καραντίνα για 14 ημέρες. Στην συνέχεια, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση που είχε μας ανακοίνωσε ότι η καραντίνα θα διαρκέσει 7 ημέρες.Το αεροπλάνο αξίζει να αναφερθεί ότι ήταν σχεδόν γεμάτο και χωρίς να μας έχουν δοθεί μάσκες. Επιπρόσθετα, δεν τηρήθηκε ούτε η απόσταση ασφαλείας μεταξύ των επιβατών.
Σημειώνεται ότι δεν έγινε κανένας υγειονομικός έλεγχος, θερμομέτρηση ή δείγμα για κορονοϊό, τόσο κατά την αναχώρησή μας από το El Prat όσο και κατά την άφιξή μας στο Ελ. Βενιζέλος. Αντί να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία μας ανάγκασαν με την έντονη παρουσία αστυνομικής δύναμης να επιβιβαστούμε σε πούλμαν προς κάποιο ξενοδοχείο.
Τελικώς, με καθυστέρηση πάνω από μιάμιση ώρα και χωρίς κάποια ενημέρωση από την αστυνομία ή εκπρόσωπο του υπουργείου παρά τις επίμονες εκκλήσεις όλων των επιβατών για ενημέρωση, μας οδήγησαν στο εν λόγω ξενοδοχείο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά την είσοδο μας στο πούλμαν δεν μας δόθηκε κάποιο μέτρο αυτοπροστασίας (μάσκα ή γάντια) αλλά και ούτε μπουκαλάκια με νερό. Τέλος, δεν μας επιτρεπόταν να εξέλθουμε από το πούλμαν σε καμία περίπτωση, παρά τις διάφορες εκκλήσεις επιβατών για πρόσβαση σε τουαλέτα, καθώς κατευθείαν μετά από το πολύωρο ταξίδι εισήλθαμε στο πούλμαν.
Φτάνοντας έξω από το ξενοδοχείο, αναζητήσαμε κάποιον υπεύθυνο και εμφανίστηκε ο κ. Παπαγεωργίου, ως γενικός γραμματέας πολιτικής προστασίας. Του απευθύναμε ερωτήματα, όπως γιατί δεν ενημερωθήκαμε εκ των προτέρων για την προβλεπόμενη στο ξενοδοχείο καραντίνα και μας απάντησε ότι το λάθος ήταν της εταιρείας Aegean, ότι εκείνοι είχαν την οδηγία από το πρωί, ενημέρωσαν την εταιρεία και από εκεί και πέρα ήταν δική της ευθύνη. Στην ερώτηση γιατί δε στάλθηκε κάποιο email από την προστασία του πολίτη, η απάντηση ήταν ότι ήμασταν πολλοί (!) και δε γινόταν.
Κατά την διάρκεια της νύχτας, από της στιγμή που φτάσαμε, δεν είχαμε καμία ενημέρωση. Την Δευτέρα 23/03/2022 με γραπτή ανακοίνωση, μας ενημέρωσαν ότι μετά τις 11 θα ξεκινήσει η διαδικασία εξέτασης από την αρμόδια αρχή για όλους τους διαμένοντες. Και συμπληρώνουν, ότι θα μας καλούν τηλεφωνικώς, ώστε να εισερχόμαστε ανά ομάδες, άμεσα.
Με την άφιξη μας στην αίθουσα για την πραγματοποίηση του τεστ, παρατηρήθηκε συνωστισμός χωρίς να εφαρμόζονται τα απαιτούμενα υγειονομικά μέτρα (μάσκες, αποστάσεις). Το οξύμωρο είναι ότι μας δώσανε μάσκες αφού ολοκληρώσαμε το τεστ (για όσους το ζητήσαμε οι ίδιοι) και άρα αφού είχαμε ήδη εκτεθεί με κίνδυνο μόλυνσης στην αίθουσα αναμονής. Να σημειωθεί ότι στο ξενοδοχείο βρισκόμαστε συνολικά περίπου 270 άτομα, μαζί με τους επιβαίνοντες της πτήσης από Μαδρίτη.
Ακόμα και αυτή την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο και έπειτα από πολλές προσπάθειες να λάβουμε κάποια ενημέρωση ή να επικοινωνήσουμε με κάποιον αρμόδιο, δεν υπάρχει κάτι επίσημο σχετικά με τη διάρκεια παραμονής μας στο ξενοδοχείο καθώς και ούτε για την ημερομηνία των αποτελεσμάτων των τεστ. Επιπλέον, οι αστυνομικοί που επιτηρούν το ξενοδοχείο δεν έχουν καμία πληροφόρηση.
Ζητάμε από το ελληνικό κράτος:
1) Να τηρήσει την συμφωνία μας και να μας αφήσει άμεσα να πάμε στις οικίες μας όπου δηλώνουμε ρητά ότι θα τηρήσουμε τον 14ήμερο περιορισμό μας.
2) Να έχουμε επίσημη ενημέρωση για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί και να μας παρέχουν γάντια και μάσκες τηρώντας τις κατάλληλες συνθήκες υγιεινής.
3) Την αποζημίωση των επιβαίνοντων οι οποίοι είχαν προγραμματίσει διαδικασίες επιστροφής στους τόπους κατοικίας τους
Ομάδα Επιβατών της πτήσης επαναπατρισμού της AEGEAN A34713